0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...θα μιλούσα για το μοτέρ αργότερα αλλά μιας και το έθιξες μπορώ να πω μερικά πράγματα για τα big bore και την εμπειρία που είχα μέχρι να αποφασίσω. Βασικά υπάρχουν αρκετές επιλογές στην αγορά όσον αφορά τη βελτίωση του κινητήρα με δομικές αλλαγές όπως είναι για παράδειγμα τα πιστόνια. Ειδικά σήμερα "βρωμάει" ο τόπος από βελτιωμένα ROTAX και υπάρχουν μερικά υπέροχα παραδείγματα ακόμα και στη χώρα μας. Η πρώτη και οικονομικότερη επιλογή είναι να αλλαχτούν τα εργοστασιακά πιστόνια με άλλα ίδιας διαμέτρου (97mm) αλλά μεγαλύτερης συμπίεσης με πιο γνωστή επιλογή να είναι εκείνα της Ιταλικής Pistal Racing. Με αυτά τα σφυρήλατα πιστόνια που κάνουν για τα μοντέλα όλων των ετών ανεβάζεις συμπίεση στο 12.8 περίπου και μαζί κερδίζεις ιπποδύναμη δίχως να χάνεις ευστροφία μιας και έχουν το ίδιο βάρος με τα εργοστασιακά. Τα Pistal τα είχα χρησιμοποιήσει και ήμουν αρκετά ευχαριστημένος από την ποιότητα τους. Η δεύτερη επιλογή που ήταν και ιδιαίτερα διαδεδομένη μέχρι και πριν από μια δεκαετία ήταν να τοποθετηθούν πιστόνια μεγαλύτερης κατά 2mm διαμέτρου στα 100mm που ανεβάζουν τη χωρητικότητα στα 1060cc την ιπποδύναμη κατά 10 ίππους αλλά και τη ροπή. Πρώτος τα έφτιαξε ο Αμερικάνος Aaron Clark και για να μπουν στο μοτέρ θα πρέπει να μεγαλώσουν ανάλογα οι κύλινδροι αλλά και να ξαναγίνει η επίστρωση nikasil που έχουν από το εργοστάσιο πράγμα που είναι δύσκολο στη χώρα μας μιας και δε το κάνει κανείς. Βέβαια πλέον πουλάνε έτοιμα κιτ ακόμα και στο AF1 Racing και δε χρειάζεται να ανησυχείς μιας και είναι bolt on διαδικασία. Τα πράγματα σοβάρεψαν από πλευράς απόδοσης τη τελευταία 5ετία μιας και μερικοί βελτιωτές ξεκίνησαν να πειραματίζονται με πιστόνια διαμέτρου 102mm!!! Νομίζω ότι οι πρώτοι που το έκαναν ήταν ο Γερμανός βελτιωτής Kaemna ο οποίος ακόμα και σήμερα προσφέρει Big bore κιτ με πιστόνια 102mm της Pistal Racing που φτάνουν το κυβισμό στα 1103cc και προσθέτουν σύμφωνα με τους Γερμανούς περίπου 15-20 άλογα στο τροχό. Αυτοί μεγαλώνουν ξανά τα κύλινδρα και περνάνε τα τοιχώματα με nikasil αντίθετα με τις επόμενες δυο επιλογές. Η πιο "φρέσκια" big bore λύση είναι εκείνη της Σουηδικής Spoon Racing η οποία έφτιαξε ένα εντυπωσιακό Mille με κυβισμό που φτάνει στα 1127cc και για να πετύχει αυτό έχει φτιάξει μεγαλύτερα πιστόνια αλλά στους κυλίνδρους που έχουν μεγαλώσει επίσης έχει τοποθετήσει χυτώνια όπως κάνουν και στα φτιαγμένα μοτέρ των αυτοκινήτων. Εγώ επέλεξα κάτι ενδιάμεσο που θεωρώ ότι συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από κάθε προσέγγιση. Πήγα στη λύση των 1103cc αλλά χρησιμοποίησα το κιτ του Amauri που έχει και αυτό χυτώνια για μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Παράθεση από: NitroArgi στις Σεπτέμβριος 30, 2015, 07:40:48 μμΚαλησπέρα και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...θα μιλούσα για το μοτέρ αργότερα αλλά μιας και το έθιξες μπορώ να πω μερικά πράγματα για τα big bore και την εμπειρία που είχα μέχρι να αποφασίσω. Βασικά υπάρχουν αρκετές επιλογές στην αγορά όσον αφορά τη βελτίωση του κινητήρα με δομικές αλλαγές όπως είναι για παράδειγμα τα πιστόνια. Ειδικά σήμερα "βρωμάει" ο τόπος από βελτιωμένα ROTAX και υπάρχουν μερικά υπέροχα παραδείγματα ακόμα και στη χώρα μας. Η πρώτη και οικονομικότερη επιλογή είναι να αλλαχτούν τα εργοστασιακά πιστόνια με άλλα ίδιας διαμέτρου (97mm) αλλά μεγαλύτερης συμπίεσης με πιο γνωστή επιλογή να είναι εκείνα της Ιταλικής Pistal Racing. Με αυτά τα σφυρήλατα πιστόνια που κάνουν για τα μοντέλα όλων των ετών ανεβάζεις συμπίεση στο 12.8 περίπου και μαζί κερδίζεις ιπποδύναμη δίχως να χάνεις ευστροφία μιας και έχουν το ίδιο βάρος με τα εργοστασιακά. Τα Pistal τα είχα χρησιμοποιήσει και ήμουν αρκετά ευχαριστημένος από την ποιότητα τους. Η δεύτερη επιλογή που ήταν και ιδιαίτερα διαδεδομένη μέχρι και πριν από μια δεκαετία ήταν να τοποθετηθούν πιστόνια μεγαλύτερης κατά 2mm διαμέτρου στα 100mm που ανεβάζουν τη χωρητικότητα στα 1060cc την ιπποδύναμη κατά 10 ίππους αλλά και τη ροπή. Πρώτος τα έφτιαξε ο Αμερικάνος Aaron Clark και για να μπουν στο μοτέρ θα πρέπει να μεγαλώσουν ανάλογα οι κύλινδροι αλλά και να ξαναγίνει η επίστρωση nikasil που έχουν από το εργοστάσιο πράγμα που είναι δύσκολο στη χώρα μας μιας και δε το κάνει κανείς. Βέβαια πλέον πουλάνε έτοιμα κιτ ακόμα και στο AF1 Racing και δε χρειάζεται να ανησυχείς μιας και είναι bolt on διαδικασία. Τα πράγματα σοβάρεψαν από πλευράς απόδοσης τη τελευταία 5ετία μιας και μερικοί βελτιωτές ξεκίνησαν να πειραματίζονται με πιστόνια διαμέτρου 102mm!!! Νομίζω ότι οι πρώτοι που το έκαναν ήταν ο Γερμανός βελτιωτής Kaemna ο οποίος ακόμα και σήμερα προσφέρει Big bore κιτ με πιστόνια 102mm της Pistal Racing που φτάνουν το κυβισμό στα 1103cc και προσθέτουν σύμφωνα με τους Γερμανούς περίπου 15-20 άλογα στο τροχό. Αυτοί μεγαλώνουν ξανά τα κύλινδρα και περνάνε τα τοιχώματα με nikasil αντίθετα με τις επόμενες δυο επιλογές. Η πιο "φρέσκια" big bore λύση είναι εκείνη της Σουηδικής Spoon Racing η οποία έφτιαξε ένα εντυπωσιακό Mille με κυβισμό που φτάνει στα 1127cc και για να πετύχει αυτό έχει φτιάξει μεγαλύτερα πιστόνια αλλά στους κυλίνδρους που έχουν μεγαλώσει επίσης έχει τοποθετήσει χυτώνια όπως κάνουν και στα φτιαγμένα μοτέρ των αυτοκινήτων. Εγώ επέλεξα κάτι ενδιάμεσο που θεωρώ ότι συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από κάθε προσέγγιση. Πήγα στη λύση των 1103cc αλλά χρησιμοποίησα το κιτ του Amauri που έχει και αυτό χυτώνια για μεγαλύτερη αξιοπιστία. Ε συνέχισε ντε,μη μας κρατάς σε αγωνία,πόσο κόστισε η επιλογή σου,άλογα,διαδικασία να το φέρεις από αμέρικα,δούλεμα κινητήρα,χαμηλά-ψηλά-μεσαία-χαμηλομεσαία-μεσαιοψηλά-χαμηλομεσαιοψηλά.....κτεο περνάει;
Η βασική δομή του μοτέρ του Capo ειναι ίδια όπως σε όλα τα V2 της Rotax. Ο Bill ξέρει περισσότερα για αυτο αλλα ειναι τόσα τα πραγματα που μπορείς να κανεις στο Capo για να πάρει δύναμη που το big bore ειναι εσχάτη λύση
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι