0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Γιώτης

Ρυθμιση ρελαντι
« - : Φεβρουάριος 03, 2006, 09:59:49 μμ »
Λοιπον εχει πεσει το ρελαντι...αφου πλεον επεσε κατο απο τις 1100 στρ/λπτ αναγκαστικα να το σηκωσω λιγο απο την πεταλουδα που εχει διπλα στον κυλινδρο

(αυτη που το μανουαλ λεει οτι δεν πρεπει να πειραζουμε παρα μονο σε ειδικες περιπτωσεις που δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα αλλο)

Αποφασισα λοιπον να το παω για ρυθμιση...παιρνω τηλ το συνεργειο και μου λεει κακος που το πειραξες αλλα μιας και ερχεται το σερβις των 30000 χλμ (αυτη τη στιγμη εχω 29200) φερτο στα 30000 να καθαρησουμε τα μπεκ,να ρυθμισουμε βαλβιδες ,αλαγη λαδιων κτλ ...και στο τελος να κανουμε και την ρυθμιση του ρελαντι...
"-μαστορα θα εχω κανα προβλημα ,γιατι ειναι αλλα 800 χλμ
 -κανενα μην φοβασε"

Κατι δεν μου παει καλα ομως...ο καθαρισμος των μπεκ ποσο στοιχιζει (στο φορτηγο μου που εχω κανει εσκασα μια 150αρα).Μηπως παιζει να καψω και κανα ασθιτηρα λ ή τους καταλητες ή δεν ξερω κι εγω τι αλλο...800 χλμ με πλουσιο μιγμα δεν ειναι παρα πολα?

Για πειτε καμια γνωμη ρε παιδια.



*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #1 - : Φεβρουάριος 04, 2006, 09:09:38 πμ »
θα σε βοηθουσα αλλα δεν μου λες τι μηχανακι εχεις.

για να σου πεσει τοσο πολυ το ρελαντι σημαινει οτι ειναι για πολλα χιλιομετρα αρυθμιστο.

αν καταλαβα καλα για να λες για το ρελαντι διπλα στον κυλινδρο μαλον θα εχεις πηγασακι.

βαλβιδες ηθελε στα 24 και οχι στα 30 μιας και κανει σερβις καθε 6 και βαλβιδες καθε 12.

ο ψεκασμος ρυθμιζετε καθε  6  χιλιαδες αλλα καθε δωδεκα ελεγχεις την κατασταση του.

καθαρισμος μπεκ δεν χτοιχιζει πανω απο 10ευρω το καθε μπεκ  και εχεις δυο.

δεν εχεις φοβο για να καψει καποιο αισθητηρα μιας και αν μιλαμε για το πηγασο δεν εχει αισθητηρα λαμδα

απο την στιγμη που δεν δουλευει σωστα με τις τιμες που οριζει ο κατασκευαστης ,τοτε ειναι προβλημα ασχετα με το τι λεει ο καθενας.

κατα την γνωμη μου κανε νωριτερα το σερβις γιατι ο κινητηρας καταπονειτε αρκετα.

εαν ολα ειχανε γινει σωστα τωρα δεν θα ειχες προβλημα και σιγουρα δεν θα εκαιγες την βενζινη που καις τωρα

*

Γιώτης

Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #2 - : Φεβρουάριος 04, 2006, 08:52:35 μμ »
Οντως προκειτε για το πηγασο (ie 2002).Το σερβις στα 24000 το ειχα κανει (μπολασικης).Το μηχανακι τοτε δουλευε αψογα,αλλα γενικα καθε 3000-4000 αρχιζει και πεφτει το ρελαντι μου,ετσι πηγαινα για αλαγη λαδιων και ρυθμιση ρελαντι μαζι.Αυτη τη φορα αλαξα μονος μου τα λαδια στα 27000 κι ετσι δεν ρυθμισα το ρελαντι.Το αποτελεσμα ηταν γυρω στα 28500 να αρχισει να χτυπαει πυρακια.

Τι εκανα?Κραταγα το γκαζι ανοιχτο απο το τσοκ.(Μ@Λ@ΚΙ@ κι αυτο).

Ετσι μετα απο 500 χλμ περιπου (~29000) πειραξα την πεταλουδα .

Τι ενοεις "
εαν ολα ειχανε γινει σωστα τωρα δεν θα ειχες προβλημα και σιγουρα δεν θα εκαιγες την βενζινη που καις τωρα"?

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #3 - : Φεβρουάριος 04, 2006, 11:27:25 μμ »
καταρχην το πηγασακι θελει λαδια καθε 6χιλ. χιλιομετρα. εαν τα  αλλαζεις  νωριτερα ενοειτε οτι δεν του κανεις κακο απλα δεν το χρειαζετε.

επισης εαν ο ψεκασμος ρυθμιστει σωστα δεν υπαρχει περιπτωση να σου κανει καποια δυσλειτουργεια μεχρι το επομενο σερβις των 6. μονο απο εξωτερικους παραγοντες (πχ χαλια βενζινη) αλλα και αυτο πολυ δυσκολο.

τι ενοεις οταν λες χτυπαει πυρακια?
πυρακια (κρουστικη λειτουργεια) δεν γινετε να χτυπησει μιας και το αβανς το ρυθμιζει ο εγκεφαλος.
εαν ενοεις οτι σβηνει και σκαει αναποδες , τοτε γιαυτο ευθυνετε οι χαμηλες στροφες του κινητηρα απο το πλουσιο μιγμα.
ο θορυβος που ακουγετε ειναι απο τα κομπλερ της μιζας και να ξερεις οτι τα καταστρεφει αυτο.  το ολο συστημα στοιχιζει καπου στα 600 ευρω τα ανταλακτικα.γι αυτο προσεχε

*

Γιώτης

Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #4 - : Φεβρουάριος 05, 2006, 09:47:14 πμ »
Παράθεση

bill wrote:
καταρχην το πηγασακι θελει λαδια καθε 6χιλ. χιλιομετρα. εαν τα  αλλαζεις  νωριτερα ενοειτε οτι δεν του κανεις κακο απλα δεν το χρειαζετε.





Εεε?Τι μου πες τωρα ρε φιλε???Δεν μου κανεις πλακα ετσι...Ανακαλυπτω μετα απο 29126 χλμ οτι δεν χρειαζοταν να του αλαζω λαδια.......Τι να πω.... :-(



Παράθεση

bill wrote:
επισης εαν ο ψεκασμος ρυθμιστει σωστα δεν υπαρχει περιπτωση να σου κανει καποια δυσλειτουργεια μεχρι το επομενο σερβις των 6. μονο απο εξωτερικους παραγοντες (πχ χαλια βενζινη) αλλα και αυτο πολυ δυσκολο.


Εμενα γιατι ΠΑΝΤΑ μου πεφτει το ρελαντι στα μισα??????Η βενζινη που βαζω ειναι καλη και το εχω ψαξει...

Παράθεση

bill wrote:
τι ενοεις οταν λες χτυπαει πυρακια?
πυρακια (κρουστικη λειτουργεια) δεν γινετε να χτυπησει μιας και το αβανς το ρυθμιζει ο εγκεφαλος.
εαν ενοεις οτι σβηνει και σκαει αναποδες , τοτε γιαυτο ευθυνετε οι χαμηλες στροφες του κινητηρα απο το πλουσιο μιγμα.
ο θορυβος που ακουγετε ειναι απο τα κομπλερ της μιζας και να ξερεις οτι τα καταστρεφει αυτο. το ολο συστημα στοιχιζει καπου στα 600 ευρω τα ανταλακτικα.γι αυτο προσεχε


 :-o  :-o  :-o   Αναποδες δεν εσκαγε οταν το εσβηνα ευτυχος... :-o  :-o  :-o

Ευχαριστω για την ωρα σου bill.

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #5 - : Φεβρουάριος 05, 2006, 12:19:41 μμ »
αναποδες οχι οταν το σβηνεις εσυ αλλα οταν σβηνει απο μονο του στο ρελαντι η σε αλλαγη ταχυτητας

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #6 - : Νοέμβριος 10, 2006, 07:24:28 μμ »
Έχω εδω και καιρό μια απορία:

Γιατί λέμε ότι αν ανεβάσουμε το ρελαντί σε ένα πήγασο (από τη ντίζα δεξιά) χαλάει η ρύθμιση του ψεκασμού;
Αφού αυτή η βίδα απλά ελέγχει το "στοπ" των πεταλούδων, δηλαδή αν τη γυρίσουμε λίγο είναι σαν να έχουμε πάντα λίγο ανοιχτό γκάζι στο ρελαντί.

Καταλαβαίνω ότι η πτώση του ρελαντί οφείλεται σε κάποια δυσλειτουργία και ΔΕΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ ανεβάζοντας το από τη βίδα. Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το πείραγμα της βίδας από μόνο του κάνει κακό και αποσυντονίζει τον εγκέφαλο.

Ρε μπιλ, κάνε μια ανάλυση!!  :a22
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #7 - : Νοέμβριος 10, 2006, 10:16:10 μμ »
λοιπον εχουμε και λεμε....

μετα απο ενα καλο service φτανει η στιγμη να ρυθμισουμε τον περιβοητο ψεκασμο.

αρχιζουμε οριζοντας στον εγκεφαλο τις στροφες που επιθυμουμε να εχει για ρελαντι.(οχι οτι γουσταρουμε εμεις αλλα τι οριζει ο κατασκευαστης.στην περιπτωση μας 1400+-100)
μολις αποθηκευσουμε αυτην την παραμετρο ,ο εγκεφαλος στην ενδειξη ''throtle closed'' μας δειχνει ''on'' που σημαινει οτι το γκαζι ειναι κλειστο κ ο κινητηρας δουλευει σε στροφες ρελαντι

το γκαζι ομως στην πραγματικοτητα ειναι ανοιχτο περιπου 3,5%  και αυτο γιατι πρεπει να περνα αερας για την διατηρηση του ρελαντι.αλλα αποθηκευοντας εμεις οτι εκει ειναι το ρελαντι μας,ο εγκεφαλος ξεκινα απο εκει και πανω την λειτουργεια της χαρτογραφησης.οριζει εκεινο το σημειο για 0.

σε εκεινο το σημειο ρυθμιζουμε το μιγμα απο την εξωτερικη βιδα του εγκεφαλου και το φερνουμε στα σωστα επιπεδα.

μολις ανοιξουμε ελαχιστα το γκαζι,περιπου στο 3,8% η ενδειξη ''throtle closed'' πηγαινει στο ''off'' και αρχιζει ο ψεκασμος να γινετε πιο πλουσιος αναλογα τις στροφες, το φορτιο ,την εξωτερικη θερμοκρασια ,την ατμοσφαιρικη πιεση και την θερμοκρασια του κινητηρα.

μολις περνανε τα χιλιομετρα και αρχιζει η ''φραγη'' των πεταλουδων του γκαζιου απο τα μικροσωματιδια της σκονης κυριως , μειωνετε η παροχη του αερα στο ρελαντι με αποτελεσμα να γινετε το μιγμα ολο και πιο πλουσιο και να χανουμε στροφες.

εαν δωσουμε λιγο ρελαντι απο την βιδα το 3,5% θα γινει 3,8% και ο εγκεφαλος θα διαβαζει το γκαζι ανοιχτο.
στην προηγουμενη περιπτωση με 3,8% γκαζι ειχαμε στροφες πανω απο το ρελαντι πχ. ας πουμε 2500rpm
ενω τωρα που ανεβασαμε χειροκινητα το ρελαντι με 3,8% γκαζι εχουμε τις 1400rpm που ηταν κ το προηγουμενο ζωηρο ρελαντι.

εδω ξεκινανε ολα.
σε καθε σταδιακο ανοιγμα του γκαζιου θα ειμαστε παντα τοσο παραπανω οσο υπερβηκαμε στο ρελαντι.εδω αρχιζουμε και καιμε παραπανω.

πια ειναι η μαγκια ομως....
εδω ειναι το μυστικο....

σου δινει την δυνατοτητα να επιλεξεις ποσο ποσοστο γκαζιου θελεις να εχει ''αναισθησια'' ο εγκεφαλος μεχρι να αλλαξει την θεση throtle closed απο on σε off.

δηλαδη μπορεις να πειραξεις την βιδα απο το 3,5 εως το 3,8 και να παραμεινει στο off. εκει δεν εχουμε προβλημα.μετα απο 3000km εαν πεσει 200 στροφες το ρελαντι,που ειναι λογικο,δινουμε ενα 0,15% η 0,2% και μεταβαλουμε τον αερα που περνα στο ρελαντι αλλα οχι ομως το καυσιμο μιας και ο εγκεφαλος εξακολουθει να βλεπει το γκαζι κλειστο.

πρεπει ομως να εχεις εμπειρια και αρκετη πειρα γιατι αυτες οι παραμετροι διαφερουν σε καθε μηχανακι (pegaso) και αρχιζεις παντα εμπειρικα και με απαραιτητη βολτα γιατι εαν δωσεις παραπανω ευαισθησια απο οσο χρειαζετε εχεις πολλες δυσλειτουργειες εως και μειωση της δυναμης δραματικα.

οταν βρεις την χρυση τομη ο αναβατης μετα απο 3000km ειναι σε θεση να δωσει λιγο ρελαντι μεχρι τις 6000km που θα γινει το service και θα γινει το απαραιτητο setup του ψεκασμου -εγκεφαλου....


χαρη σε καλυψα?????

ελπιζω να εγινα κατανοητος....τα ειπα οσο πιο απλα μπορουσα

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #8 - : Νοέμβριος 10, 2006, 10:25:28 μμ »
Παράθεση

bill έγραψε:
ελπιζω να εγινα κατανοητος....τα ειπα οσο πιο απλα μπορουσα


Εγώ πάντως έχω μείνει ..."άναυδος"! :-o  :-o
 :prm  :prm  :prm  :prm  :prm

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #9 - : Νοέμβριος 10, 2006, 10:46:27 μμ »
Παράθεση

bill έγραψε:
σου δινει την δυνατοτητα να επιλεξεις ποσο ποσοστο γκαζιου θελεις να εχει ''αναισθησια'' ο εγκεφαλος μεχρι να αλλαξει την θεση throtle closed απο on σε off.


Ομολογώ ότι διάβασα προσεκτικά αρκετές φορές το απόσπασμα της Βίβλου για να το κατανοήσω πλήρως! Νομίζω κατάλαβα γύρω στο 83%! :-D

Δηλαδή, αυτό το εύρος "αναισθησίας" του γκαζιού είναι μια περιοχή των τιμών που δίνει ο αισθητήρας γκαζιού (TPS) για την οποία "λες" στον εγκέφαλο ότι "όσο κι αν μετακινηθεί μέσα σε αυτά τα όρια η πεταλούδα, να μην ασχοληθεί με μεταβολή του ψεκασμού και να τον αφήσει ακριβώς στις ρυθμίσεις throttle closed".
Δηλαδή, ένας που έχει τέλεια ρυθμισμένο ψεκασμό, αν γυρίσει τη βίδα ανεβάζει τις στροφές αρχικά απλά φτωχαίνοντας το μίγμα αλλά χωρίς να αυξήσει το χρόνο ψεκασμού των μπεκ. ΑΝ το παρακάνει όμως και βγει από το εύρος του "throttle closed" αρχίζει να αυξάνει τις στροφές δίνοντας και παραπάνω βενζίνη.

Άρα το κακό είναι ότι στην προσπάθειά σου να ανεβάσεις ρελαντί ίσως βγαίνεις από το όριο αναισθησίας και πλουτίζεις υπερβολικά το μίγμα;
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #10 - : Νοέμβριος 10, 2006, 11:00:08 μμ »
Παράθεση

harlek έγραψε:


Άρα το κακό είναι ότι στην προσπάθειά σου να ανεβάσεις ρελαντί ίσως βγαίνεις από το όριο αναισθησίας και πλουτίζεις υπερβολικά το μίγμα;


ακριβως αυτο.

δεν ξερεις που βρησκεσε κ δεν ξερεις ποσο κενο σου αφησε ο ''προγραμματιστης'' για να μεταβαλεις την θεση του γκαζιου

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #11 - : Νοέμβριος 10, 2006, 11:19:14 μμ »
Επομένως, το επιτρεπτό όριο των 150-200 σ.α.λ που έχεις πει ότι "επιτρέπεται " να ανεβάσει κανείς από την ντίζα ισχύει για  το συγκεκριμένο εύρος αναισθησίας που μου ορίσες εσύ ως bill.
Και ερωτώ: Υπάρχει τίποτα στη συμπεριφορά του κινητήρα που να σε κάνει να καταλάβεις ότι γύρισες την ντίζα πέρα από την "επιτρεπτή" περιοχή; Π.χ. αλλάζει κάτι στο ρυθμό που πέφτουν οι στροφές πισω στο ρελαντί αφου γκαζώσεις, στο φρένο του κινητήρα η σε κατι αλλο?
Επίσης, αν ξαναγυρίσεις την ντίζα στην προηγούμενη θέση (εντός του εύρους αναισθησίας) υπάρχει πρόβλημα? (σ' αυτό απαντώ μόνος μου: όχι δεν υπαρχει προβλημα, αφού αυτό το κάνεις ούτως ή άλλως κάθε φορά που ανοίγεις και κλεινεις το γκάζι).

Να δηλώσω ότι τα ρωτάω αυτά από απλό ενδιαφέρον κι όχι επειδή πείραξα το ρελαντί μου!

ΥΓ. Α, και κάτι άλλο. Στο σέρβις Manual που έχω σε Pdf είδα ότι όταν βάλεις τον εγκέφαλο σε "διαγνωστικό" mode γυρίζεις λέει την ντίζα του ρελαντί (απ΄οτι καταλαβα με σβηστο το μοτερ) και ανάλογα με τη θέση της το φωτακι του injection σβήνει, αναβοσβήνει ή μένει σταθερά αναμμένο. Το manual λέει να το βάλεις στην ενδιάμεση περιοχή οπου αναβοσβήνει. Ξέρεις αν αυτός είναι ένας τρόπος να σου δείξει ο εγκέφαλος ότι είσαι μέσα στην "αναίσθητη περιοχή"?
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #12 - : Νοέμβριος 11, 2006, 01:40:44 πμ »
εαν εχει ρυθμιστει σωστα δεν υπαρχει περιπτωση να το περασεις το οριο αλλα και να το περασεις απλα θα καθυστερει να ριξει στροφες κ ισως οταν ζεστενετε να μενει κ ψηλα το ρελαντι.

το manual λεει για ρυθμιση χωρις axone γιατι στις αρχες του πηγασου το axone δεν συνδεοτανε με τον εγκεφαλο κ οποια ρυθμιση την εκανες με γεφυρωμα στα καλωδια της φισας του εγκεφαλου.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #13 - : Νοέμβριος 11, 2006, 02:37:03 πμ »
Είμαι σίγουρος ότι στα περισσότερα συνεργεία Aprilia όχι μόνο δεν τα ξέρουν αυτά, αλλά ακόμα κι αν τους τα εξηγήσεις δεν θα μπορέσουν να τα καταλάβουν. Αλλά αυτή είναι η διαφορά ενός που κάνει το χόμπι του επάγγελμα κι ενός που βαριέται που ζει...
Τέλος πάντων, αρκετά φιλοσόφησα!

Σ' ευχαριστούμε για τις εξηγήσεις δόκτωρα!  :a21
Masquerade

*

Ανδρεας

Re: Ρυθμιση ρελαντι
« Απάντηση #14 - : Νοέμβριος 11, 2006, 09:54:53 πμ »
Να κάνω και εγώ μια ερώτηση πιο πολύ από περιέργεια,

Πώς μεταφέρετε η πληροφορία για το πόσο έχεις ανοίξει το γκάζι από το γκριπ στον εγκέφαλο? Φαντάζομαι πως όχι με ντίζα.

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης