0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος Argyris

  • *******
  • 1111
  • Φύλο: Άντρας
    • ApriliaBikers 2015
  • Μοντέλο μηχανής: τετράτροχο κουτάκι με a/c
  • Αντιδράσεις: +5
Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 02:16:33 μμ »
Χαίρετε κύριοι του forum.
Πολλοί εδώ μέσα είναι Ιταλόπληκτοι και μεγάλο τμήμα αυτών Caponordisti.
Κοινό πρόβλημα λοιπόν των Caponord είναι ότι καίνε πολ/στες για πλάκα. (έχω κάψει ήδη 3 JCI)
Για όλους τους κακεντρεχής το πρόβλημα δεν ειναι τα Ηλεκτρικά του caponord αλλά η θέση που έχουν τοποθετηθεί οι πολ/στες.
Εμείς θα ασχοληθούμε με τους μπροστά για 2 λόγους
1. γιατί είναι ευάλωτοι στα νερά μιας που έχουν τοποθετηθεί πίσω ακριβώς απο την σίτα του ψυγείου και όποιος προσπάθησε να καθαρίσει ένα προς ένα τα μυγάκια που κολλάνε εκεί με νερό σίγουρα τους έβρεξε και αν δεν περίμενε 1 μέρα τουλάχιστον να στεγνώσει το νερό και έβαλε μπροστά το μηχανάκι τους ΕΚΑΨΕ.
2. Γιατί η διαδικασία για να αλλάξει κανείς τους μπροστά πολ/στες είναι τουλάχιστον ταλαιπωρία. Στην πορεία θα δέιτε τι χρειάζεται για να φτάσετε μέχρι τους μπροστά πολ/στες

Οι τιμή τους δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη (50 € έκαστως) οπότε ευελπιστούμε με αυτό το DIY να γλυτώσουμε κάποια φράγκα και κυρίως αγχος και φασαρία.

Ξεκινώντας να σημειώσω ότι φωτογράφος ήταν ένας γκάτζος που μόνο φωτο δεν τραβαγε αλλα τεσπα.

Τα βήματα για να φτάσουμε στους μπροστά πολ/στες ειναι

1 ξεβιδώνουμε τις 8 βίδες που συγκρατούν το ντεπόζιτο.
2. ξεκουμπώνουμε τους 2 ταχυσυνδέσμους του ντεπόζιτου και την φύσσα της αντλίας βενζίνης και αφαιρούμε το ντεπόζιτο έτσι έχουμε το αποτέλεσμα της εικόνας 1.

3. πρεπει να ξεβιδώσουμε τις 8 βίδες που συγκρατούν το καπάκι του φίλτρου αέρος.
4. αφαιρούμε καπάκι του φίλτρου όπως και την βάση του φίλτρου και όλα τα σωληνάκια που κουμπώνουν πάνω στο φίλτρο (3 απο την αριστερή πλευρά και 1 απο την δεξιά) όπως και τις 2 φύσσες ( του stepper motor του tps)
5. ξεβιδώνουμε τις 8 βίδες που συγκρατούν την βάση απο το φιλτροκούτι (6 στην βάση και 2 μπροστά)
6. Αφαιρούμε την βάση απο το φιλτροκούτι και σκεπάζουμε τα σώματα με ένα πανάκι για να μην κρατήσουν σκόνη ή οτιδήποτε άλλο.
(εικόνες 2 & 3)

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΑΣΗ επιτέλους έχουμε προσβαση στους εμπρός πολ/στες. Κάποιοι έχωντας διαβάσει το manual θα πούνε ότι αντι για όλο αυτό θα μπορούσαμε να αφαιρέσουμε τα πλαϊνά panel και να έχουμε απο κει προσβαση στους πολ/στες . ΕΓΩ θα έλεγα ΑΠΛΑ δοκιμάστε το ...

Απο δω και πέρα αρχίζει η διαδικασία της πατέντας μας. Για αρχή ξεκουμπώνουμε τους πολ/στες και προσέχουμε ποια φύσσα καταλήγει σε ποιο μπουζί. (συγκεκριμένα στο κεντρικό μπουζί του μπροστά κυλινδορυ ειναι το F1 και στο πλάγιο μπουζί ειναι το F0)

(εικόνα 4)
 
 


"Traveling in a car is like watching a film, Traveling by bike is like staring in it!"

*

Αποσυνδεδεμένος Argyris

  • *******
  • 1111
  • Φύλο: Άντρας
    • ApriliaBikers 2015
  • Μοντέλο μηχανής: τετράτροχο κουτάκι με a/c
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #1 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 02:25:07 μμ »
Έχοντας πάρει στα χέρια μας τους μπροστά πολ/στες κόβουμε πολύ προσεκτικά την μόνωση της καλωδίωσης που φτάνει στους πολ/στες. μέχρι το σημείο που ξεχωρίζουν τα καλώδια των πολ/στων. Ξαναμονώνουμε την αρχική καλωδίωση όπως και τα καλώδια των πολ/στων.
(φωτο 5 )
Εγώ επέλεξα για τα καλώδια των πολ/στων να μονώσω πρωτα με μονωτική (χαλαρά για να μην πιέζοντε τα καλώδια) μετά με αλουμινοταινία για απαγωγή θερμοτητας και μετά ξανά μονωτική

Σε αυτό το σημείο έχουμε τελειώσει το ένα σκέλος των εργασιών. Απο ότι καταλαβαίνεται δεν πειράζουμε ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα απο την πλεξούδα και την αρχική εγκατάσταση απλά μεταφέρουμε σε άλλη θέση. (Σημαντικό γιατί τα Ιταλικά δεν αγαπάνε και πολύ τις παρεμβάσεις στα ηλεκτρικά τους)

Το επόμενο βήμα είναι να τοποθετήσουμε καινούργια μπουζωκαλώδια αρκετά μακρυά ώστε να φτάνουν πίσω κάτω απο το κάθισμα. Χρειαζόμαστε λοιπόν 2 μπουζοκαλώδια τουλάχιστον 60 cm μήκος
ΔΕΝ έχω να σας προτείνω κάτι συγκεκριμένο γιατί και εγώ κατέληξα να έχω στα χέρια μου κάποια μετά απο αρκετό ψάξιμο και δοκιμές. Το καλύτερο λοιπόν που έχετε να κάνετε είναι να πάρετε έναν πολ/στη και ένα μπουζί στα χέρια και να πάτε να αγοράσετε τα μπουζοκαλώδια απο κάποιο κατάστημα

EDIT: Κανουν καλωδια απο Ford Fiesta/KA, μοντελο του 1998-2003
http://www.onparts.gr/ford-ka-rb_-1-3-i-60hp-60hp/antallaktika/trofodosia-anaflexi/mpouzokalodia-exartimata-sundesis/mpouzokalodia-exartimata-sundesis-brecav-15541.html



Σημείωστε ότι τα μπουζοκαλώδια πρέπει να είναι πάνω απο 5 ohm (συγκεκριμένα τα OEM είναι 5.5 ohm)
Οπότε δεν φτάνει να ταιριάζουν μόνο οι πίπες αλλά πρέπει να είναι και τα σωστά Ohm. Στο μαγαζί που πήγα έγω και έιχε ανταλλακτικά αυτ/των μου είπαν να μην ανησυχω γιατί όλα τα μπουζοκαλώδια των αυτοκινήτων είναι σίγουρα πάνω απο 5 ohm. Αυτά που μου έδωσε ήταν στα 12.5 ohm.
Τα ohm παίζουν ρόλο στο πως το μπουζί διαχειρίζεται την καύση.

 

EDIT:
Θα πρέπει απο την μποτα του πίσω να κοπούν οι δύο υποδοχές που είχε για να κουμπώνει στην αρχική θέση και να πατάει flat πάνω στην βάση. Εκεί που βρίσκει στην σέλα είναι στην μεσαία γλώσσα η οποία αρχικά πατούσε πάνω στο πλαίσιο. Θα πρέπει να τροχιστεί περίπου ένα δάχτυλο έτσι ΄ωστε να έρθει λίγο πιο χαμηλά απο τις δύο πλαινές οι οποίες πατάνε στο ύψος που ΄δενει το πλαίσιο με το υποπλάισιο. Έτσι δεν θα υπάρχει θέμα με τη σέλα.


Έτσι λοιπόν εγκατέστησα και τα μπουζί και αφού βρήκα ποια διαδρομή θα ακολουθήσουν τα επιασα μαζί και τα μόνωσα όπως και τα καλώδια απο τις φύσσες.
(φώτο 6)
Εδώ έρχεται η τελευταία πατέντα η βάση για τους πολ/στες. Κατασκευή απο αλουμίνιο πάχους περίπου 2 mm σε αυτές τις διαστάσεις
(φώτο 7)
Ανοίγεται τρυπούλες περνάτε tireup βάζεται και στην βάση μια ταινία διπλής όψης για καλύτερη στερέωση και κάπου εδώ τελειώνει η πατέντα...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 09, 2016, 12:09:15 μμ από bros400pgm »
"Traveling in a car is like watching a film, Traveling by bike is like staring in it!"

*

Αποσυνδεδεμένος Argyris

  • *******
  • 1111
  • Φύλο: Άντρας
    • ApriliaBikers 2015
  • Μοντέλο μηχανής: τετράτροχο κουτάκι με a/c
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #2 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 02:30:28 μμ »
Έχουμε λοιπόν πλέον όλους τους πολ/στες κάτω απο το κάθισμα και μπορούμε να τους αλλάξουμε εύκολα αν χρειαστεί
οι τελευταίες 3 photo είναι δανεικές απο το AOTR απο το οποίο και αντέγραψα την διαδικασία της πατέντας


Υ.Γ. για όσους ανησυχούν για την θερμοκρασία στην θέση που μεταφέρθηκαν οι πολ/στες έχω 2 επισημάνσεις.
1η μέσα απο το καουτσουκένιο κάλλυμα κόλλησα θερμοαπαγωγικό υλικό
2η η θερμοκρασία δεν επιρρεάζει τους πολ/στες μιας και πολλά αυτοκίνητα τους έχουν να κουμπώνουν απ'ευθείας πάνω στο μπουζί.

Αυτό που πρέπει να προστατεύσουμε απο την θερμοκρασία ειναι τα καλώδια. Γιαυτο τα μονώνουμε καλά και ακολουθούμε την διαδρομή της "μαμα" πλεξούδας για να μην έχουμε προβλήματα.



EDIT: Προστέθηκε φωτογραφία από το κόψιμο της σέλας.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 10, 2016, 01:16:53 μμ από bros400pgm »
"Traveling in a car is like watching a film, Traveling by bike is like staring in it!"

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #3 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 02:39:39 μμ »
Άψογος ο ψηλός!!!
Εύγε νέε μου πολυ καλή δουλειά και πολυ χρήσιμο DIY για να αρχίσει να γεμίζει και πάλι η τεχνική βιβλιοθήκη του forum! :kalo: :kalo: :kalo:
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος naftilos

  • *******
  • 2794
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso ie/Caponord Raid
  • Αντιδράσεις: +7
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #4 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 03:20:22 μμ »
Άρχοντας ο Ψηλός :prm

*

Αποσυνδεδεμένος Anestis

  • *********
  • 5057
  • Φύλο: Άντρας
  • CAPONORD ETV 1000
  • Μοντέλο μηχανής: CAPONORD ETV 1000
  • Αντιδράσεις: +19
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #5 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 06:35:46 μμ »
Αργυρη   εγραψες  αγορι μου !!!   :kalo: :ohyes: ;)

*

Αποσυνδεδεμένος faraway

  • *******
  • 3187
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +395
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #6 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 08:43:01 μμ »
Στο κομμάτι των μπουζοκαλωδίων , αν πάτε να βρέιτε σετ απο αυτοκίνητο ζητάτε από Γαλλικά αυτοκίνητα ( renault , citroen ...κτλ ) μιας και πολλά από αυτά έχουν sagem πολλαπλασιαστές και κάθονται γάντι .  :ohyes:

Εγώ με το ζόρι βρήκα μια τετράδα από clio αλλά στην ουσία ένα ήταν το μακρύ και τα άλλα 3 κόνταιναν .  :(

Έβαλα τα 2 μακρύτερα στο μπροστα κύλινδρο ( το ένα έχει φτάσει οριακά και είναι τεντωμένο , θέλω να το δω τι διάρκεια θα έχει ή αν θα χαλάσει ) και τα άλλα πίσω .  :D


Και γω δεν νομίζω ότι έχουν ανάγκη από θερμοκρασίες οι πολλαπλασιαστές , ούτε τα μπουζωκαλόδια .  :D



Να συμπηρώσω επίσης ότι οι πίπες των μαμά ( αλλά και όλων των μπουζοκαλωδίων γενικά ) βγαίνουν . Οπότε μπορεί κάλλιστα κάποιος να αγοράσει μπουζοκαλώδιο με το μέτρο και ή να βρει τα ίδια φυσάκια και να φτιάξει τα καλώδια που χρειάζεται ή να χρησιμοποιήσει τα ίδια αφού τα ανοιξει με προσοχή .

Εγώ αν δεν αντέξει το καλώδιο που έχω τεντωμένο ( που τίποτα δεν θα πάθει αλλά λέμε ) μάλλον θα πάρω με το μέτρο από ebay και θα τα φτιάξω μόνος μου .
Απλό είναι !!  :kalo:
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 05, 2014, 08:46:49 μμ από faraway »

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #7 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 08:50:11 μμ »
Renault Clio v6 3liter νομιζω κανουν
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος faraway

  • *******
  • 3187
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +395
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #8 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 08:55:13 μμ »
Από clio ειναι σίγουρα αυτοί που πήρα , v6 σίγουρα όχι γιατί είχε 4 καλώδια μέσα , άρα κάνει και από απλα clio  ;)

*

Αποσυνδεδεμένος Anestis

  • *********
  • 5057
  • Φύλο: Άντρας
  • CAPONORD ETV 1000
  • Μοντέλο μηχανής: CAPONORD ETV 1000
  • Αντιδράσεις: +19
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #9 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 10:21:10 μμ »
ποσο  κανουν  τα  καλωδια  ? :thnk:

*

Αποσυνδεδεμένος faraway

  • *******
  • 3187
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +395
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #10 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 10:29:56 μμ »
Ανέστη εγώ 24€ τα πήρα αλλά σίγουρα οι τιμές θα παίζουν και φθηνότερα και ακριβότερα , ανάλογα  ;)

*

Αποσυνδεδεμένος Anestis

  • *********
  • 5057
  • Φύλο: Άντρας
  • CAPONORD ETV 1000
  • Μοντέλο μηχανής: CAPONORD ETV 1000
  • Αντιδράσεις: +19
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #11 - : Σεπτέμβριος 05, 2014, 10:39:00 μμ »
δηλαδη αν  τα  αλλαξω δεν  αξιζει  να  βαλω  τα   magnecor    που  θεωρητικα  ειναι  πιο  καλα !! ?? περιπου  στα  60 ευρω  η  τετραδα  με  τις 

πιπες ,  για  το  capo   που  βγαζει    :thnk:

*

Αποσυνδεδεμένος faraway

  • *******
  • 3187
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +395
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #12 - : Σεπτέμβριος 06, 2014, 07:37:00 πμ »
Εγώ Ανέστη δεν θα τα έβαζα , θα μου αρκούσαν τα απλά .  ;)

*

Αποσυνδεδεμένος Argyris

  • *******
  • 1111
  • Φύλο: Άντρας
    • ApriliaBikers 2015
  • Μοντέλο μηχανής: τετράτροχο κουτάκι με a/c
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #13 - : Σεπτέμβριος 06, 2014, 08:03:45 πμ »
Προσωπική παρατήρηση για τα μπουζοκαλώδια εγώ μάλλουν πήρα φορτηγού!  :tez:


Τα 2 που χρησιμοποίησα ήταν 75 cm και και άλλα 2 που είχε η συσκευασία ήταν ακόμη μακρυτερα!


Τα οποία παρεπιπτόντως τα έχω spare


Δεν ξέρω αν μπορώ να δώ κάποια χαρακτηριστικά πάνω στα μπουζοκαλώδια ώστε να βρω  τι μάρκα είναι αλλά το μόνο καλό ειναι ότι κουμπώνουν ακριβώς όπως τα oem πάνω σε πολ.στη και μπουζι


κάποια στιμγή σε αντιστοιχη συζήτησ κάπποιος είχε αναφέρει ότι κανονικά θα επρεπε τα ohm να ειναι αντιστοιχα του μήκους σε αναλογία των oem ή κατι τέτοιο.


Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα σχετικά ας μας κατατοπίσει σ'αυτο  :bye: :bye:


Εγώ απλά να επισημάνω ότι την όλη πατέντα δεν την έκανα για να λύσω το πρόβλημα με του πολ/στες αλλά για να έχω πιο ευκολη προσβαση σε αυτούς σε περιπτωση που κάποιος καεί σε ταξίδι.


Βέβαια απο τότε περίπου 10.000 χλμ δεν είχα κανένα πρόβλημα.

"Traveling in a car is like watching a film, Traveling by bike is like staring in it!"

*

Αποσυνδεδεμένος faraway

  • *******
  • 3187
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +395
Απ: Caponord μεταφορά πολλαπλασιαστών κάτω απο κάθισμα
« Απάντηση #14 - : Σεπτέμβριος 06, 2014, 08:09:12 πμ »
Να σαι σίγουρος ότι όλοι γιαυτό τι κάνουμε τη πατέντα  ;)


Εγώ έχω βρει μια πιο παλή μέθοδο πέρι ohm κτλ .
Τα βάζεις επάνω .
Δουλεύει σωστά ?

Όχι , άρα ψάχνεσαι με ohm κτλ

Ναι , δεν ασχολείσαι !!  :ohyes: :P


Πάντως αν καταφέρεις να βρεις τα καλώδια σου από  ποιο μοντέλο είναι , θα βοηθήσει .
Εμένα όπως είπα clio είναι αλλά το ένα μπαίνει τεντωμένο .  ;)

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης