0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

davide

Το υπουργείο συγκοινωνιών της Αγγλίας δημιούργησε το σύστημα SHARP (Safety Helmet And Assessment Rating Programme).
Ουσιαστικά, αυτό το σύστημα ασχολείται με τον έλεγχο και την αξιολόγηση των κρανών που κυκλοφορούν στην αγορά. Τα μοντέλα που ελέγχονται, επιλέγονται δειγματοληπτικά από τα καταστήματα στα οποία πωλούνται και υποβάλλονται σε συγκεκριμένα τεστ. Στο τέλος, με βάση τις επιδόσεις που έχει το κάθε κράνος, δίνεται μία αξιολόγηση από 1 εώς 5 αστέρια. Το Αγγλικό αυτό σύστημα, χρησιμοποιεί αυστηρότερους ελέγχους από αυτούς που ορίζει ο νόμος ECE22-05 που είναι σε ισχύ.
Μιλάμε λοιπόν για έναν πραγματικό ποιοτικό έλεγχο στα κράνη που αγοράζουμε, του οποίου τα αποτελέσματα είναι δημόσια και δεν περιορίζεται μόνο στο αν αυτά περνούν τα τεστ του ECE22-05, αλλά και πως τα περνούν!

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2009, 01:09:39 μμ από davide »



*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #1 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:05:03 μμ »
Αψογα  :kalo: :kalo: :kalo:

Παμε να ζησουμε Αγγλια λοιπον

Εκει τουλαχιστον δεν βλεπεις τον courier στον δρομο με το 400.000km παπι και το τσοφλι απο καποιο κρανος 15ετιας να κουνιεται περα δωθε και να το βαζει και να το βγαζει πιο ευκολα κι απο καπελο  :psdof: :psdof:

*

davide

Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #2 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:06:35 μμ »
Μακάρι να γίνουν παρόμοια συστήματα με έλεγχο και του υπόλοιπου εξοπλισμού που φοράμε. Γάντια, Φόρμες, Μπουφάν, Μπότες... ... εκεί επικρατεί το "Far West" με τις ομολογγασιόν, όπου οι κατασκευαστές κόβουν και ράβουν την νομοθεσία στα μέτρα τους...


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ STICKY :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #3 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:15:14 μμ »
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ STICKY :bye:

Δεν νομίζω φίλε....
Ο έλεγχος SHARP έχει δεχθεί πολύ σοβαρές κριτικές σε ότι αφορά τον τρόπο και τι αξιολογεί στις μετρήσεις του. Μπορεί κάποιος να δει ότι κρανάκια της πλάκας πέρνουν 5 αστέρια ενω τα top κράνη της Shoei, Arai μένουν στα 2 και 3.

Και δεν είναι αόριστες οι επιφυλάξεις....

Scrap SHARP helmet ratings says leading scientist

By Visordown News

A leading UK scientist with 30 years experience in helmet testing says SHARP rating system is seriously flawed

A LEADING safety engineer from Birmingham University* has spoken out against the SHARP helmet rating scheme, believing the system should be scrapped following the results of a recent scientific study. Dr Nigel Mills, who has worked on helmet testing and design for 30 years, believes the European helmet testing system is flawed. During an intensive six-month study, Dr Mills found areas of concern, which has prompted the scientist to ask for SHARP ratings to be scrapped.

Dr Mills has pointed out three major factors within SHARP that are of serious concern. Speaking exclusively to Visordown earlier today, Dr Mills said: "First, the impact velocities in oblique impact tests must be realistic; gentle impacts used to determine helmet friction coefficients differ from more severe impacts in which the helmet starts to roll on the road. "Second, the test headform must simulate the human scalp and hair which allow significant helmet rotation. A test headform without scalp or hair responds differently and may overemphasise the friction of the helmet shell. The rotational acceleration of the test headform must be measured. "Third, the pass/fail criterion must be set. Only ballpark figures for human tolerance to rotational acceleration are known.
You might imagine that independent researchers had agreed on the details, and the industry was convinced of the benefits of these radical new tests. However the SHARP scheme was developed by the government Transport Research Lab for the DfT without public debate." Dr. Mills criticises the oblique impacts in the SHARP scheme, as they don't measure rotational head acceleration. Presumably to save money, they use a mechanics model, a friction coefficient and a direct impact test result to estimate the oblique impact performance.

Mills' study shows the model is too simple, so the estimated performance parameter (a linear head acceleration multiplied by a function of the friction coefficient) is meaningless. They weight test results from different sites in a complex way to estimate how many lives would be saved by a particular helmet design. This overemphasises test 'results' at the sides of the helmet, and totally ignores impacts on the chin bar region. Hence he concludes that the estimates are meaningless.
Dr Mills feels that the British and European helmet standards could be amended to include tests for oblique impact protection, based on scientific consensus, with the design consequences considered. * under review by a journal, available on perg.bham.ac.uk

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #4 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:21:58 μμ »
Φίλε davide  .... :thnk:

πολυ φοβουμαι πως τα πράγματα δεν είναι τόσο αθώα ....σε αυτό

εχω μια κάνει μια μακροσκελέστατη κουβέντα με εναν ανθρωπο που γνωρίζει τα πράγματα και μιλάω για τον φίλο  Γιώργο Σαββίδη !

και η εν λόγω προσπάθεια δεν ειναι ουτε αμερόληπτη ουτε ....αθώα !!!

Για παράδειγμα ...και αναφέρομαι σε κράνη Schuberth για να μην ανοίξω πληγές ....

Το C2 για παράδειγμα που φοράω το έχει με 4 αστέρια ( ειναι ανοιγόμενο ) ενώ το τοπ της εταιρίας S1Pro  με 2  :ohmy: :ohmy:

Απο πότε ενα ανοιγόμενο κράνος οσο και καλό να είναι συγκρίνεται με ενα κλειστό ????





*

Αποσυνδεδεμένος S-T

  • *****
  • 423
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: RSV1000R το καλό!
  • Αντιδράσεις: +1
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #5 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:22:23 μμ »
Εχουν φαει κατι ratings τα ακριβά κρανάκια  :thnk:
Στα αραι μονο 1 εχει 5 αστερια και τα αλλα 3 και ενα 2!!!!!
Στα σοει 2 με 3 αστερια μεσα και το υπερεπιτυχιμενο (μαπα για μενα) xr-1000 και 2 με 4 αστερια!!!!
Η AGV τα παει πολυ καλυτερα με 1 μονο στα 3 αστερια και τα αλλα 4χ4* και 3χ5*

Ορεξη να εχεις να ψαχνεις... τωρα ποσο αξιόπιστα είναι όλα αυτά ένας θεός ξέρει  :thnk:

Τοσα χρονια κυκλοφορουσα με φιατακια και ημουν πολυ ευχαριστημένος καποια στιγμη ειπα να παρω ενα γκολφ, γερμανική αξιοπιστια-κατασκευή-ποιότητα κλπ. απο τα προβληματα το πουλησα νυχτα και ξαναπηρα φιατ.

Καπως ετσι την επαθα και με τα κρανη... ολα τα κρανη μου ηταν AGV και καποια στιγμη ειπα να παρω Shoei και μου εχει βγεί γκόλφ  :tez: :h22: :h22:



Να συμπληρωσω οτι κανένα μα κανενα τεστ δεν μπορεί κανεις το θεωρησει απόλυτα αξιόπιστο μια και δεν μπορουν να προσομοιώσουν πραγματικές συνθηκες, ασε που και να μπορουσαν ποσων ειδων διαφορετικές συνθηκες μπορουν να προσομοιωσουν?.
Καποια κρανη αποδίδουν αριστα σε καποια τεστ Χ και καποια αλλα σε καποια τεστ ψ. Εχει να κανει με την φιλοσοφία του καθε κατασκευαστή.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:28:25 μμ από S-T »

*

davide

Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #6 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:22:29 μμ »
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ STICKY :bye:

Δεν νομίζω φίλε....
Ο έλεγχος SHARP έχει δεχθεί πολύ σοβαρές κριτικές σε ότι αφορά τον τρόπο και τι αξιολογεί στις μετρήσεις του. Μπορεί κάποιος να δει ότι κρανάκια της πλάκας πέρνουν 5 αστέρια ενω τα top κράνη της Shoei, Arai μένουν στα 2 και 3.


Μπορεί να μην βολεύει κάποιες μεγάλες εταιρίες το τεστ αυτό, αλλά σιγά σιγά προσαρμόζονται! Θα σου έλεγα να δεις, πόσες εταιρίες το κατέκριναν αρχικά  και τελικά όταν τα κράνη τους παίρνουν 5 αστεράκια το λένε με καμάρι στις διαφημίσεις τους!

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #7 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:31:30 μμ »

Μπορεί να μην βολεύει κάποιες μεγάλες εταιρίες το τεστ αυτό, αλλά σιγά σιγά προσαρμόζονται! Θα σου έλεγα να δεις, πόσες εταιρίες το κατέκριναν αρχικά  και τελικά όταν τα κράνη τους παίρνουν 5 αστεράκια το λένε με καμάρι στις διαφημίσεις τους!

Σου ξαναλέω ότι η αμφισβήτηση υπάρχει από αρκετές πηγές. Υπάρχουν και αρθρα του MCN σχετικά με αυτό. (Μεταφρασμένο από μοτοτριτη http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/72114.asp)

Εκτός και πιστεύεις ότι το Nitro  :dry: που είναι 5στερο είναι ασφαλέστερο απ΄τα Arai-Shoei....
Οι μετρήσεις πχ γίνονται κυρίως στα πλαϊνα και άκαμπτα, λες και υπάρχει περίπτωση να πέσει κάποιος και ο λαιμός του να είναι σαν κολώνα.

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #8 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:40:13 μμ »
εχω μια κάνει μια μακροσκελέστατη κουβέντα με εναν ανθρωπο που γνωρίζει τα πράγματα και μιλάω για τον φίλο  Γιώργο Σαββίδη !


Ημουν εκεί και την κατέγραψα..... :dry:

Αρχικά δημιουργήθηκε από Γ.Σαββίδης

αγαπητοί φίλοι για το θέμα που συζητάτε θα ήθελα και εγώ να εκφέρω την άποψη μου…

Λοιπόν η άποψη μου πάνω στο θέμα είναι, ότι καλώς υπάρχουν τα ινστιτούτα έρευνας , έγκρισης & οι ελεγκτική μηχανισμοί .Τώρα για τον βαθμό αξιολόγησης καλό είναι να υπάρχει ! Αλλά δυστυχώς είναι λίγο πολύπλοκα τα πράγματα

Η αξιολόγηση των κρανών ( sharp test ) πολλά από αυτά που λένε είναι σωστά , άλλα πάλι είναι “ σκοτεινά “

Αν έχετε λίγη υπομονή και όρεξη να διαβάσετε , είμαι βέβαιος ότι θα βοηθήσει όσους έχουν προβληματιστεί με αυτά τα τεστ αξιολογήσεις ………να κατανοήσετε την κατάσταση και να έχετε δική σας κρίση

Ενότητα Helmet guidance
Η πρώτη με σκοπό τις συμβουλές για κράνη με θέματα α) μέγεθος β) φροντίδα γ) ζελατίνα δ)σχεδιασμός & κατασκευή .Για μια τέτοια ομάδα ανθρώπων με επιστημονικές γνώσεις & τέτοιο pantset θα χαρακτηρίσω την ενότητα αυτή επιεικώς ερασιτεχνική δουλειά και πολύ ελλιπής σε ορισμένα θέματα ( παρολου που ο σκοπός του ινστιτούτο είναι η πληροφόρηση των μοτοσικλετιστών για την ασφάλεια των κρανών δεν έχουν ασχοληθεί αρκετά με την ενότητα αυτή )

Παρόλα αυτά όσοι έχετε δει το σχετικό βίντεο θέλω να θυμηθείτε δυο από τα κράνη του βίντεο ένα SHOEI RAID II με το αυτοκόλλητο 1500Gr και το κράνος LAZER μοντέλο DAYTON ( στην συνέχεια θα ξανααφερθουμε σε αυτά τα δυο κράνη )

Η δοκιμές sharp
Σε αυτό το θέμα μας περιγράφουν ότι έχουν συγκεντρώσει μερικά από τα καλλίτερα στοιχεία από τα πρότυπα που χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο ,δοκιμάζουν τα κράνη σε κρούση στις περιοχές που πιθανόν να χτυπήσει που θα έχει σαν συνέπεια τον κίνδυνο του εγκεφαλικού τραυματισμού και την επίδραση σε αυτόν και δοκιμές τριβής του κελυφους για να εκτιμήσουν τον κίνδυνο τραυματισμού του αυχένα.. Με “ τιμές “ που αντιπροσωπεύουν τις πραγματικές συνθήκες
Με λίγα λόγια για να κατανοήσουμε την διαφορά των δοκιμών που λένε , ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα στο πόσο αξιόπιστες είναι οι πληροφορίες που μας δίνουν που θα μας βοηθήσουν στην αγορά ενός “ τίμιου “κράνους . Πρέπει να γνωρίζουμε μερικά βασικά στοιχεία για το κεφάλι μας……. και για τα κράνη …….

Για το κεφάλι : Σαν παράδειγμα θα αναφερθώ στο γνωστό σε όλους μπλακ αουτ ( διασηση εγκεφάλου ) αν και σε αυτό δεν είμαι ειδικός θα προσπαθήσω με όσα γνωρίζω να το εξηγήσω, η απότομη μετακίνηση του εγκεφάλου την στιγμή της κρούσεις είναι η αιτία που μετακινείται ο προστατευτικός “ ζελές “ που βρίσκεται γύρω από αυτόν ,
τότε ο εγκέφαλος χτυπώντας , δημιουργείτε ένα αιμάτωμα σε αυτόν και έχουμε το λεγόμενο μπλακ άουτ ( η διασηση για πολλούς όταν την ακούν νομίζουν ότι είναι δεν είναι κάτι σοβαρό ,δυστυχώς είναι πολύ σοβαρό , τόσο που ίσως χρειαστούμε συγχωροχάρτι για διαβατήριο)

Για να αποφύγουμε αυτήν την περίπτωση τα κράνη θα πρέπει να έχουν ένα προστατευτικό μαξιλάρι πάχους τουλάχιστον όσο το κεφάλι μας , αυτό εκτός από το μεγάλο βάρος ,φέρνει & άλλους κινδύνους σε περίπτωση πτώσης η μεγάλη ακτίνα του κράνους από τον σκελετικό άξονα μας είναι και μοχλός δύναμης προς αυτόν

Επίσης για τον αυχένα & σπονδυλική στήλη : Σε παρατεταμένη ολίσθηση του κράνους με επαφή με το έδαφος, αναπτύσσονται πολλές φορές θερμοκρασίες τήξεως του υλικού ανεβάζοντας τον συντελεστή τριβής του κελύφους που στιγμιαία φρενάρει και σαν αποτέλεσμα έχουμε την καταπόνηση του σκελετικού μας άξονα ( λαιμό & σπονδυλική στήλη ).
Ιδιαίτερα από τα πολυμερή υλικά ( θερμοπλαστικά ) που πολλές φορές μπορεί να είναι και η αιτία του ………….

Για τα κράνη : Από όσο γνωρίζω κανείς δεν έχει ανακαλύψει τον τέλειο συνδυασμό υλικών και τον τρόπο Κατασκευης του απόλυτα ασφαλούς κράνους σε αντοχή κρούσης , απορρόφησης ,διάτρησης , τριβής κ.λ.π .
(κάθε υλικό η συνδυασμός, έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, άλλα στην κρουση,το άπλωμα,την απορρόφηση,τριβή κ.λ.π) Συνεπώς τα πρότυπα δεν μπορούν για την ώρα να ορισθούν σε όλες τις δοκιμασίες με “ τιμές “ από πραγματικές συνθήκες
Αυτή είναι οι κύριοι λόγοι που εξοπλισμένα ινστιτούτα με επιστήμονες ερευνούν υλικά & τεχνικές εφαρμογής για να μπορέσουν να δώσουν πληροφορίες υλικών, και διαδικασίες εφαρμογών τον καλύτερων υλικών με το μέγιστο δυνατόν άπλωμα της κρούσης αλλα και της απόσβεσης για να εκμεταλλευτούν οι κατασκευαστές αυτές της πληροφορίες και να κατασκευάσουν κράνη με το μικρότερο δυνατόν εξωτερικό μέγεθος και το μικρότερο συνολικό βάρος

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι εταιρείες θα κατασκευάσουν με τα καλλίτερα υλικά και τις καλλίτερες τεχνικές τα κράνη τους , Ότι νέο και καλλίτερο ( υλικό & τεχνικές ) είναι συνήθως και ακριβότερο στην αρχή από το προηγούμενο .Μην ξεχνάμε οτι όλοι θέλουν το εύκολο και μεγαλύτερο κέρδος , κάποιες μάλιστα δεν είναι καν κατασκευαστές και δεν Γνωρίζουν το “ αντικείμενο “ ( εμπορεύονται ένα εμπορικό σήμα και το desing ( Δυστυχώς αυτές οι εταιρείες είναι πολλές )

Αφού έβγαλα της "κακίες" μου για τις μη κατασκευάστριες εταιρείες σας αναφέρω ότι στο παρελθόν είχα αρκετές εμπειρίες από κράνη με αστοχία υλικού η υλικά που δεν μπόρεσαν να προστατέψουν τους μοτοσικλετιστές σε περιπτώσεις ατυχημάτων που η μοτοσικλέτα τους δεν είχε ταχύτητα μεγαλύτερη των 60 km , Για όσους ενδιαφέρονται υπάρχει μια αναφορά αληθινής
ιστορίας ΕΔΩ μιας γερμανικής εταιρείας πολύ δημοφιλής με πωλήσεις πολλών χιλιάδων κρανών κάθε χρόνο

Ενότητα Ratings
Και τώρα στο ζουμί τις αξιολόγησης sharp , η λίστα των υπο δοκιμην κρανών πως καταρτίστηκε ?Απουσιάζουν πολλές εταιρείες που πωλούν τα κράνη τους στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε πολλές χώρες της Ε.Ε ( πολλές δεκάδες χιλιάδες ανά χρόνο ) και έχουν
πιστοποιήσεις από οργανισμούς όπως την φρέσκια British Standard BS 6658:1985
H δικές μου πληροφορίες λένε την περισσότερη σαβούρα κρανών στην αγορά της Ευρώπης την διανέμουν αυτοί που μετρούν με την ίντσα. Η μεγαλύτεροι βαπτιστές Κρανών από china –Taiwan – Korea κ.α = ίντσα / 1”= ARASHI /Ultra / Nitro / BOX / RST /Takachi και άλλα πολλά

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν έχω δει καμία μεγάλη εταιρεία κατασκευης κρανών να μετράει με ίντσα ……..Παρα μόνο πολλούς ’’νονους’’ κρανών, Τα ίδια και περισσότερα κάνουν και από την άλλη μεριά του ατλαντικού , όλο εντυπωσιακά τεστ με κράνη παρουσιάζουν και αυτοί Βαπτίζουν πουλάνε και κατηγορούν κατασκευαστές ! Έχω μια απορία ? Γιατί δεν κατασκευάζουν κράνη και αυτοί να μας δείξουν πως είναι τα ασφαλή κράνη και όλο κρίνουν……..

Αυτοί που στις ζελατίνες των κρανών που πωλούν εκεί , έχουν την πιστοποίηση της Ε.C.E 22.05 και όταν θέλουν να παρουσιάσουν ένα καλό ρούχο μοτοσικλετιστή λένε ότι οι ενισχύσεις έχουν έγκριση C.E 1621 τι να κάνουν αφού δεν έχουν δικό τους νομοθετικό πλαίσιο & οργανισμό έγκρισης , κάτι πρέπει να παρουσιάσουν ( έξω από τον χορό πολλά τραγούδια ξέρουν )

Αυτοί οι “νονοί “ είναι μόνο έμποροι κρανών που δεν συμμετέχουν στην εξέλιξη των κρανών , έχουν επενδύσει λίγα χρήματα για την εταιρεία τους και όταν δεν πάει κάτι καλά, αλλάζουν πολύ εύκολα το όνομα τους από Γιώργος την άλλη μέρα λέγονται Λάμπρος , οι απώλειες είναι πολύ μικρές………….

Ενώ οι κατασκευάστριες εταιρείες όπως την Nolan , Lazer , Nzi , Arai , Shoei , schuberth ,Vemar και άλλες πολλές έχουν ξοδέψει πάρα πολλά χρήματα για το όνομα τους σε αγώνες που βοηθούν στην εξέλιξη των κρανών έχουν εργαστήρια με επιστήμονες μέσα στα εργοστάσια για τα τεστ των κρανών και την εξέλιξη τους , αυτοί δεν μπορούν να αλλάξουν ονομα τόσο εύκολα αν δεν πάει κάτι καλά ….. το κόστος είναι πολύ μεγάλο για την αλλαγή του ονόματος

Ζητώ συγνώμη για τον θυμό μου …….. Αλλά δεν μπορώ να συγκροτηθώ όταν υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και παίζουν με την ανθρώπινη ασφάλεια και κοιτούν μόνο τα χρήματα που θα εισπράξουν από μια τέτοια ιστορία

Τώρα που ξελάφρωσα ας δούμε λίγο τα τεστ και την αξιολόγηση !!!
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:48:14 μμ από Byron »

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #9 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:42:22 μμ »
Συνέχεια ....

Αν δούμε την αντικειμενική ? αξιολόγηση όπως πολλοί την είδαν και κατάλαβαν ……….. ( Με όλους τους κατασκευαστές και ανεξαρτήτου τιμής με την αύξουσα σε αριθμό αστεριών ) αυτό δεν το συζητάμε είναι Για πολλά γέλια ……. Άγνωστα κράνη με 50-80 λίρες έχουν περισσότερα αστέρια από επώνυμα κράνη με ιστορία των 450 λίρες Φαίνεται όλοι κοιμούνται και δεν το είδαν παρα μόνο αυτοί με την ίντσα το βρήκαν

Ας το δούμε όμως και ποιο δίκαια με ταξινόμηση τιμής από 51-99 λίρες και την αύξουσα σε αριθμό αστεριών

Ξαναφέρνουμε κοντά τα προαναφερθέντα ονόματα από τις εταιρείες του UK για δούμε ποια είναι τα καλύτερα ονόματα ARASHI / Ultra / Nitro / BOX / RST /Takachi και άλλα πολλά ( αυτά τα ονόματα είναι όλα από το UK )

υπογραμμίζουμε αυτά τα ονόματα για να δούμε την θέση τους στον πίνακα

Make Model Type Star Rating Size (Head Circ.) Price
Lazer LZ6 Full face * * * * * XS-XL £60
Arashi Viper Full face * * * * S-XL £65
Box BX2 Full face * * * * s-XL £60
Nitro N755VX Full face * * * * S-XL £80
Nitro N1600 VN Full face * * * * S-XL £80
RST Cobra Vent Full face * * * * S-XL £79

Στην πρώτη θέση βλέπουμε ένα κράνος της LAZER το LZ 6 που δεν έχει καμία τύχη για πωλήσεις από σχεδιασμό , εμφάνιση και εξοπλισμό απέχει μακράν από τα παρακάτω ( απλά το βάλαμε για τα μάτια )

Στις άλλες 5 από της 6 πρώτες θέσεις του πίνακα βλέπουμε τα προαναφερόμενα ονόματα που είναι φυσικά από το UK. Κατασκευαστής ποιος ξέρει ? Από πού? ποιος ξέρει ? πόσο δημοφιλή είναι ? σίγουρα θα γίνουν μετά από αυτά τα τεστ ! Στις καρτέλες των κρανών αυτών θα βρείτε το επίσημο web site των εταιρειών, από που είναι και ποιες είναι η καινοτομίες τους !!!

Στην 11 σειρά είδα και αυτό με αξιολόγηση 2 αστεριών στη συνέχεια θα το ξαναδούμε παρακάτω με υψηλότερη τιμή και άλλο βαθμό

Lazer Tornado Full face * * XS-XL £90

Αυτό το κράνος έχει σταματήσει να παράγεται από το 2006 και ο αντικαταστάτης του είναι το DAYTON αυτό που σας είπα στην αρχή. Θυμηθείτε ( στο βίντεο με τις συμβουλές ), αφού είχαν καινούργιο αντικαταστάτη γιατί δοκίμασαν το παλαιότερο ? λέτε το τεστ να έγινε το 2006 …… τότε γιατί στην καρτέλα του, γράφουν Test Date 2008-06-12 ? γιατί δεν υπάρχει το Dayton στην λίστα τις lazer?

Τώρα να δούμε την επόμενη κατηγορία με ταξινόμηση τιμής από 100-150 λίρες και την αύξουσα σε αριθμό αστεριών

Make Model Type Star Rating Size(Head Circ.) Price
Bell M1 Full face * * * * * XS-XXL £130
AGV Airtech Full face * * * * XS-XXL £150
Lazer Fibre Pro Full face * * * * XS-XXL £140
Nitro N810VX Full face * * * * S-XL £100
Nitro N820VX Full face * * * * S-XL £120
Nitro N1430VX Full face * * * * S-XL £100


Στην πρώτη θέση με 5 αστέρια ξαναβλέπουμε ένα κράνους με καμία τύχη σε πωλήσεις όπως και στην πρώτη κατηγορία .Στης άλλες πέντε θέσεις ίδια βαθμολόγηση με 4 αστέρια όλα ! αλλά με διαφορά τιμής αυτά από το UK ( διαφορά τιμής έως 40% ) Nitro N810VX & N1430VX 100 λίρες , Lazer Fibre Pro 140 λίρες ( 60 ευρώ διαφορά τιμής με ίδια βαθμολόγηση εγώ θα έπαιρνα το Nitro)

AGV K Series Full face * * * S-XL £100

Και στην 15 σειρά τι βλέπουμε ένα ακριβός ίδιο κράνος από τον ίδιο κατασκευαστή, που είδαμε και στην πρώτη κατηγορία το LAZER Tornado που το κατασκευάζει η Lazer και για την AGV με τα ίδια καλουπια ,Ίδια ζελατίνα & μηχανισμοί και την ίδια επένδυση η μόνη διαφορά είναι το όνομα , το σχήμα των αεραγωγών και το χρώμα Της επένδυσης όχι την ποιότητα μόνο το χρώμα. ( το tornado + υλικό I.M.A.C + το περιμετρικό δαχτυλίδι ενίσχυσης )

Αυτό που δεν καταλαβαίνω εγώ, πως το agv πήρε 3 αστέρια σε μια ακριβότερη κατηγορία και 2 αστέρια to Lazer στην φτηνότερη και για μια λίρα το agv άλλαξε κατηγορία. Τέτοια περίεργα όμοιων κρανών είδα με την εταιρεία VEMAR που κατασκευάζει τα ίδια κράνη για πολλές ευρωπαϊκές άλλες εταιρείες που δεν είναι κατασκευαστές αλλά πήραν μεγαλύτερη βαθμολόγηση δεν τα αναφέρω για να μην σας κουράσω και είναι δύσκολο να τα βρείτε στην ελληνική αγορά για να δείτε ότι είναι ίδια.

και ένα τελευταίο που δεν έχω καταλάβει , είναι η ακριβότερη κατηγορία 451 + λίρες

Shoei X-Spirit Full face * * * * XS-XL £480

Αυτό το κράνος πως πήρε την βαθμολογία του , μόνο του , χωρίς άλλο συγκρίσιμο της ίδιας κατηγορίας πως βρήκαν τα 4 αστέρια ποιο είναι αυτό με τα 3 η 5 αστέρια ?

Συνοψίζοντας έχω να πω ότι στα πορίσματα που κατέληξε το ινστιτούτο της συγκεκριμένης χώρας υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία που οφείλονται είτε σε μεταφυσικούς παράγοντες (δεν πιστεύω), είτε πρέπει να πιστέψουμε ότι και αλλού γίνονται συναλλαγές τύπου SIEMENS ΓΕΡΜΑΝΟΣ κλπ .μπορείτε να το διαπιστώσετε συγκρίνοντας δυο κράνη που εξετάστηκαν στο προαναφερθέν τεστ υπάρχουν όλα στην ελληνική αγορά θα διαπιστώσετε ότι είναι σαν να συγκρίνετε μια FERARI με ένα FIATακι (χωρίς παρεξήγηση τα αγαπώ τα φιατ) όταν από την μια έχετε κράνος επώνυμης εταιρείας και από την άλλη ένα MADE IN CHINA…..

Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο επιστημονικό εργαστήριο… τα μάτια σας και το μυαλό σας να δουλεύουν καλά και η κρίση σας θα προκύψει αβίαστα από προσωπική εμπειρία…ποιος από σας θα έβαζε στην μηχανή του λάστιχα SOY LINK και όχι PIRELLI αλυσίδα CHU LI και όχι DID τακάκια CHANG CHUNG και όχι NISSIN SBS κλπ. Θα αγόραζε κανείς από εσάς παπάκι «’κινέζικο» και όχι γιαπωνέζικο? Η συνολική εμπειρία στην πράξη δίνει αβίαστα την απάντηση …κάποιοι θα πουν, ότι πληρώνεις παίρνεις …μα εδώ μιλάμε για ανθρώπινες ζωές…
Προτιμήστε κράνη που στο κούτελο γράφουν SHOEI ARAI SCHUBERTH X-LITE NOLAN LAZER AGV κλπ κλπ από τα κάθε λογής MADE IN CHINA όταν γίνουν εφάμιλλα (που θα γίνουν νομοτελειακά) ποιοτικά,… τότε όλοι θα είμαστε ευτυχισμένοι… ως τότε όμως …
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:49:37 μμ από Byron »

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #10 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 12:56:22 μμ »
 :kalo: :kalo:@ Byron !!

EYΓΕ!!!!  :kalo:

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #11 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 01:07:34 μμ »
Sorry...

Ξέχασα να αναφέρω ότι τα 2 ποστ του κ.Σαββίδη είχαν γραφτεί στο moto.gr (απ΄τον ίδιο)

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=61124&perpage=15&pagenumber=7

*

davide

Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #12 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 01:43:17 μμ »
Dr Mills has pointed out three major factors within SHARP that are of serious concern. Speaking exclusively to Visordown earlier today, Dr Mills said: "First, the impact velocities in oblique impact tests must be realistic; gentle impacts used to determine helmet friction coefficients differ from more severe impacts in which the helmet starts to roll on the road. "Second, the test headform must simulate the human scalp and hair which allow significant helmet rotation. A test headform without scalp or hair responds differently and may overemphasise the friction of the helmet shell. The rotational acceleration of the test headform must be measured. "Third, the pass/fail criterion must be set. Only ballpark figures for human tolerance to rotational acceleration are known.

Θα σου απαντήσω στα θέματα που θέτει ο δρ. Mills ως ειδικός του θέματος.

1) Καλά κάνει και αναφέρει την γνώμη του για τα λοξά χτυπήματα που δέχεται το κράνος και συμφωνώ με τις παραμέτρους που λέει ότι πρέπει να ληφθούν υπόψιν. To SHARP μετράει τα λοξά χτυπήματα με ταχύτητες 8.5m/s (30.6 km/h) και η υπάρχουσα νομοθεσία ECE22-05 με 7.5m/s (27 km/h).

2) Πάλι καλά κάνει και λέει ότι λέει. Το SHARP χρησιμοποιεί τα 5 κρανία που προβλέπει η υπάρχουσα νομοθεσία ECE22-05 και κάνει προσπάθειες για να λάβει υπόψιν της η επόμενη νομοθεσία ένα παιδικό κρανίο (για το οποίο σήμερα δεν υπάρχουν τεστ).

3) Μα το pass/fail κριτήριο υποτίθεται ότι το ορίζει η υπάρχουσα νομοθεσία. Δεν τεστάρει το SHARP κράνη που απορρίπτει ο ECE22-05.

Με αυτά καταλήγω στο εξής. ο δρ. Mills αμφισβητεί την εγκυρότητα του SHARP για τους παραπάνω λόγους. Κατά τον δρ. αυτό δεν είναι έγκυρος ούτε ο ECE22-05 ο οποίος δεν προβλέπει τίποτα παραπάνω από το SHARP (προβλέπει λιγότερα). Άρα μέχρι να βγει κάποιος καλύτερος θεσμός στο θέμα αυτό, να μην κατακρίνουμε τα πάντα. Ας δουλέψει σκληρά ο δρ. Mills με την παρέα του, να μας πείσει ότι μπορεί επιστημονικά να φτιάξει μια σωστότερη νομοθεσία και να την κάνει. Υπέρ μας είναι!

*

davide

Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας
« Απάντηση #13 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 01:52:04 μμ »
Το C2 για παράδειγμα που φοράω το έχει με 4 αστέρια ( ειναι ανοιγόμενο ) ενώ το τοπ της εταιρίας S1Pro  με 2  :ohmy: :ohmy:
Απο πότε ενα ανοιγόμενο κράνος οσο και καλό να είναι συγκρίνεται με ενα κλειστό ????

Αλέξη, πραγματικά πιστεύεις ότι αυτό που φέρνεις ως παράδειγμα μπορεί να αμφισβητήσει την εγκυρότητα του SHARP? Μπορεί το C2 να είναι όντως πιο ασφαλές από το S1Pro. Γιατί όχι? Να μου έλεγες ότι είναι πιο βαρύ, με χειρότερη αεροδυναμική, πιο θορυβώδες, να το καταλάβαινα.
 :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: SHARP - επιλογή κράνους με βάση την ασφάλεια που μας προσφέρει
« Απάντηση #14 - : Σεπτέμβριος 22, 2009, 01:59:17 μμ »

Με αυτά καταλήγω στο εξής. ο δρ. Mills αμφισβητεί την εγκυρότητα του SHARP για τους παραπάνω λόγους. Κατά τον δρ. αυτό δεν είναι έγκυρος ούτε ο ECE22-05 ο οποίος δεν προβλέπει τίποτα παραπάνω από το SHARP (προβλέπει λιγότερα). Άρα μέχρι να βγει κάποιος καλύτερος θεσμός στο θέμα αυτό, να μην κατακρίνουμε τα πάντα. Ας δουλέψει σκληρά ο δρ. Mills με την παρέα του, να μας πείσει ότι μπορεί επιστημονικά να φτιάξει μια σωστότερη νομοθεσία και να την κάνει. Υπέρ μας είναι!


Ο ECE22-05 χρησιμοποιεί όσο μπορεί ρεαλιστικές παραμέτρους, όπως το να ελέγχει το μπροστινό μέρος του κράνους που είναι και αυτό που στατιστικά χτυπάει πρώτα κάτω.
Υπάρχει και η Snell που είναι πιο αυστηρή, ενώ υπάρχουν και οι προδιαγραφές της Arai που είναι ακόμα πιο αυστηρές απ΄την Snell.
Κάποιες κακές γλώσσες πάντως λένε, ότι η ECE22-05 φτιάχτηκε επίτηδες πιο ελαστική και να επιβιώσουν οι μικροί Ευρωπαίοι κατασκευαστές.... :cl%

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης