0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

teo

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
« Απάντηση #15 - : Φεβρουάριος 21, 2006, 10:45:16 πμ »
Τωρα μπορει να σου πω και Λαλακια γιατι εγω εχω το Falco.
Αλλα γιατι να παιζετε με τα λαδια;.Εαν εχετε ρυθμιση συμπιεσης σφιψτε αυτη λιγο και θα σταματησει η αρχικη βουτια κατα το φρεναρισμα.Εαν παλι δεν υπαρχει τετοια δυνατοτητα στην επομενη αλλαγη λαδιων προσθεστε εναν αποστατη για να μαζεψει τα μποσικα.

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #16 - : Φεβρουάριος 21, 2006, 11:41:04 πμ »
Λοιπον εγω στον πηγασακο μου ψαχτηκα αρκετα με τις  αναρτησεις και κατεληξα στα εξης. Καταρχην εμενα ειχε αννεστραμενο μπροστα που εινα εκφυσεως σφιχτο ετσι λοιπον αφαιρεσα λαδι για να μαλακωσει, τωρα στο πισω μετρησα στατικο ελευθερο και με αναβατη sag και κατοπιν εσφιξα την προφορτιση και την αποσβεση επαναφορας αλλα και παλι δεν δουλευε σωστα ετσι λοιπον μια μερα ρωτησα τον φιλο μου τον μηχανικο και μου απαντησε με ερωτηση, ¨ξερεις ποσο ζυγιζουν τα τελικα του πηγασου¨ ετσι λοιπον μολισ τα αλλαξα με χειροποιητα αλουμινιου εχασα περιπου 10 ολοκληρα κιλα ετσι ολα δουλεψαν καλυτερα. Τοσο καλα που στις στροφες της Ευβοιας κθνηγουσα τα  v-strom και multistrada το προβλημα ηταν οτι το μηχανακι ηταν τοσο σφιχτο που μεσα στην πολη το μηχανακι γλιστρουσε για πλακα.

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #17 - : Φεβρουάριος 21, 2006, 11:43:57 πμ »
Επισης θα ηθελα να πω οτι ωραιο το εργαλειο της ohlins για την προφορτιση αλλα καλο θα ηταν να βγαινει το αμορτισερ ωστε να λοιπανεις λιγο και το μοχλικο.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #18 - : Φεβρουάριος 21, 2006, 08:06:23 μμ »
Απ' ότι έχω καταλάβει ο αποστάτης δεν κάνει τίποτα άλλο απ' το να προφορτίζει τα ελατήρια. Δηλαδή, δεν αλλάζει η σκληρότητα, αλλά το αρχικό ύψος της εμπρός ανάρτησης.
Λογικά, αλλάζοντας τα λάδια με πιο παχύρευστα το βύθισμα στο φρενάρισμα θα μειωθεί, αλλά φοβάμαι μήπως η απόσβεση γίνει υπερβολική και καταλήξει σε βάρος του κρατήματος. Γι' αυτό σκέφτομαι και ελατήρια...
Masquerade

*

george

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #19 - : Απρίλιος 30, 2006, 04:48:15 μμ »
Εμενα μου ειπαν για μπροστινο της white power 120 euro....δεν ξερω αν εινι καλη η τιμη ...και τι παιζει...αλλα στο μαγαζι που ρωτησα μου ειπαν να αλλαξω και αναρτηση (πισω) για να δω ενα παρα πολυ καλο αποτελεσμα....κοστος για αναρτηση 580 παλι white power...τι λετε παιδια ?

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #20 - : Ιούνιος 23, 2006, 12:03:45 πμ »
Επαναφέρω το ζήτημα και ζητώ τη γνώμη τόσο του ειδικού bill που έχει δει πολλά, όσο και εκείνων που έχουν πειραματιστεί με την εμπρός ανάρτηση του πήγασου (650i.e., με το συμβατικό πιρούνι).
Αρκεί αλλαγή λαδιών με πιο χοντρα για να μειωθεί το βύθισμα που έχουμε με το παραμικρό άγγιγμα του μπροστινού φρένου; 'Η χρειάζεται και αλλαγή ελατηρίων;

...Έλα κι είμ' έτοιμος να προχωρήσω στην αναβάθμιση!! :a20
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #21 - : Ιούνιος 23, 2006, 12:26:36 πμ »
Παράθεση

harlek wrote:
Επαναφέρω το ζήτημα και ζητώ τη γνώμη τόσο του ειδικού bill που έχει δει πολλά, όσο και εκείνων που έχουν πειραματιστεί με την εμπρός ανάρτηση του πήγασου (650i.e., με το συμβατικό πιρούνι).
Αρκεί αλλαγή λαδιών με πιο χοντρα για να μειωθεί το βύθισμα που έχουμε με το παραμικρό άγγιγμα του μπροστινού φρένου; 'Η χρειάζεται και αλλαγή ελατηρίων;

...Έλα κι είμ' έτοιμος να προχωρήσω στην αναβάθμιση!! :a20


Επείδη το έχω ξαναγράψει εγώ άλλαξα μόνο μπροστά σε πιο σκληρά λάδια και έσφιξα την ανάρτηση πίσω...θέλει λίγο να ξεβιδώσεις και ιστορίες, ΑΛΛΑ έχω μείνει ευχαριστημένος και για δικάβαλος + φορτωμένος...και όπως καταλάβατε χωρίς έξοδα ε...

ΑΛΛΑ αν πηγαίνετε σε χώμα δε θα σας βοηθήσουν...επίσης στην πόλη είναι λίγο πιο ''ζόρικο'' πάντα σε σχέση με την αρψική κατάσταση...αλλά όχι τίποτα τρελλό...
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ....

άντε και όποιος κάνει τίποτα άλλο ας ρίξει καμμιά ιδέα... :io:  :io:  :io:

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #22 - : Ιούνιος 23, 2006, 12:32:12 πμ »
Μάλιστα. Αλλά και πάλι ερωτώ: Η βύθιση κατά φρενάρισμα μειώθηκε αισθητά με τα πιο χοντρά λάδια; Στην πόλη τι ακριβώς σε δυσκόλεψε;
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #23 - : Ιούνιος 23, 2006, 03:35:31 πμ »
Παράθεση

harlek wrote:
Μάλιστα. Αλλά και πάλι ερωτώ: Η βύθιση κατά φρενάρισμα μειώθηκε αισθητά με τα πιο χοντρά λάδια; Στην πόλη τι ακριβώς σε δυσκόλεψε;


ναι... :-D  μειώθηκε...εντελώς...!!! γι` αυτό και σε άλλο πόστ ρίπα ότι γλυστράει τώρα το καλοκαίρι όταν είναι κρύα τα λάστιχα και καυτή η άσφαλτος στα φανάρια π.χ. γιατί δεν κάνει καλή απορρόφηση...ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΕ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ...απλά θέλει να έχεις το νου σου...

στην πόλη όταν κάνεις πιτόπου στροφ΄΄η, πχ. και ελιγμούς συμπλεκταριμσ΄νος σε αυτοκίνητα είανι λίγο παράξενα γιατί το μηχανάκι ψήλωσε 1-2 πόντους...
στην αρχή θέλει να το συνηθίσεις..μετά ο.κ..
στην αρχή ήταν σα να καβαλούσα 650 και μετά  1000άρι... :-D  :-D
 πάντως νομίζω ότι αξίζει όπως και να έχει..πιστεύω να μη σε μπέρδεψα και να μη με βρίζεις.... :fc21:

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #24 - : Ιούνιος 23, 2006, 03:17:35 μμ »
Θέμη-Μοδεράτορα από 5άρι λάδι που φοράει ο Πήγασος στις μπουκάλες τι του έβαλες τελικά? 10άρι? Γιατί μου λένε ότι και το 20άρι κάνει δουλειά.... :-o

*

Βασίλης Γεωργαντής

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #25 - : Σεπτέμβριος 02, 2006, 01:47:41 πμ »
εγω αλλαξα το πισω με το επισης μανισιο με την υδραυλικη προφορτιση που φοραει και το θιβετ.αλλη αισθηση και για τα λεφτα του πολυ καλο( 430ε).επειδη το εβαλα χτες νεα απο βδομαδα.προσοχη μονο γιατι δε σου λενε οτι θελει και μια βαση που μπενει αριστερα για να στηριξει το πομολο της προφορτισης και δεν ερχεται με το σετ και ετσι βολευεις το πομολο οπου βρεις μεχρι να τη βρεις

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #26 - : Οκτώβριος 27, 2006, 11:39:57 μμ »
Ύστερα από δυο χρόνια και 16500χλμ άλλαξα λάδια στα εμπρός καλάμια του Πήγασου, βάζοντας λάδι ιξώδους 15W, σε ελαφρά μεγαλύτερη ποσότητα από τη συνιστώμενη.

Η μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού απ΄ όσο ξέρω σημαίνει μικρότερος όγκος αέρα σε κάθε καλάμι. Κατά συνέπεια έχουμε μεγαλύτερη αντίσταση στη βύθιση, καθώς ο "λίγος αέρας" παρουσιάζει μικρότερη ελαστικότητα (για δεδομένη διαδρομή της ανάρτησης) σε σχέση με τον "περισσότερό". Χοντρικά, είναι σαν να αυξάνουμε την προφόρτιση των ελατηρίων, δεν είναι όμως ακριβώς έτσι, γιατί ο συμπιεζόμενος αέρας παρουσιάζει πολύ λιγότερο γραμμική συμπεριφορά απ' ότι ένα ελατήριο. Τέλος πάντων, λίγο λιγότερος αέρας στα καλάμια δημιουργεί μια αίσθηση σαν να έχεις σκληρότερα ελατήρια, μόνο όμως αφού η ανάρτηση συμπιεστεί αρκετά. Η ανάρτηση τερματίζει πιο δύσκολα. Στη θέση ισορροπίας, δεν παίζει κανένα ρόλο.

Το πιο χοντρό λάδι αύξησε σημαντικά τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. Αυτό σημαίνει ότι όταν περνάς από λακούβες το μπροστινό σύστημα είναι πιο "σκληρό". Κοιτώντας κάτω από το τιμόνι ενώ οδηγείς, είναι ολοφάνερο ότι η ανάρτηση χρησιμοποιεί πολύ μικρότερες διαδρομές απ' ό,τι πριν. Η διαφορά σε σκληρότητα αυξάνεται με την ταχύτητα: Όταν πας αργά, η ανάρτηση παραμένει πολύ απορροφητική, σε μεγάλες ταχύτητες όμως σκληραίνει πολύ. Σε βυθίσεις του οδοστρώματος από τις οποίες περνάς με μεγάλη ταχύτητα (100+) το τιμόνι κυριολεκτικά φεύγει προς τα κάτω, όπως ακριβώς φεύγει και η σέλα αν σφίξεις αναλόγως το πίσω αμορτισέρ από τη βίδα του (όπως έχω κάνει εγώ από καιρό).

Με το 15άρι λάδι στα καλάμια η εμπρός και η (σφιγμένη) πίσω ανάρτηση έχουν πλέον απόλυτη "ισορροπία" σκληρότητας. Το μηχανάκι θα φανεί αρκετά σκληρό σε όποιον έχει συνηθίσει τις "βάρκα γιαλό" εργοστασιακές ρυμίσεις, έχοντας περίπου  τη σκληρότητα ενός Street.
Εκτός από την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους, το 15άρι λάδι βελτίωσε δραματικά τη συμπεριφορά της μηχανής στα φρένα. Η μειωμένη βύθιση (αλλά και ταχύτητα βύθισης) δυσκολεύει πολύ το μπλοκάρισμα εμπρός (σε νορμάλ δρόμους μιλάμε - στα σαπούνια δε σε σώζει τίποτα). Όλες οι αντιδράσεις είναι πιο άμεσες και γενικά αιθάνεσαι τη μηχανή πιο στιβαρη και πιο "εννιαία".

Από πλευράς κρατήματος υπάρχει βελτίωση, όχι όμως στο βαθμό που βελτιώθηκε όταν παλαιότερα πρωτοέσφιξα το πίσω αμορτισέρ. Άλλωστε, για τον τρόπο οδήγησής μου ο πήγασος δεν έχει ανεπαρκές μπροστινό, απλά ήταν αρκετά μαλακό και χαλούσε την ομοιγένεια της όλης αίσθησης.
Σε υψηλές ταχύτητες, το μηχανάκι εμφανίζεται ελάχιστα πιο νευρικό στις μικροανωμαλίες, καθώς αυτές περνούν πολύ πιο έντονα στο τιμόνι, οπότε κουνιούνται τα χέρια του οδηγού!

Όπως είπα και αλλού, η μόνη χρήση για την οποία έχω επιφυλλάξεις αν ταιριάζει αυτό το λάδι, είναι το χώμα, όπου υποθέτω ότι με σβέλτους ρυθμούς (50χαω και άνω) το μηχανάκι θα κουράζει με τη σκληρότητά του.

 :io:
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #27 - : Δεκέμβριος 16, 2006, 04:33:40 μμ »
Μετά από 1500χλμ με το σκληρότερο (και λίγο περισσότερο λάδι) στις μπουκάλες, σας αναφέρω ΟΤΙ:

Η αρχική σκληρή αίσθηση υποχώρησε λίγο, αν και δεν ξέρω κατά πόσο το συνηθισα και κατά πόσο όντως μαλάκωσε. Η διαφορά σε αίσθηση και η μείωση του βυθίσματος στο φρενάρισμα εξακολουθεί να μ' αρέσει πολύ και σίγουρα με τίποτα δεν θα γύριζα σε μαλακότερη επιλογή λαδιού. Σαν συμβιβασμός άνεσης-κρατήματος-αίσθησης είναι άριστος, τουλάχιστον για τα γούστα και τις ανάγκες μου (άσφαλτος, σχετικά ζωηρή οδήγηση).

Ένα μειονέκτημα που θα πρέπει να έχετε υπόψη είναι ότι, σε ορισμένου τύπου λακκούβες, ακούγεται ένας ήχος μεταξύ "τοκ" και "γλόνγκ" (!!) από μπροστά, λες και κάτι έχει χαλαρώσει (δεν αισθάνεσαι όμως κάτι χαλαρό σε αίσθηση). Αρχικά νόμιζα ότι έρχεται από κάπου κάτω από τα όργανα. Όμως ο bill μου είπε ότι λόγω της αυξημένης ποσότητας λαδιού, ακούγονται οι φλογέρες (!!!).
Να τονίσομε σ' αυτό το σημείο ότι ο χτύπος δεν ακούγεται σε κάθε λακούβα, μόνο σε ορισμένες μικρές που προκαλούν μικρή συμπίεση και αμέσως μετά μικρή έκταση του πιρουνιού. Το αγαπημένο του είδος ανωμαλίας είναι αυτά τα "μάτια της γάτας" που ξεχωρίζουν τους λεωφορειόδρομους. Αυτά, αν τα περάσεις αργά (π.χ. με 10-15χαω) οι χτύποι ακούγονται καθαρά.
Masquerade

*

panos_peg

Απ: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
« Απάντηση #28 - : Απρίλιος 21, 2007, 09:18:37 μμ »
Εγώ είχα το πρόβλημα οτι έιχα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια της ρύθμισης προφόρτισης και πάλι καθόταν πολύ.
Είχα την ιδέα να βάλω πίσω μεταχειρισμένο αμορτσέρ από funduro (που έχει τηλεχειρισμό προφόρτισης).
Μου βρήκε ένα ο μηχανικός μου, αλλά όταν πήμαμε να το βάλουμε είδαμε οτι ήταν πιό κοντό κατά 1-2 πόντους και θα χαμήλωνε πίσω.
Τελικά αποφάσισα να περάσω στο μαμα αμορτισέρ ένα ελατήριο WP (κόστος γύρω στα 130 ευρώ).
ΜΕΓΑΛΗ διαφορά. Τώρα η βίδα της προφόρτισης είναι σχεδόν στην αρχή, το μηχανάκι κάθεται ελάχιστα όταν το σηκώνεις από το stand και κανονικά  με εμένα επάνω (είμαι 100 κιλά). Τώρα έχω διαδρομή στην ανάρτηση και δεν τερματίζει ποτέ.

Φυσικά ψήλωσε αρκετά και ήθελε συνήθεια (ειδικά στις επιτόπου μανούβρες)
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 21, 2007, 09:20:17 μμ από panos_peg »

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης