0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος silvestercat

  • *****
  • 361
  • Φύλο: Άντρας
  • caponord abs
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord ETV1000 2006 ABS
  • Αντιδράσεις: 0
Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« - : Μάρτιος 16, 2008, 06:54:31 μμ »
2.4 Στροφές

Όταν οδηγάτε κατά μήκος του δρόμου, δοκιμάστε να δώσετε κλίση στην μοτοσικλέτα σας σε μια στροφή. Η κλίση είναι ουσιαστικό μέρος της οδήγησης μιας μοτοσικλέτας. Είναι μια λειτουργία της μοτοσικλέτας όταν αλλάζετε πορεία - και είναι τελείως διαφορετικό από το να στρίβετε το τιμόνι του αυτοκινήτου σας.

Για να δώσετε κλήση στη μοτοσικλέτα σας, πιέστε handlebar στην κατεύθυνση της στροφής και διατηρήστε μικρή πίεση σε εκείνο το handlebar ώστε να κινηθείτε ομαλά μέσα στην στροφή. Πιέστε το handlebar αριστερά για αριστερές στροφές και δεξιά για δεξιές στροφές. Τα ένστικτά σας θα φροντίσουν να κρατήσετε τη μοτοσικλέτα σας σε μια ομαλή πορεία.

(Μάθετε πως κινητέ μια μοτοσικλέτα όταν εφαρμόσετε μικρή πίεση στο handlebar . Η μοτοσικλέτα θα κινηθεί στην κατεύθυνση που πιέσατε το handlebar.)

Επιβραδύνετε προτού μπείτε σε μια στροφή κοιτάξτε όσο πιο μακριά γίνεται μέσα στη στροφή.

Κρατήστε τα πόδια σας στα πατίδια, και πιέστε τη δεξαμενή βενζίνης με τα γόνατά σας.

Δώστε κατάλληλη κλίση στην μοτοσικλέτα σας, γυρτέ το κορμί σας μαζί με την μοτοσικλέτα. Μην προσπαθήσετε να αφήσετε το κορμί σας να είναι κάθετο με το δρόμο καθώς κλίνετε την μοτοσικλέτα σας.

Κρατήστε σταθερή ταχύτητα, ή επιταχύνετε λίγο καθώς κινήστε στη στροφή.

2.5 Έλεγχος Μοτοσικλέτας Πριν από την Οδήγηση

Πριν από την οδήγηση πρέπει πρώτα να προβείτε σε απλούς αλλά απαραίτητους έλεγχους για την δική σας ασφάλεια.

(α) Ελέγξτε τα ελαστικά σας. Είναι πολύ σημαντικό μέρος της μοτοσικλέτας. Σε περίπτωση που παρουσιαστή μηχανικό πρόβλημα στη μοτοσικλέτα απλά μπορείτε να σταματήσετε. Εάν όμως παρουσιάσει πρόβλημα με τα ελαστικά καθώς κινήστε τότε τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά! Ελέγξτε την επιφάνεια των ελαστικών για τυχόν περικοπές ή ξένα αντικείμενα - όπως ένα καρφί. Ελέγξτε τις πιέσεις των ελαστικών με έναν καλό μετρητή. Εάν κάθε φορά που ελέγχετε ένα από τα ελαστικά σας η πίεση είναι χαμηλή, ακόμα κι αν έχετε προσθέσει προηγουμένως την κατάλληλη ποσότητα αέρα , αυτό σημαίνει πως υπάρχει μια μικρή διαρροή στο ελαστικό. Διορθώστε το ελαστικό αμέσως.
(β) Τα καλώδια είναι αρκετά ισχυρά και σπάνια σπάνε, όμως ελέγχονται για πιθανή ακαμψία ή κάποια ασυνήθιστη λειτουργία.
(γ) Ελέγξτε τα φώτα σας, συμπεριλαμβανομένου του φρένου, των προβολέων, και των δεικτών αλλαγής κατευθύνσεις σιγουρευτείτε ότι όλα λειτουργούν. Επίσης ελέγξτε την κόρνα και τα καθρεφτάκια σας.
(δ) Ελέγξτε το λάδι και τα καύσιμα της μοτοσικλέτας σας,
(ε) Εάν η μοτοσικλέτα σας έχει αλυσίδα κίνησης στην οπίσθια ρόδα, σιγουρευτείτε ότι η αλυσίδα εντείνεται κατάλληλα. Οι αλυσίδες χρειάζονται συχνό καθαρισμό και λίπανση,
(στ’) Σιγουρευτείτε οτι το sidestand και centerstand ανεβαίνουν πάνω σωστά και παραμένουν επάνω. Εάν ένα από τα ελατήρια απόσυρσης είναι χαλαρό ή σπασμένο ή ελλείπον, αντικαταστήστε το αμέσως.
(ζ) Μόλις αρχίσετε να προχωράτε, ελέγξτε τα φρένα σας αν λειτουργούν σωστά.



*

Αποσυνδεδεμένος silvestercat

  • *****
  • 361
  • Φύλο: Άντρας
  • caponord abs
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord ETV1000 2006 ABS
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #1 - : Μάρτιος 16, 2008, 06:56:21 μμ »
2. Εξοικειωθείτε με την Μοτοσικλέτα Σας

Για να είστε ασφαλής, πρέπει πρώτα να εξοικειωθείτε με τη μοτοσικλέτα σας. Το να οδηγάς μια μοτοσικλέτα είναι τελείως διαφορετικό από το να οδηγάς ένα αυτοκίνητο αφού απαιτούνται περισσότερες οδικές ικανότητες και γνώσεις.

Πρέπει να διαβάσετε και να κατανοήσετε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή της μοτοσικλέτας σας αφού δεν είναι όλες οι μοτοσικλέτες όμοιες. Οι τύποι μοτοσικλετών κυμαίνονται από μηχανές δρόμου (touring cruisers, sport, and traditional) ως εκτός δρόμου (Off-road) και διπλής χρήσεως. Το εγχειρίδιο σας δίνει πολλές λεπτομέρειες που είναι χρήσιμες σε θέματα κατανόησης και συντήρησης της μοτοσικλέτας σας.

Παίρνει αρκετό χρόνο να εξοικειωθείτε με μια μοτοσικλέτα, γι’ αυτό και δεν πρέπει να δανείζεται ή να δανείζεστε μια μοτοσικλέτα. Η μοτοσικλέτα σας είναι τόσο προσωπικό αντικείμενο όσο και μια οδοντόβουρτσα.

2.1 Συστήματα Ελέγχου

Κατά τη διάρκεια των χρόνων, οι βασικοί έλεγχοι στις μοτοσικλέτες έχουν τυποποιηθεί. Τοποθετήστε την μοτοσικλέτα σας στην κεντρική στήριξη (stand) και καθίστε. Εξοικειωθείτε με συστήματα έλεγχου της μοτοσικλέτας και μάθετε πως να τα χρησιμοποιείτε. Εξοικειωθείτε με τους μοχλούς και τα πετάλια της μοτοσικλέτας. Εάν δεν μπορείτε να χειριστείτε σωστά τους μοχλούς, τα φρένα και τα πετάλια της μοτοσικλέτας τότε πρέπει να τα ρυθμίσετε αναλόγως.

Εξασκηθείτε με τους δείκτες κατεύθυνσης τους οποίους πρέπει πάντα να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που θέλετε να αλλάξετε πορεία. Εντοπίστε την κόρνα, ούτος ώστε σε περίπτωση που χρειαστεί να μην σπαταλήσετε πολύτιμο χρόνο μέχρι να την εντοπίσετε. Εντοπίστε τον διακόπτη των φώτων σας.

Εξοικειωθείτε με τη βαλβίδα εφεδρικών καυσίμων, εάν υπάρχει, σε περιπτώσει που τα καύσιμα της μηχανή σας είναι προς το τέλος . Μην προσπαθήσετε να ενεργοποιήσετε την βαλβίδα εφεδρικών καυσίμων εν κίνηση.
2.2 Αλλαγή θέσεων Ταχυτήτων

Προκειμένου να αλλάξετε σωστά την θέση ταχύτητας χρειάζεται ο συντονισμός μεταξύ του συμπλέκτη, της βενζίνης και του μοχλού αλλαγής ταχύτητας. Εάν δεν επιτευχθεί ο απαραίτητος συντονισμός τότε οι πιθανότητες να χάσετε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας είναι αυξημένες. Πιεστέ τον συμπλέκτη, αλλάξτε επίπεδο ταχύτητας, γυριστέ λίγο τον μοχλό της βενζίνης και αφήστε ομαλά τον συμπλέκτη.

Εξοικειωθείτε με τη ‘ζώνη τριβής’ (Friction Zone). Η ‘ζώνη τριβής’ είναι το σημείο όπου η κίνηση και ο έλεγχος της μοτοσικλέτας εξαρτάται από τον συμπλέκτη. Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να γυρίσετε τον μοχλό βενζίνης τόσο όσο χρειάζεται για να εκκίνηση η μοτοσικλέτα.

Αλλάξετε θέση ταχύτητας καθώς κινήστε σε ευθεία Η αλλαγή θέσης ταχύτητας σε στροφή ή καμπύλη πρέπει να αποφεύγεται. Εξοικειωθείτε με τον ήχο της μοτοσικλέτας σας , έτσι ώστε να μπορείτε να προσδιορίσετε πότε πρέπει να αλλάξετε ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται να ελέγξετε τα όργανα ενδείξεων της μοτοσικλέτας.

Για αλλαγή ταχύτητας σε χαμηλότερη θέση πιέστε τον συμπλέκτη, ανεβάστε λίγο της στροφές της μηχανής χρησιμοποιώντας τον μοχλό βενζίνης, αλλάξτε ταχύτητα και αφήστε τον συμπλέκτη ομαλά.

Σε περίπτωση που πρέπει να σταματήσετε, ελαττώστε ταχύτητα αλλάζοντας την υφιστάμενη θέση ταχύτητας σε χαμηλότερη θέση μέχρι να φτάσετε στην 1η ταχύτητα την οποία και πρέπει να διατηρήσετε έτσι ώστε να μπορείτε να αναπτύξετε εάν και εφόσον χρειαστεί.

2.3 Φρένα

Μην ξεχνάτε ότι το μπροστινό φρένο στη μοτοσικλέτα σας μπορεί να παρέχει περίπου το 70 τοις εκατό της δύναμης που χρειάζεται για το σταμάτημα της μοτοσικλέτας.

Για να σταματήσετε χρησιμοποιείστε τα μπροστινά και τα πισινά φρένα ταυτόχρονα. Εάν είναι απαραίτητο, εφαρμόστε μεγαλύτερη πίεση , αλλά όχι τόσο μεγάλη ώστε να κλειδώσετε τους τροχούς της μοτοσικλέτας. Μια κλειδωμένη ρόδα, αναγκάζει την μοτοσικλέτα να ολισθήσει με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο.

Ο χρόνος που χρειάζεται να φτάσει το πόδι σας από το πατίδι στο έδαφος είναι ο χρόνος που χρειάζεται η μοτοσικλέτα να φτάσει σε πλήρης στάση.

Όταν έχετε την ευκαιρία, εξασκήστε το φρενάρισμά σας.

*

Αποσυνδεδεμένος silvestercat

  • *****
  • 361
  • Φύλο: Άντρας
  • caponord abs
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord ETV1000 2006 ABS
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #2 - : Μάρτιος 16, 2008, 06:57:21 μμ »
Πηγη odiki-asfaleia.com.
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Εξειδικευμένη Oδήγηση1. Προστατευτικός Εξοπλισμός

1.1 Προστατευτικό Κράνος

ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΦΟΡΑΤΕ ΤΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ ΚΡΑΝΟΣ.

Τα κράνη κυκλοφορούν σε όλα τα μεγέθη, από πολύ μικρό (XS) σε πολύ μεγάλο (XL). Υπάρχουν κράνη και για τα παιδιά.

Η επιλογή του σωστού κράνους δεν είναι εύκολη υπόθεση και χρειάζεται αρκετή μελέτη και αρκετός χρόνος πριν την αγορά ενός προστατευτικού κράνους. Πριν την αγορά ενός προστατευτικού κράνους πρέπει πρώτα να σιγουρευτείτε αν τηρούνται οι προδιαγραφές ασφάλειας. Πρέπει να σιγουρευτείτε ότι έχει το κατάλληλο μέγεθος. Δοκιμάστε το επάνω σας ακολουθώντας την πιο κάτω διαδικασία:

(α) Φορέστε το κράνος και κουμπώστε το έτσι ώστε να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον δυο δάκτυλα από το σύστημα κλειδώματος (λουρί).
(β) Δοκιμάστε να περιστρέψετε το κράνος. Το κεφάλι σας πρέπει να περιστρέφετε μαζί με το κράνος.
(γ) Σπρώξτε το πίσω μέρος του κράνους προς τα πάνω. Το κεφάλι μας πρέπει να κινηθεί αναλόγως και δεν πρέπει να βγει σε καμία περίπτωση.
(δ) Δεν πρέπει να είναι παρά πολύ σφιχτό αλλά ούτε και παρά πολύ χαλαρό.

Πρέπει πάντα να δένετε το κράνος σας χρησιμοποιώντας το σύστημα κλειδώματος. Ένα χαλαρό προστατευτικό κράνος μπορεί να γίνει επικίνδυνο αφού μπορεί να μετακινηθεί ανά πάσα στιγμή αποσπώντας την προσοχή του οδηγού με αποτέλεσμα να προκαλέσει ατύχημα. Σε περίπτωση σύγκρουσης, ένα χαλαρό κράνος δεν μπορεί να προστατεύσει σωστά το κεφάλι.

Ένα καλό κράνος κάνει το οδήγημα πολύ πιο ευχάριστο αφού κόβει τον θόρυβο του αέρα και μειώνει την κούραση μοτοσικλετιστών.

Μην κακομεταχειρίζεται το κράνος σας, μην το ρίχνετε επάνω σε σκληρές επιφάνειες αφού σε μια τέτοια περίπτωση το κράνος μπορεί να πάθει ζημία και σε περίπτωση ατυχήματος να μην προστατεύσει σωστά το κεφάλι.

Το κράνος έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να απορροφά τις δυνάμεις που προκαλούνται κατά την διάρκεια μιας σύγκρουσης.

1.2 Προστασία Ματιών

Πρέπει πάντα να χρησιμοποιείτε το προστατευτικό ματιών που βρίσκετε στο κράνος σας. Η οδήγηση χωρίς να χρησιμοποιείτε το προστατευτικό ματιών είναι πολύ επικίνδυνη αφού τα μάτια σας μπορεί να τραυματιστούν πολύ εύκολα.

Το Fairing σε μια μοτοσικλέτα δεν προστατεύει τα μάτια σας.

Σιγουρευτείτε ότι το προστατευτικό ματιών είναι καθαρό και χωρίς γδαρσίματα. Χρησιμοποιείτε έγχρωμο προστατευτικό ματιών μόνο κατά την διάρκεια της μέρας και όταν έχει ήλιο.

1.3 Προστατευτικό Σακάκι

Τα προστατευτικά σακάκια μοτοσικλετών κατασκευάζονται κυρίως από δέρμα. Το προστατευτικό σακάκι προσφέρει την καλύτερη δυνατή προστασία από πιθανά γδαρσίματα και σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος και συγκεκριμένα σε περίπτωση τριβής με την άσφαλτο.

Μπορείτε να αγοράσετε σακάκια με αεραγωγούς, τα οποία είναι άνετα ακόμη και το καλοκαίρι όπου οι θερμοκρασίες φτάνουν σε ψηλά επίπεδα.

1.4 Προστατευτικό Παντελόνι

Τα προστατευτικά παντελόνια μοτοσικλετών κατασκευάζονται κυρίως από δέρμα. . Το προστατευτικό σακάκι προσφέρει την καλύτερη δυνατή προστασία από πιθανά γδαρσίματα και σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος και συγκεκριμένα σε περίπτωση τριβής με την άσφαλτο.


1.5 Προστατευτικά Γάντια

Πρέπει πάντα να φοράτε γάντια. Ακόμη και στις πιο καυτές μέρες του καλοκαιριού.

Η μη χρησιμοποιήσει γαντιών εγκυμονεί κινδύνους όπως ο τραυματισμός των δακτύλων σας από μια πέτρα που προήλθε από τους τροχούς του προπορευόμενου αυτοκίνητου ως αποτέλεσμα να χάσετε τον έλεγχο και να εμπλακείτε σε ατύχημα.

Επίσης, τα γυμνά χέρια δεν προστατεύουν από πιθανά γδαρσίματα ή από εγκαύματα σε περίπτωση επαφής με καυτά σημεία της μοτοσικλέτας.

1.6 Προστατευτικές Μπότες

Οι μπότες πρέπει να καλύπτουν τους αστραγάλους. Πρέπει να είναι κατασκευασμένες από ισχυρό και ανθεκτικό υλικό. Οι προστατευτικές μπότες προστατεύουν από πιθανά γδαρσίματα και σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος και συγκεκριμένα σε περίπτωση τριβής με την άσφαλτο.

1.7 Γιλέκο

Οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν πρόβλημα στο να δουν τους μοτοσικλετιστές και στον χρόνο αντίδρασης τους. Γι’ αυτό οι μοτοσικλετιστές πρέπει να φοράνε ρούχα με φωτεινά χρώματα .

Υπάρχουν ειδικά γιλέκα που είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να τραβούν την προσοχή των άλλων οδηγών.

Για τη νύχτα, μπορείτε να χρησιμοποιείτε αντανακλαστικές ταινίες πάνω στα ρούχα σας, στις μπότες σας ακόμη και στην μοτοσικλέτα σας.

2. Εξοικειωθείτε με την Μοτοσικλέτα Σας

Για να είστε ασφαλής, πρέπει πρώτα να εξοικειωθείτε με τη μοτοσικλέτα σας. Το να οδηγάς μια μοτοσικλέτα είναι τελείως διαφορετικό από το να οδηγάς ένα αυτοκίνητο αφού απαιτούνται περισσότερες οδικές ικανότητες και γνώσεις.

Πρέπει να διαβάσετε και να κατανοήσετε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή της μοτοσικλέτας σας αφού δεν είναι όλες οι μοτοσικλέτες όμοιες. Οι τύποι μοτοσικλετών κυμαίνονται από μηχανές δρόμου (touring cruisers, sport, and traditional) ως εκτός δρόμου (Off-road) και διπλής χρήσεως. Το εγχειρίδιο σας δίνει πολλές λεπτομέρειες που είναι χρήσιμες σε θέματα κατανόησης και συντήρησης της μοτοσικλέτας σας.

Παίρνει αρκετό χρόνο να εξοικειωθείτε με μια μοτοσικλέτα, γι’ αυτό και δεν πρέπει να δανείζεται ή να δανείζεστε μια μοτοσικλέτα. Η μοτοσικλέτα σας είναι τόσο προσωπικό αντικείμενο όσο και μια οδοντόβουρτσα.

*

Αποσυνδεδεμένος silvestercat

  • *****
  • 361
  • Φύλο: Άντρας
  • caponord abs
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord ETV1000 2006 ABS
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #3 - : Μάρτιος 16, 2008, 06:58:34 μμ »
2.6 Συντήρηση Μοτοσικλέτας

Η μοτοσικλέτα σας πρέπει να ελέγχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα τα οποία καθορίζονται στο εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη.

Διατηρείτε την μοτοσικλέτα σας καθαρή. Η σκόνη, η λάσπη και άλλων ειδών ακαθαρσίες μπορούν να καλύψουν πιθανά προβλήματα πάνω στην μοτοσικλέτα..

Ελέγχετε την μπαταρία σας κάθε μήνα. Σιγουρευτείτε ότι το αποσταγμένο νερό είναι στο σωστό επίπεδο. Εάν είναι χαμηλό, τότε γεμίστε την μπαταρία με αποσταγμένο νερό μέχρι το σωστό επίπεδο.

Πρέπει πάντα να έχετε μαζί σας τα κατάλληλα και απαραίτητα μηχανικά εργαλεία. Δεν ξέρετε ποτέ πότε και που θα σας φανούν χρήσιμα. Πρέπει πάντα έχετε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή της μοτοσικλέτας. Το εγχειρίδιο του κατασκευαστεί εξηγά σημαντικές διαδικασίες αλλά και απλές διαδικασίες που κάθε μοτοσικλετιστής πρέπει να γνωρίζει όπως που βρίσκετε το κιβώτιο ασφαλειών σε περίπτωση που μια ασφάλεια καεί και το πως να αλλάξετε μια ρόδα.

2.7 Ανίχνευση Προβλημάτων Μοτοσικλέτας

Πολλά πράγματα μπορούν να συμβούν στην μοτοσικλέτα σας. Μην πανικοβληθείτε πριν ελέγξετε τα πιο κάτω αναλόγως της περίστασης:

1. Εάν η μηχανή δεν παίρνει μπροστά τότε ελέγξτε εάν:
(α)Είναι ανοικτό το κλειδί,
(β)Υπάρχει καύσιμο,
(γ)Η μπαταρία είναι αδύνατη ή αν κάποιος μόλυβδος της μπαταρίας είναι χαλαρός,
(δ)Ένα spark είναι χαλαρό.

2. Εάν η μηχανή σταματά χωρίς να το θελήσετε ελέγξτε εάν:
(α)Πατήσατε καταλάθος τον διακόπτη διακοπής,
(β) Έχετε μείνει από καύσιμα,
(γ) Έχει καεί μια ασφάλεια.

3. Εάν η μοτοσικλέτα σας συμπεριφέρεται περίεργα καθώς κινήστε, και ειδικά στις στροφές, τότε σταματήστε πριν είναι αργά και ελέγξτε τα ελαστικά σας. Μπορεί ένα ελαστικό σας να είναι ελαττωματικό. Ελέγξτε τις αναρτήσεις της μοτοσικλέτας σας. Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή της μοτοσικλέτας για τις κατάλληλες και απαραίτητες ρυθμίσεις.

4. Εάν αντιμετωπίζετε οποιαδήποτε προβλήματα με η μοτοσικλέτα – ή αν νιώθετε πως κάτι δεν λειτουργοί σωστά - και δεν μπορείτε να το εντοπίσετε από μόνοι σας, τότε συμβουλευτείτε εξειδικευμένα άτομα.
. Οδήγηση σε Αυτοκινητόδρομο, Στενό Δρόμο, σε Δρόμο Μονής και Διπλής Κατεύθυνσης

Όταν οδηγείτε, οι συνθήκες της επιφάνειας του δρόμου, η οδική κυκλοφορία, και ο καιρός μπορεί να αλλάξουν χωρίς προειδοποίηση. Πρέπει να γνωρίζετε συνεχώς πολλά πράγματα. Η αφηρημάδα όταν οδηγείτε μια μοτοσικλέτα είναι πολύ επικίνδυνο και μπορεί να αποβεί μοιραία. Κατά την διάρκεια της οδήγησης μπορεί να αντιμετωπίσετε διάφορες καταστάσεις στις οποίες και πρέπει να αντιδράσετε γρήγορα. Πρέπει να είστε πάντα προετοιμασμένοι.

Συμβουλές:

(α) Ελέγξτε γύρω σας για πιθανούς κινδύνους,
(β) Αξιολογήστε τους πιθανούς κινδύνους,
(γ) Ενεργήστε σωστά και γρήγορα για να αποφύγετε τους κίνδυνους.

3.1 Γίνετε Πιο Ορατοί Προς Τους Άλλους Οδηγούς Οχημάτων

Η πιο συνηθισμένη εξήγηση ενός αυτοκινητιστή που ανέκοψε το δρόμο ενός μοτοσικλετιστή είναι: «δεν τον πρόσεξα» Είναι μια λυπηρή αλήθεια. Η μοτοσικλέτα είναι μικρή σε μέγεθος αλλά είναι ορατή. Εντούτοις, πάρα πολύ συχνά οι αυτοκινητιστές δεν βλέπουν τους μοτοσικλετιστές επειδή δεν δίνουν αρκετή προσοχή στις μοτοσικλέτες.

Πρέπει να προσελκύετε την προσοχή τους.

Χρησιμοποιείτε τους προβολείς της μοτοσικλέτας όλες της ώρες ακόμη και την πιο ηλιόλουστη μέρα.

Φορέστε ρούχα με φωτεινά χρώματα . Τη νύχτα, μπορείτε να χρησιμοποιείτε αντανακλαστικές ταινίες πάνω στα ρούχα σας, στις μπότες σας ακόμη και στην μοτοσικλέτα σας για να γίνετε πιο ορατοί.

Πρέπει πάντα να χρησιμοποιείτε τους δείκτες κατευθύνσεως ώστε να ενημερώνετε έγκαιρα τους υπόλοιπους οδηγούς για τις προθέσεις σας. Σε περίπτωση που πρέπει να δώσετε έμφαση, χρησιμοποιήστε τα σήματα χειρός.

Θυμηθείτε να απενεργοποιήσετε τα σήματά σας όταν ολοκληρώσετε τον ελιγμό σας. Μην διστάζετε να χρησιμοποιείτε την κόρνα σας.

Οδηγείτε την μοτοσικλέτα σας με τέτοιο τρόπο ώστε να είστε ορατοί προς τους άλλους οδηγούς. Μην οδηγείτε πίσω από ένα μεγάλο φορτηγό ή στα τυφλά σημεία ενός οχήματος.

*

silvesters nephew

Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #4 - : Μάρτιος 16, 2008, 08:37:40 μμ »
μπραβο θειο.ετσι ετσι!!!!!

*

Αποσυνδεδεμένος tgeros

  • *****
  • 571
  • Φύλο: Άντρας
  • panagiotis
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord 2003
  • Αντιδράσεις: +1
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #5 - : Μάρτιος 16, 2008, 09:28:42 μμ »
Μπράβο βρε  κουμπάρε για το κουράγιο σου να τα γράψεις όλα αυτά
Τα αυτιά πιστεύουν πιο δύσκολα από τα μάτια.
Ηρόδοτος

*

pangeo200

Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #6 - : Μάρτιος 16, 2008, 11:06:40 μμ »
μπραβο μπραβο!!ωραια-χρησιμα πραγματα!!!

*

LIANA

Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #7 - : Απρίλιος 08, 2008, 11:38:38 πμ »
Να σαι καλά!! Σε ευχαριστούμε για το χρόνο και τις γνώσεις που μοιράζεσαι μαζί μας!! Πάντα καλούς δρόμους να έχεις!  :D

*

Yiannis

Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #8 - : Απρίλιος 08, 2008, 12:15:32 μμ »
Διαβασα λιγο απο το αρθρο αυτο κ ειδα πολλες ασαφειες! Αληθεια ποιος το εχει γραψει;

2.4 Στροφές
Για να δώσετε κλήση στη μοτοσικλέτα σας, πιέστε handlebar στην κατεύθυνση της στροφής και διατηρήστε μικρή πίεση σε εκείνο το handlebar ώστε να κινηθείτε ομαλά μέσα στην στροφή.
αυτο για παραδειγμα ειναι μεγαλη μ@@@@@α! Παει να το διορθωσει με αυτο:
Πιέστε το handlebar αριστερά για αριστερές στροφές και δεξιά για δεξιές στροφές. Τα ένστικτά σας θα φροντίσουν να κρατήσετε τη μοτοσικλέτα σας σε μια ομαλή πορεία.

Γενικα ολα αυτα ειναι ασαφη κ αλλα μπορει να καταλαβει ενας κ αλλα αλλος.Καταρχην δεν εχει σημασια αν πιεζεις ή σπρωχνεις το τιμονι. Αυτο δεν το λεω εγω αλλα οι εκπαιδευτες του CSS. Γενικα, ισχυει ο κανονας: "Στριψε το τιμονι αντιθετα απο εκει που θες να στριψεις". Το φαινομενο στα αγγλικα λεγεται countersteering. Με πολυ απλα λογια αν θες να στριψει η μηχανη δεξια, στριψε το τιμονι αριστερα.

Μια αλλη ασαφεια ειναι  αυτη:
Κρατήστε σταθερή ταχύτητα, ή επιταχύνετε λίγο καθώς κινήστε στη στροφή.
Το σωστο ειναι το γκαζι να ειναι ομαλα ανοιγομενο κατα τη διαρκεια της στροφης. Στην χειροτερη κ αν φοβασαι-δεν γινεται να εχεις ομαλα ανοιγομενο το γκαζι (επειδη μπηκες με πολλα στη στροφη πχ) τοτε κρατισε το τουλαχιστον σταθερο.

EDIT by saddle69: Sorry αλλα εκοψα την γνωστή κουβέντα !!!
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 08, 2008, 12:20:46 μμ από saddle69 »

*

Αποσυνδεδεμένος Baggos

  • *******
  • 1237
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +2
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #9 - : Απρίλιος 08, 2008, 12:21:45 μμ »
Φίλε Yiannis και εγώ στην αρχή μπερδεύτηκα όπως και εσύ.....Αν διαβάσεις προσεκτικά το άρθρο θα διαπιστώσεις πως το φαινόμενο του counter-streering περιγράφει και ο silvestercat.....

Όσο για την ταχύτητα στην στροφή,να σου θυμήσω πως αυτές οι "οδηγίες" δεν αφορούν οδήγηση σε πίστα αλλά σε δρόμο....

Ευχαριστούμε για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες silvestercat...... :kalo: :kalo: :kalo:


*

Yiannis

Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #10 - : Απρίλιος 08, 2008, 12:32:00 μμ »
Όσο για την ταχύτητα στην στροφή,να σου θυμήσω πως αυτές οι "οδηγίες" δεν αφορούν οδήγηση σε πίστα αλλά σε δρόμο....

Η συμπεριφορα της μοτοσυκλετας ειναι ιδια κ στην πιστα κ στον δρομο. Καλο ειναι να γινονται ολα σωστα, παντα κ παντου.

 :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος Baggos

  • *******
  • 1237
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +2
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #11 - : Απρίλιος 08, 2008, 12:34:43 μμ »
Όσο για την ταχύτητα στην στροφή,να σου θυμήσω πως αυτές οι "οδηγίες" δεν αφορούν οδήγηση σε πίστα αλλά σε δρόμο....

Η συμπεριφορα της μοτοσυκλετας ειναι ιδια κ στην πιστα κ στον δρομο. Καλο ειναι να γινονται ολα σωστα, παντα κ παντου.

 :bye:

Οι συνθήκες όμως πολύ διαφορετικές...Άποψή μου είναι ότι στον δρόμο πρέπει να κρατάμε μια πιο αμυντική στάση οδήγησης...

 :bye: :bye: :bye:

*

Yiannis

Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #12 - : Απρίλιος 08, 2008, 12:38:02 μμ »
Οι συνθήκες όμως πολύ διαφορετικές...Άποψή μου είναι ότι στον δρόμο πρέπει να κρατάμε μια πιο αμυντική στάση οδήγησης...
 :bye: :bye: :bye:

Συμφωνουμε απολυτα. Για αυτο κ ΕΙΔΙΚΑ στο δρομο ολα πρεπει να γινονται σωστα. Το λαθος στο δρομο κοστιζει πολυ.

 :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #13 - : Ιούνιος 28, 2010, 06:56:47 μμ »
Όσο για την ταχύτητα στην στροφή,να σου θυμήσω πως αυτές οι "οδηγίες" δεν αφορούν οδήγηση σε πίστα αλλά σε δρόμο....

Η συμπεριφορα της μοτοσυκλετας ειναι ιδια κ στην πιστα κ στον δρομο. Καλο ειναι να γινονται ολα σωστα, παντα κ παντου.

 :bye:

και εγώ μαζί σας αλλά στην πίστα:
1. δεν έρχεται κανείς απο απέναντι
2. δεν γλιστράει τόσο ποσύ η άσφαλτος και
3. αν βγείς - πέσεις θα είσαι στο ίδιο επίπεδο που οδηγούσες ενώ στο δρόμο μπορεί να έχει και από 1-... πόσα μέτρα γκρεμίλα και χωρίς μπάρες.

γι'αυτό στον δρόμο οδηγάμε πολύ πιο αμυντικά και προσπαθόντας να σκεφτόμαστε την μ@λ@κί@ που μπορεί να κάνει ο απένατι οδηγός.

*

Αποσυνδεδεμένος s7avros

  • ***
  • 127
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Στροφές - Έλεγχος μοτοσικλέτας
« Απάντηση #14 - : Ιούνιος 29, 2010, 12:36:22 πμ »
Όσο για την ταχύτητα στην στροφή,να σου θυμήσω πως αυτές οι "οδηγίες" δεν αφορούν οδήγηση σε πίστα αλλά σε δρόμο....

Η συμπεριφορα της μοτοσυκλετας ειναι ιδια κ στην πιστα κ στον δρομο. Καλο ειναι να γινονται ολα σωστα, παντα κ παντου.

 :bye:

και εγώ μαζί σας αλλά στην πίστα:
1. δεν έρχεται κανείς απο απέναντι
2. δεν γλιστράει τόσο ποσύ η άσφαλτος και
3. αν βγείς - πέσεις θα είσαι στο ίδιο επίπεδο που οδηγούσες ενώ στο δρόμο μπορεί να έχει και από 1-... πόσα μέτρα γκρεμίλα και χωρίς μπάρες.

γι'αυτό στον δρόμο οδηγάμε πολύ πιο αμυντικά και προσπαθόντας να σκεφτόμαστε την μ@λ@κί@ που μπορεί να κάνει ο απένατι οδηγός.
Βαλε τις γατες κ τους σκυλους που κοβουν βολτες εδω κ κει...... :psdof:
Εχω δει ομως κ σκυλο να κοιτα αριστερα μετα δεξια κ να περνα κυριος :tez: :tez: :tez:
ΕΜΕΙΝΑ........Μ......Κ.Σ.....

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης