0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #15 - : Ιούνιος 06, 2010, 02:36:08 πμ »
 Προσωπικα ........ :thdn:

Αν δεν βγαινεις με τιποτα για κανα κιλο φρεσκο τοτε  βαλτο (  :oo! )

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +250
Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #16 - : Ιούνιος 06, 2010, 02:28:09 μμ »
H συμπεριφορα των λαδιων, ποτε δεν ειναι η ιδια μεταξυ τους και ας εχουν το ιδιο ιξωδες και την ιδια μεθοδο προελευσεης.

Οι προδιαγραφες που γραφουν πανω, ειτε ειναι μερικες απο αυτες ειτε οτι πληρουν τουλαχιστον αυτες. Αρα δεν μπορεις να εισαι
σιγουρος εαν ειναι τα ιδια.

Απο εκει και περα, κανε οτι νομιζεις-προβλημα δεν νομιζω να εχεις, αλλα καλο ειναι να αποφυγεις να κανεις παρα πολλα χιλιομετρα ετσι

Γνωμη μου:
τραβα παρε ενα λιτρο τωρα απο τα ιδια και την επομενη φορα βαζε πιο φθηνα λαδια, που κανουν ακριβως την ιδια δουλεια ;)
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

astrahan

Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #17 - : Ιούνιος 06, 2010, 07:01:47 μμ »
..άλλη ερωτηση.. αμα συμπληρώσουμε ας πουμε 500ml μακιμουμ 1 λιτρο... με αλλα w ..?


δε με λένε Μάκη (  :h22: ) αλλά στην περίπτωση που αναφέρεσαι σε μάξιμουμ 1 λίτρο:

το ανακάτεμα των SAE δημιουργεί ενδιάμεσο SAE, ακολουθούντας χονδροειδώς* τον νόμο ανάμιξης μιγμάτων:

(ποσότητα1 Χ SAE1 + ποσότητα2 Χ SAE2) / συνολική ποσότητα, όπου συνολική ποσότητα = ποσότητα1 + ποσότητα2

πχ. 1 λίτρο SAE 10 και 1 λίτρο SAE 20 δίνουν 2 λίτρα SAE 15

ενώ 3 λίτρα SAE 60 και 1 λίτρο SAE 40 δίνουν 4 λίτρα SAE 55 (3 Χ 60 + 1 Χ 40)/ 4

 :bye: :bye:



*ο πραγματικός υπολογισμός είναι πιο πολύπλοκος
 γίνεται με την εξίσωση Refutas σε τρία στάδια:

1ο στάδιο: υπολογισμός του Viscosity Blending Number (VBN) για κάθε μέρος του μίγματος:
(1)  VBN=14,534 * ln [ln (ν+0,8)]+10,975
όπου v είναι το κινηματικό ιξώδες (kinematic viscosity) σε centistokes (cSt) σε μια καθορισμένη θερμοκρασία (100 C για τα SAE).

2ο στάδιο: υπολογισμός VBN του μίγματος:
(2)   VBNblend= xA * VBNA + xB * VBNB
όπου xX είναι ο λόγος της μάζας του μίγματος στη συνολική μάζα.

3ο στάδιο: υπολογισμός του κινηματικού ιξώδους ν του μίγματος από την εξίσωση 1:
(3)   vblend= exp [exp ((VBNblend-10,975) / 14,354)]-0,8
όπου VBNBlend είναι ο viscosity blending number του μίγματος.

και ένα calculator για τα παραπάνω (κινηματικά ιξώδη) εδώ: http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html

και η αντιστοιχία ιξώδους SAE και κινηματικού ιξώδους δίνεται από τον παρακάτω πίνακα:

 SAE Viscosity Chart (High Temp) 100° C (210° F)
1η στήλη: SAE Viscosity
2η στήλη: Kinematic (cSt) 100° C Min
3η στήλη: Kinematic (cSt) 100° C Max

20   5.6   <9.3
30   9.3   <12.5
40   12.5   <16.3
50   16.3   <21.9
60   21.9   <26.1

δηλ. κάθε SAE, είναι προδιαγραφή για εύρος (από min,μέχρι max) κινηματικού ιξώδους

αναφέρομαι στην θερμοκρασία των 100 C γιατί εκεί αντιστοιχεί το 2ο νούμερο του SAE (δηλ. το ιξώδες του λαδιού στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα) πχ για SAE 15W-50 το 50 αντιστοιχεί στο ιξώδες στους 100 C

και που βρίσκεις το πραγματικό κινηματικό ιξώδες κάθε λαδιού; στο product sheet του προϊόντος (όσες το έχουν διαθέσιμο)

πχ για το Castrol Power RS R4 4T http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/PowerRSR44T.pdf

όπου για το 10W-50 το κινηματικό ιξώδες στους 100 C είναι 17 cst (δηλ. κοντά στο χαμηλότερο όριο της προδιαγραφής...)



όπερ πιασ' τ' αυγό και κούρευτο... :zl%

αυτιά.  :bye: :bye:





*

Αποσυνδεδεμένος backys

  • *******
  • 1363
  • Φύλο: Άντρας
  • Αέρα Πατέρααααααα!!!!!!!!!!
  • Αντιδράσεις: +22
Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #18 - : Ιούνιος 06, 2010, 10:06:24 μμ »
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
 :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #19 - : Ιούνιος 06, 2010, 10:31:49 μμ »
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
 :bye:

χαρ..χαρ..κι ελεγα..ακομα δεν το πέταξε κανένας... :h22:
στην ανάγκη και ελαιολαδο...χαχαχ

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #20 - : Ιούνιος 06, 2010, 10:34:52 μμ »
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
 :bye:

Αμα εχεις Honda συμπληρωνεις και με σπορελαιο.....Κανενα προβλημα  :tez:

*

astrahan

Απ: Ανάμιξη λαδιών. Προβλήματα;
« Απάντηση #21 - : Ιούνιος 07, 2010, 12:07:34 πμ »
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
 :bye:

έχεις δίκιο, αλλά για αυτό έβαλα το calculator http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html όπου κάνει ότι περιγράφω στο 2ο μέρος του ποστ χωρίς να ασχοληθείς με τα μαθηματικά...

με απλά λόγια:

από το product sheet της Castrol το 5w-40 έχει ιξώδες 13 ενώ το 15w-50 17 (στους 100 C).

 αν χρησιμοποιήσεις το calculator ιξώδους από λινκ σε αναλογία 1 λιτρο για το πρώτο και 3 λίτρα για δεύτερο (δηλ 75% για το 50αρι) παίρνεις ιξώδες 15,87 το οποίο από τον πίνακα του SAE αντιστοιχεί σε SAE 40. Άρα έχεις ρίξει το SAE του μίγματος μία κλίμακα

με μισό λίτρο για το πρώτο και 3,5 για δεύτερο (που είναι μια λογική ποσότητα συμπληρώματος) το ιξώδες γίνεται 16,35 το οποίο βρίσκεται οριακά στην κλίμακα του SAE 50.

αν χρησιμοποιήσεις στοιχεία της Mobil από εδώ http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/NAUSENPVLMOMobil1_Motorcycle_Oils.asp

θα πάρεις αντίστοιχα αποτελέσματα (και θα παρατηρήσεις ότι τα λάδια της Mobil έχουν ελαφρώς υψηλότερο ιξώδες, για το ίδιο SAE)

Συμπέρασμα: Για συμπλήρωμα όσο πιο κοντινό SAE στο νούμερο κατασκευαστή γίνεται (με έμφαση στο δεύτερο νούμερο όχι το W)


δεν το έγραψα για να μπερδέψω, αλλά μόνο ποσοτικά μπορείς να απαντήσεις σε μια ποσοτική ερώτηση του τύπου: τι γίνεται αν ανακατέψω τα ιξώδη;

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης