0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος makis

  • aprilia εγω?
  • *****
  • 830
  • Φύλο: Άντρας
  • www.apriliabikers.gr
    • move Forward with us
  • Αντιδράσεις: 0
Tuning Tips
« - : Δεκέμβριος 04, 2006, 09:15:43 μμ »
[color=FFCC00]Απο : NitroArgi[/color]

Γεια σας φιλοι Apriliaνοι!

Με αφορμη ενα post του Teo για τα 57αρια σωματα σκεφτηκα να γραψω μερικα πραγματα σχετικα με τη βελτιωση των Aprilia μας. Δυστηχως οι γνωσεις μου περιοριζονται στα Tuono/Mille/Falco μιας και ειμαι ιδιοκτητης ενος Aprilia Mille του 1999 τα τελευταια 4 χρονια οποτε ζηταω προκαταβολικα συγνωμη στα υπολοιπα "αδερφια".

Ειναι σημαντικο να πω οτι δεν ειμαι μηχανικος αλλα η γνωση μου ειναι καθαρα εμπειρικη μιας και εχω κανει στο RSV αρκετες αλαγες για να ειμαι σε θεση να ξερω τι δουλευει και τι οχι...

Λοιπον ας τα παρουμε απο την αρχη...

Υπαρχουνμια σειρα βασικων αλλαγων που πρεπει να γινουν με το καλημερα οι οποιες περιοριζουν την αποδοση των μοτοσυκλετων μας απο το εργοστασιο. Ειναι η λεγομενη διαδικασια του De-Restricting (Λεπτομερειες θα βρειτε εδω:De-Restriction )

Αφου κανουμε τα πολυ σημαντικα παραπανω βηματα και απελευθερωσουμε το κινητηρα μας το επομενο βημα ειναι το γραναζι.

Τα Aprilia, οπως και τα περισσοτερα Ιταλικα, ειναι θεομακρα. Μακραν η καλυτερη μετατροπη σε value for money ειναι να αλλαξετε το μπροστα γραναζι με ενα δοντι πιο κοντο. Μη τρελεσαι δε θα σουζαρει συνεχεια αλλα θα σταματισει να σκορτσαρει και θα γινει πραγματικα απολαυστικο χωρις να αυξηθει η καταναλωση ή να μειωθει αυστηρα η τελικη.

Τωρα τα πραγματα γινονται λιγακι πιο δυσκολα γιατι ο βαθμος βελτιωσης ειναι αναλογος με το budget που διαθετει καθενα.

1ο ΣΤΑΔΙΟ
Περιλαμβανει τελικο, φιλτροκουτι και τσιπακι.

Οποιο τελικο και να βαλετε λιγο πολυ θα εχει την ιδια αποδοση με τη μονη διαφορα μεταξυ τους να εχει να κανει με το σχημα (οβαλ, στρογγυλο) και τον ηχο. Εκτος απο την αποδοση με την αλλαγη κερδιζεις σημαντικα σε βαρος μιας και το εργοστασιακο τελικο ζυγισει 8 κιλα (αν θυμαμαι καλα!). Να εχεις ομως παντα στο μυαλο σου οτι η τρυπα στις 5500 δε θα διορθωθει με το μονο τελικο αλλα χρειαζεσαι ολοσωμο συστημα 2σε2. Απλα ειναι θεμα χρηματων!!!

Φιλτροκουτι αλλαγη αμεσα. Οχι φιλτρο αερος αλλα ολοκληρο το φιλτροκουτι!!! Αυτη η αλλαγη ειναι απαραιτητη μιας και το μοτερ τηε Rotax εχει τεραστια αναγκη απο επιπλεον αερα και το εργοστασιακο φιλτροκουτι ειναι πολυ μικρο. Οι λυσεις δεν ειναι και τοσες πολλες με τις πιο γνωστες να ειναι οι εξης:

Renegade


Evoluzione




Τελος αναγκαια κρινεται και η αλλαγη του τσιπακιου με ενα απο τα πολλα του εμποριου. Εγω εχω δοκιμασει μερικα αλλα εχω καταληξει στο προιον της Factory Pro που νομιζω ειναι το πιο καλομελετημενο μεχρι στιγμης. Αυτη τη περιοδο κοιταω κατι νεο αλλα ακομα δεν εχω κατι να πω...στο κοντινο μελλον ισως!

Με τις παραπανω αλλαγες ενα Tuono το οποιο ειναι κατα μεσο ορο 115 αλογα στο τροχο (αφου εχει γινει η διαδικασια de-restriction) θα ανεβει αβιαστα στα 120 καθαροαιμα αλογα. Λεω κατα μεσο ορο γιατι κανενας κινητηρας δεν ειναι ιδιος με τον αλλον και οι εταιριες δικαιολοφουν διαφορες αποδοσης μεχρι και 5%

Αυτα για το πρωτο σταδιο...πρεπει να φυγω επιτελους απο τη δουλεια αλλα θα συνεχισω αμεσα με το 2ο σταδιο!!!


Καλημερα αδερφια!!!

Μιας και εχω λιγο χρονο πριν πεσω παλι με τα μουτρα στη δουλεια ειπα να συνεχισω τη προσπαθεια ενημερωσης σχετικα με τη βελτιωση των Aprilia μας.
Προτου προχωρισω στο 2ο Σταδιο πρεπει να αναφερω κατι πολυ σημαντικο και φθηνο που μπορειτε να κανετε στο 1ο Σταδιο.

Ο λογος για την εισαγωγη του εργοστασιακου φιλτροκουτιου απο το 2001 και μετα. Αυτη εχει πολυ χειροτερο σχημα απο εκεινη των παλαιοτερων μοντελων (1998-2000) με αποτελεσμα να "σπαει" τη ροη του αερα η οποια ειναι και πολυ μικροτερη. Μπορειτε να παραγγειλετε την εισαγωγη αποτην Αprilia και νομιζω οτι το κοστος ειναι περιπου �30...Παρτε μια εικονα για να δειτε τη διαφορα:



Αριστερα βλεπουμε τη νεα εισαγωγη και δεξια τη παλια...νομιζω οτι η διαφορα ειναι εμφανης!!!

Κατι αλλο που ειναι πολυ σημαντικο για το Tuono  ειναι να αφαιρεσεται αμεσα τη σιτα που βρισκεται μεσα στους αεραγωγους!!! Εμποδιζει τη ροη του αερα παρα προστατευει!!!
Παμε τωρα να δουμε τι πρεπει να κανουμε στο 2ο σταδιο για να ξυονησουμε το τερας που κρυβει το μοτερ μας!

2ο ΣΤΑΔΙΟ
Περιλαμβανει ολοσωμη εξατμιση, μεγαλυτερα σωματα ψεκασμου και Power Commander.

Oλοσωμη Εξατμιση
Οταν μιλαμε για συστημα στο κινητηρα της Rotax θα πρεπει να εννοουμε 2σε2 και τιποτε αλλο. Αυτο συμβαινει στα περισσοτερα V2 τα οποια δουλευουν πολυ καλυτερα με ενα 2σε2 συστημα. Οι επιλογες στην αγορα ειναι παρα πολλες μιας και οι περισσοτερες εταιριες φτιαχνουν για τα μοντελα της Aprilia

Akrapovic, Leo Vinci, Tigcraft, Sil Moto ειναι μονο μερικες. Το κοστος οπως και η αποδοση ειναι κοντα με ολες τις επιλογες οποτε και παλι ειναι θεμα αισθητικης αλλα και ηχου!

Με το διπλο συστημα θα κλεισει οριστικα η τρυπα στις 5500 και η μοτοσυκλετα θα τραβαει σα τρελη κανοντας ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ χαρακτηριστικο V2 ηχο!!!

Σωματα Ψεκασμου
Εδω τα πραγματα ειναι σχετικα ευκολα. Η κλασσικη λυση ειναι να μεγαλωσεις τα εργοστασιακα σωματα απο 51mm στα 54mm. Τη δουλεια αυτη αναλαμβανει να τη κανει η Evoluzione στην Αμερικη στην οποια στελνεις τα δικα σου και στα ανοιγει. το κοστος ειναι $300 αλλα με τα εξοδα αποστολης και το τελωνειο καταληγεις να πληρωσεις πανω απο �300!!! Υπαρχει και η Ελληνικη λυση πλεον που ακουει στο ονομα Βλασσης Δημου ο οποιος θα σου παραδωσει τα 54αρια ειτε με ανταλλαγμα των εργοστασιακων ειτε οχι.
Μπορεις παντα να πας και σε μεγαλυτερα σωματα (57mm) αλλα αν δε προχωρησεις σε επεμβασεις στο κινητηρα τοτε το Aprilia σου δε θα επωφεληθει και πολυ!!!

Power Commander
Εχοντας ολοκληρωσει τα δυο πρωτα σταδια ειναι επιβεβλημενη η αγορα ενος Power Commander προκειμενου να δουλεψουν ολα τα εξερτηματα τελεια μεταξυ τους. Το τσιπακι δεν ειναι αρκετο μιας και οι απαιτησεις πλεον ειναι αυξημενες. Τοποθετηση και χαρτης ειδικα για το μοτορι σου ειναι επιβεβλημενος απλα φροντισε να το κανεις σε καποιον που εχει πειρα και γνωσεις...Στην Ελλαδα ενα PCIIIUSB στοιχιζει �330 συν ΦΠΑ!!!

Ολοκληρωνοντας τα 2 πρωτα σταδια ενα Tuono (χρησιμοποιω απλα ενα παραδειγμα) θα εκτοξευτει απο τα κατα μεσο ορο 115Hp στο πισω τροχο του εργοστασιου στα περιπου 127-130Hp στο πισω τροχο!!!  :-D  :-D  :-D
[color=FFCC00]Απο : NitroArgi[/color]


Η υπομονη είναι αρετη

*

Αποσυνδεδεμένος NitroArgi

  • *******
  • 1087
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +67
Απ: Tuning Tips
« Απάντηση #1 - : Φεβρουάριος 02, 2010, 04:35:47 μμ »
Evoluzione φιλτροκουτι:


*

Αποσυνδεδεμένος nikosm

  • *****
  • 203
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Tuning Tips
« Απάντηση #2 - : Μάιος 06, 2010, 12:54:24 πμ »
Διαβασα σχετικα προσφατα σε περιοδικο ειδικου τυπου που ασχοληθηκε με το θεμα ..... γραναζια ελαφρια και αλυσιδα καλυτεροτερη  =  λιγοτερες απωλειες περισοτερα αλογα στον τροχο   :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος SKIER

  • *****
  • 394
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 '97
  • Αντιδράσεις: +15
Απ: Tuning Tips
« Απάντηση #3 - : Μάιος 06, 2010, 02:43:12 μμ »
Διαβασα σχετικα προσφατα σε περιοδικο ειδικου τυπου που ασχοληθηκε με το θεμα ..... γραναζια ελαφρια και αλυσιδα καλυτεροτερη  =  λιγοτερες απωλειες περισοτερα αλογα στον τροχο   :bye:
Οταν λες αλυσιδα καλυτεροτερη εννοεις ενισχυμενη χωρις o-ring,x-ring;
All i want from my birthday is another birthday...

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης