0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος Vasilis

  • ***
  • 165
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +5
Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« - : Μάιος 05, 2009, 03:51:43 μμ »
Όσοι έχετε caponord, δεν ξέρω αν είναι και σε άλλο μηχανάκι, έχετε δει ένα σωληνάκι που πηγαίνει στην ecu ?
Ξέρετε τι κάνει αυτό?



*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #1 - : Μάιος 05, 2009, 04:41:08 μμ »
Όσοι έχετε caponord, δεν ξέρω αν είναι και σε άλλο μηχανάκι, έχετε δει ένα σωληνάκι που πηγαίνει στην ecu ?
Ξέρετε τι κάνει αυτό?

δεν το`χω. ριξε ρε μια φωτο.. απο κινητο κτλ...  :bye: :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #2 - : Μάιος 05, 2009, 04:55:34 μμ »
Το χει και ο πήγασος. Συνδέει το φιλτροκούτι με τον αισθητήρα πίεσης, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στην ECU.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #3 - : Μάιος 05, 2009, 05:16:51 μμ »
Το χει και ο πήγασος. Συνδέει το φιλτροκούτι με τον αισθητήρα πίεσης, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στην ECU.

 :bye: ωραιος... :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος Vasilis

  • ***
  • 165
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #4 - : Μάιος 06, 2009, 08:14:18 μμ »
Και τι κάνει αυτός ο αισθητήρας?

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #5 - : Μάιος 06, 2009, 09:06:29 μμ »
Μετράει την πίεση στο φιτροκούτι κι έτσι η ecu μπορεί να υπολογίσει τυχόν μεταβολές στην ποσότητα του αέρα που εισάγεται στον κύλινδρο, λόγω αλλαγών στην ατμοσφαιρική πίεση (υψόμετρο), σταδιακού μπουκώματος του φίλτρου αέρα κ.λπ. Έτσι μεταβάλλει ανάλογα τη διάρκεια ψεκασμού των μπεκ, ώστε να διατηρηθεί σωστή η αναλογία του μίγματος.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος Vasilis

  • ***
  • 165
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #6 - : Μάιος 06, 2009, 10:59:11 μμ »
Δεν είναι αρκετά μακρύ το σωληνάκι για να μπορεί να δίνει με ακρίβεια τέτοια στοιχεία?

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #7 - : Μάιος 06, 2009, 11:48:48 μμ »
Δεν είναι αρκετά μακρύ το σωληνάκι για να μπορεί να δίνει με ακρίβεια τέτοια στοιχεία?

Προφανώς όχι, αρκεί να μην είναι βέβαια κάπου κομμένο. Η πίεση είναι ένα μέγεθος που παραμένει σταθερό σε κάθε "εννιαίο χώρο". Φαντάσου, π.χ. ότι όταν βάζεις αέρα στα λάστιχα, πάλι μεσολαβεί ένα "σωληνάκι" μεταξύ της βαλβίδας του ελαστικού και μπαρόμετρου. Κι όμως η ένδειξη είναι ακριβής. Άρα, πίεση που επικρατεί μέσα στο φιλτροκούτι μεταφέρεται άθικτη στον αισθητήρα μέσα στην ECU.
Βέβαια τίθεται το ερώτημα αν αυτός ο αισθητήρας μετράει με ακρίβεια και με μεγάλο ρυθμό δειγματοληψίας την πίεση (που λογικά μέσα στο φιλτροκούτι έχει "παλμούς"), ή αν μετράει χοντρικά μια μέση τιμή ώστε να κάνει κάποιες ψιλοδιορθώσεις στο μίγμα. Μάλλον το δεύτερο, αφού στην πρώτη περίπτωση το μεγάλο μήκος ενδεχομένως να επηρέαζε τη μέτρηση (εκτός κι αν το είχαν συνυπολογίσει κατά τη χαρτογράφηση, πράγμα που θεωρώ απίθανο).
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #8 - : Μάιος 07, 2009, 12:14:28 πμ »
Δηλαδή έχει τον αισθητήρα μεσα στον εγκέφαλό?

Γιατί δεν τον έχει αισθητήρα κατευθείαν μέσα στο φιλτροκούτι? 

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #9 - : Μάιος 07, 2009, 01:52:34 πμ »
Ναι, μέσα στον εγκέφαλο. Τώρα το γιατί... ρώτα τη Sagem!  :)
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #10 - : Μάιος 07, 2009, 02:11:21 πμ »
Εψαξα το service manual μηπως και καταλαβω το γιατι και κατεληξα στο εξης



Η μοτοσυκλετα εχει και Ασθητηρα ΘΕΡΜΟΚΑΡΑΣΙΑΣ αερα και Αισθητηρα ΠΙΕΣΗΣ αερα.Με τον συνδυασμο των πληροφοριων και των δυο ο εγκεφαλος (ECU) αποφασιζει ποση ωρα θα κρατησει το μπεκ ανοιχτο.
Ως γνωστον:
1) Οσο αυξανεται το υψομετρο απο την επιφανεια της θαλασσας τοσο πιο αραιος γινεται ο αερας &
2) Οσο πιο ψυχρος ειναι τοσο πιο μεγαλη η πυκνοτητα του ανα μοναδα ογκου (μοριακη πυκνοτητα)
Οι περισσοτερες φυσιολογικες μοτοσυκλετες (οι Japan δηλαδη) εχουν 2 διαφορετικους αισθητηρες για αυτες τις μετρησεις
Ο αισθητηρας πιεσης τοποθετειται οσο πιο μακρυα γινεται απο πηγες θερμοτητας (κινητηρα,εξατμησεις) κι αυτο επειδη ο αερας αραιωνει ΚΑΙ απο την αυξηση της θερμοκρασιας αλλα ΚΑΙ απο το υψομετρο.Συνεπως για να γινει πιο ακριβης μετρηση του υψομετρικου παραγοντα θα πρεπει η θερμοκρασια στην οποια μετριεται να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στη θερμοκρασια περιβαλοντος.Η Aprilia (συγκεκριμενα η Sagem που κατασκευαζει την ECU) προφανως βρηκε οτι η πιο κοντινη, στην του περιβαλλοντος, θερμοκρασια ειναι εκει που βρισκεται και ο εγκεφαλος.Πιθανον και για πιο γρηγορη καταγραφη των δεδομενων του αισθητηρα με λιγοτερες απωλειες (αφου ο αισθητηρας ειναι κολλημενος στην πλακετα της ECU) απο την αντισταση καλωδιων.
Κλεινοντας θεωρω αυτονοητο το οτι τοποθετησε τον αισθητηρα θερμοκρασιας εισερχομενου αερα στο φιλτροκουτι, αφου τον εγκεφαλο δεν τον ενδιαφερει τοσο τι θερμοκρασια αερα νιωθουμε εμεις στα χερια μας αλλα τι θερμοκρασια εχει ο αερας την στιγμη που εισερχεται στον κυλινδρο, ωστε να ρυθμισει το μιγμα.
Οπως το αντιλαμβανομαι, μικρες μεταβολες στη θερμοκρασια του αερα σε σταθερο υψομετρο επιρρεαζουν πολυ λιγοτερο την πυκνοτητα του απο οτι μεταβολες στο υψομετρο κι ας εχει την ιδια θερμοκρασια.Και πιστευω οτι ο αισθητηρας πιεσης ειναι κατα πολυ πιο ευαισθητος, αρα χρηζει και στενοτερης παρακολουθησης, απ'οτι αυτος της θερμοκρασιας (που και 1 βαθμο Κελσιου να κανει λαθος δεν τρεχει και κατι).
Μαλλον ετσι εχουν τα πραγματα ΠΑΝΤΑ κατα την ταπεινη πλην τιμια γνωμη μου.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #11 - : Μάιος 07, 2009, 02:25:09 πμ »
Εψαξα το service manual μηπως και καταλαβω το γιατι και κατεληξα στο εξης



Η μοτοσυκλετα εχει και Ασθητηρα ΘΕΡΜΟΚΑΡΑΣΙΑΣ αερα και Αισθητηρα ΠΙΕΣΗΣ αερα.Με τον συνδυασμο των πληροφοριων και των δυο ο εγκεφαλος (ECU) αποφασιζει ποση ωρα θα κρατησει το μπεκ ανοιχτο.
Ως γνωστον:
1) Οσο αυξανεται το υψομετρο απο την επιφανεια της θαλασσας τοσο πιο αραιος γινεται ο αερας &
2) Οσο πιο ψυχρος ειναι τοσο πιο μεγαλη η πυκνοτητα του ανα μοναδα ογκου (μοριακη πυκνοτητα)
Οι περισσοτερες φυσιολογικες μοτοσυκλετες (οι Japan δηλαδη) εχουν 2 διαφορετικους αισθητηρες για αυτες τις μετρησεις
Ο αισθητηρας πιεσης τοποθετειται οσο πιο μακρυα γινεται απο πηγες θερμοτητας (κινητηρα,εξατμησεις) κι αυτο επειδη ο αερας αραιωνει ΚΑΙ απο την αυξηση της θερμοκρασιας αλλα ΚΑΙ απο το υψομετρο.Συνεπως για να γινει πιο ακριβης μετρηση του υψομετρικου παραγοντα θα πρεπει η θερμοκρασια στην οποια μετριεται να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στη θερμοκρασια περιβαλοντος.Η Aprilia (συγκεκριμενα η Sagem που κατασκευαζει την ECU) προφανως βρηκε οτι η πιο κοντινη, στην του περιβαλλοντος, θερμοκρασια ειναι εκει που βρισκεται και ο εγκεφαλος.Πιθανον και για πιο γρηγορη καταγραφη των δεδομενων του αισθητηρα με λιγοτερες απωλειες (αφου ο αισθητηρας ειναι κολλημενος στην πλακετα της ECU) απο την αντισταση καλωδιων.
Κλεινοντας θεωρω αυτονοητο το οτι τοποθετησε τον αισθητηρα θερμοκρασιας εισερχομενου αερα στο φιλτροκουτι, αφου τον εγκεφαλο δεν τον ενδιαφερει τοσο τι θερμοκρασια αερα νιωθουμε εμεις στα χερια μας αλλα τι θερμοκρασια εχει ο αερας την στιγμη που εισερχεται στον κυλινδρο, ωστε να ρυθμισει το μιγμα.
Οπως το αντιλαμβανομαι, μικρες μεταβολες στη θερμοκρασια του αερα σε σταθερο υψομετρο επιρρεαζουν πολυ λιγοτερο την πυκνοτητα του απο οτι μεταβολες στο υψομετρο κι ας εχει την ιδια θερμοκρασια.Και πιστευω οτι ο αισθητηρας πιεσης ειναι κατα πολυ πιο ευαισθητος, αρα χρηζει και στενοτερης παρακολουθησης, απ'οτι αυτος της θερμοκρασιας (που και 1 βαθμο Κελσιου να κανει λαθος δεν τρεχει και κατι).
Μαλλον ετσι εχουν τα πραγματα ΠΑΝΤΑ κατα την ταπεινη πλην τιμια γνωμη μου.
:kalo:

Ο καινούριος πήγασος δεν έχει τέτοιο σωληνάκι στην ECU απ ότι θυμάμαι πάντως...

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #12 - : Μάιος 07, 2009, 02:42:29 πμ »

Ο καινούριος πήγασος δεν έχει τέτοιο σωληνάκι στην ECU απ ότι θυμάμαι πάντως...


Πολυ πιθανον διοτι φοραει αλλο μοτερ (rotax) και απο οσο θυμαμαι απο τα XT660, που φορανε το ιδιο μοτερ, τον αισθητηρα πιεσης τον εχουν πισω δεξια κατω απο το πλαστικο της σελας.
Επειδη του φιλου ειναι Capo θεωρω οτι εχει τις ιδιες αρχες λειτουργιας με τον πρωτο ψεκαστο Πηγασο γι'αυτο και χρησιμοποιησα αυτη τη φωτογραφια.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #13 - : Μάιος 07, 2009, 09:54:23 πμ »
Η Aprilia (συγκεκριμενα η Sagem που κατασκευαζει την ECU) προφανως βρηκε οτι η πιο κοντινη, στην του περιβαλλοντος, θερμοκρασια ειναι εκει που βρισκεται και ο εγκεφαλος.Πιθανον και για πιο γρηγορη καταγραφη των δεδομενων του αισθητηρα με λιγοτερες απωλειες (αφου ο αισθητηρας ειναι κολλημενος στην πλακετα της ECU) απο την αντισταση καλωδιων.

Η μέτρηση της θερμοκρασίας αέρα γίνεται, όπως είπες, στο φιλτροκούτι κι όχι στον εγκέφαλο. Αλλά και η πίεση, στο φιλτροκούτι μετριέται, αυτός είναι και ο λογος υπαρξης του "σωληνακίου". Επίσης, πιστεύω ότι η ενσωμάτωση του αισθητήρα πίεσης μέσα στον εγκέφαλο έχει να κάνει με το κόστος κι όχι με την ταχύτητα καταγραφής ή τις "απώλειες" τάσης στα καλώδια, που αφενός είναι αμελητέες και αφετέρου μπορούν να ληφθούν υπόψη κατά τη χαρτογράφηση.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος Μητσαρας

  • *******
  • 1719
  • Φύλο: Άντρας
  • bike_me aprilia
  • Αντιδράσεις: +162
Απ: Σωληνάκι της ecu. τι κάνει?
« Απάντηση #14 - : Μάιος 07, 2009, 02:51:13 μμ »
ρε τι μαθαινει κανεις εδω μεσα..μπραβο ρε παιδες... :kalo: :kalo:
GRAZIE ITALIA ! ! !

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης