APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => RSVR / RSVR Factory => Μήνυμα ξεκίνησε από: M.FACTORY στις Ιανουάριος 11, 2010, 05:51:49 μμ
-
Ψάχνομαι για να βάλω xenon στο mille αλλα έχω ενδοιασμό για το αν αξίζει σαν τιμη (γιατί παίρνει δυο πορείας)και σαν απόδοση; Έχει βάλει κανείς για να προτείνει και απο τιμή τι λέει; :blus: :blus: :blus:
-
Μην τα βάλεις. Κάνω copy paste τους λόγους από άλλο forum που το θέμα (και τα προβλήματα) έχουν συζητηθεί πολλές φορές.
α) Κιτ aftermarket xenon ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Αυτά που πουλάνε σε μαγαζιά και στο ebay είναι made in china, ακόμη και τα "bosch" και "philips". Δεν υπάρχει γιατί το φως από τα xenon πρέπει να έχει και το αντίστοιχο ανακλαστικό, μέσα στο φανάρι.
β) XENON εργοσασιακό για μηχανές ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
γ) Κιτ aftermarket xenon για αυτοκίνητα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Πιθανώς να μπορεί να βάλει κανείς το εργοστασίακό αλλά η εγκατάσταση θα του κοστίσει τα κέρατα του.
δ) Τα μουφοxenon (aftermarket xenon) είτε σε μηχανή, είτε σε αυτοκίνητο ΤΥΦΛΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ.
ε) Τα μουφοxenon σε μηχανή είναι ακόμη χειρότερα, γιατί με τη παραμικρή επιτάχυνση φωτίζουν ψηλότερα απ'ότι είναι "ρυθμισμένα", άρα τυφλώνουν. Επίσης, αν ανεβεί επιβάτης στη μοτοσυκλέτα, αυτή θα φωτίζει μόνιμα πιο ψηλά. Στα αυτοκίνητα, Ο ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΣ εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει μηχανισμό που υπολογίζει τη κλίση του αυτοκινήτου πολλές φορές το δευτερόλεπτο και ανεβοκατεβάζει τη λάμπα αναλόγως. Επίσης περιλαμβάνει και "πιτσιλιστίρια" τα οποία καθαρίζουν το κρύσταλλο στο φανάρι, γιατί με τη παραμικρή σκόνη το φως από τα xenon σκεδάζεται. Γι'αυτό κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ.
ζ) Τα μουφοxenon είτε σε μηχανή είτε σε αυτοκίνητο ΦΩΤΙΖΟΥΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ από τις κανονικές λάμπες, ενίοτε και στο γάμο του καραγκιόζη. Αυτό το κάνουν γιατί το φανάρι είναι φτιαγμένο ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ λάμπες, και το γυαλί στο φανάρι επίσης.
η) Ο μόνος λόγος για να βάλει κάποιος μουφοxenon είναι για καγκουριά επιδεικνύοντας ταυτόχρονα και την παντελή ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ.
Οι λόγοι που τα πραγματικά xenon διαφέρουν απ΄τις κινέζικες μαϊμούδες είναι
α)είναι ρυθμισμένα χαμηλότερα από τα συμβατικά
β) έχουν πρισματικούς εκτροπείς και
γ) διαθέτουν αυτόματο ρυθμιστή στάθμης.
δ) διαθέτουν αυτόματο σύστημα πλύσης των κρυστάλων των προβολέων.
Αν θέλεις να βελτιώσεις το φως, βάλε Osram Night Breaker ή Philips X-treme Power. Την ένταση και το τύφλωμα των xenon δεν θα το έχεις, αλλά θα βελτιωθεί αρκετά και χωρίς προβλήματα το φως των φαναριών. :bye:
-
παντως και εγω απο κανα 3-4 φιλαρακια που εβαλαν μετα xenon σε μηχανες και αυτοκινητα, δεν ακουω και τα καλυτερα...
-
Για τους λογους που εγραψε ο Βυρωνας σιχτηριζω τη μερα που μπηκαν τα ξενον στην αγορα. Τωρα ο καθε εφεδακιας παει και βαζει και εγω ειμαι αναγκασμενος να γυριζω τον καθρεφτη του αυτοκινητου στο αντιθαμβωτικο γιατι με τυφλωνει.
Γιατι πολυ απλα οι παπαρες που τα τοποθετουν (ιδιοκτητες και συνεργεια) δεν τα χουν ρυθμισει και βγαζουν ματια.
Στην μηχανη δεν εχω προβλημα γιατι απλα δεν εχω καθρεφτες... χε χε...
Αλλα να βαλω ξενον εγω ...ζαμέ.... μου θυμιζει τα αυτοκινητα των ιθαγενων τσιγγανων και των τσιγγανων στο μυαλο της περιοχης που μενω... Μενιντι σιτυ....
Μια χαρα "σκοτωνουν" τα φωτα μου κι ετσι....
-
Για τους λογους που εγραψε ο Βυρωνας σιχτηριζω τη μερα που μπηκαν τα ξενον στην αγορα.
Στην αγορά δεν έχουν μπει φίλε. Τα έχουν βάλει παράνομα οι διάφοροι κινέζοι, και μην ακούσω για γνήσια Βosch (http://www.bosch.gr/content/language1/pw/pw_CaSe_start.htm) και λοιπές παπαρίτσες....
Στην Ευρώπη τα xenon τα κυνηγάνε τρελλά, και αν σε πιάσουν σε έσκισαν. Ενδεικτικά στην Αγγλία ..."There is a £2500 fine if found fitted to a UK road vehicle".
Όποιος είναι μάγκας, ας τα βάλει. :bye:
-
Και να πείς οτι εχει το μιλε πρόβλημα με τα φωτα του!!!!
Απλα πρεπει να εχουμε στα υπόψιν οτι οι λαμπες πυρακτώσεως με τον καιρό χάνουν την δύναμή τους οπότε απλά τις αντικαθιστάς κάθε τόσο (2-3 χρόνια αναλογα την χρηση) για να εχεις τα ΠΟΛΥ καλα μαμα φωτα ξανα.
-
Δεν ειναι οτι εχει πρόβλημα με τα φώτα όμως ανεβοκατεβαίνω Καλάβρυτα και στο βουνό δεν παίζει λαμπα στο δρόμο ουτε για πλάκα, έτσι ρε παιδί μου να πεις οτι τους ξέφυγε και έβαλαν μια!!!! (μάλλον για να μην μαζεύει κουνούπια :thnk: ) και ψαχνομαι να βελτιωσω λιγο τα φωτα μου,τι λετε για τα Osram Night Breaker ή Philips X-treme Power που προτείνει byron..
-
Της phillips που είχα δει μου είχαν κάνει πολύ καλή εντύπωση :bye:
-
Μην τα βάλεις. Κάνω copy paste τους λόγους από άλλο forum που το θέμα (και τα προβλήματα) έχουν συζητηθεί πολλές φορές.
α) Κιτ aftermarket xenon ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Αυτά που πουλάνε σε μαγαζιά και στο ebay είναι made in china, ακόμη και τα "bosch" και "philips". Δεν υπάρχει γιατί το φως από τα xenon πρέπει να έχει και το αντίστοιχο ανακλαστικό, μέσα στο φανάρι.
β) XENON εργοσασιακό για μηχανές ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
γ) Κιτ aftermarket xenon για αυτοκίνητα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Πιθανώς να μπορεί να βάλει κανείς το εργοστασίακό αλλά η εγκατάσταση θα του κοστίσει τα κέρατα του.
δ) Τα μουφοxenon (aftermarket xenon) είτε σε μηχανή, είτε σε αυτοκίνητο ΤΥΦΛΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ.
ε) Τα μουφοxenon σε μηχανή είναι ακόμη χειρότερα, γιατί με τη παραμικρή επιτάχυνση φωτίζουν ψηλότερα απ'ότι είναι "ρυθμισμένα", άρα τυφλώνουν. Επίσης, αν ανεβεί επιβάτης στη μοτοσυκλέτα, αυτή θα φωτίζει μόνιμα πιο ψηλά. Στα αυτοκίνητα, Ο ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΣ εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει μηχανισμό που υπολογίζει τη κλίση του αυτοκινήτου πολλές φορές το δευτερόλεπτο και ανεβοκατεβάζει τη λάμπα αναλόγως. Επίσης περιλαμβάνει και "πιτσιλιστίρια" τα οποία καθαρίζουν το κρύσταλλο στο φανάρι, γιατί με τη παραμικρή σκόνη το φως από τα xenon σκεδάζεται. Γι'αυτό κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ.
ζ) Τα μουφοxenon είτε σε μηχανή είτε σε αυτοκίνητο ΦΩΤΙΖΟΥΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ από τις κανονικές λάμπες, ενίοτε και στο γάμο του καραγκιόζη. Αυτό το κάνουν γιατί το φανάρι είναι φτιαγμένο ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ λάμπες, και το γυαλί στο φανάρι επίσης.
η) Ο μόνος λόγος για να βάλει κάποιος μουφοxenon είναι για καγκουριά επιδεικνύοντας ταυτόχρονα και την παντελή ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ.
Οι λόγοι που τα πραγματικά xenon διαφέρουν απ΄τις κινέζικες μαϊμούδες είναι
α)είναι ρυθμισμένα χαμηλότερα από τα συμβατικά
β) έχουν πρισματικούς εκτροπείς και
γ) διαθέτουν αυτόματο ρυθμιστή στάθμης.
δ) διαθέτουν αυτόματο σύστημα πλύσης των κρυστάλων των προβολέων.
Αν θέλεις να βελτιώσεις το φως, βάλε Osram Night Breaker ή Philips X-treme Power. Την ένταση και το τύφλωμα των xenon δεν θα το έχεις, αλλά θα βελτιωθεί αρκετά και χωρίς προβλήματα το φως των φαναριών. :bye:
ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΩ!!!
Καποια απο τα παραπανω ειναι αληθεια αλλα και καποια οχι.....
Θα πω την γνωμη μου γιατι τυγχανει να ειναι η δουλεια μου .........
Ολα αυτα που γραφετε οτι τα χενον τυφλωνουν ειναι γιατι απλα δεν εχουν ρυθμιστει τα φαναρια μετα απο τοποθετηση!!
Οτι οταν ανεβει καποιος δικαβαλο θα ενοχλησουνε και αυτο ειναι αληθεια!!!!Αλλα πειτε μου οτι δεν σας εχει ενοχληση αμαξι που ητανε πιτα φορτωμενο στην εθνικη οδο και ας φορουσε λαμπες αλογονου!!!!!
Ευρωπαικη οδηγια για τα χενον δεν γνωριζω για να πω την αληθεια αλλα ζω στην ελλαδα που δεν υπαρχουν οδηγίες και δεν ενοω τους συνανθρώπους μου αλλα αυτούς που μας κυβερνάνε!!
Τα φαναρια που κανονικα μπορουν να δεχτουν λαμπα χενον ειναι αυτα που δεν βλεπεις τον καθρεπτη απο εξω,ειναι σαν να βλεπεις το μπροστινο μερος απο ενα φακο!!!Αυτα τα φαναρια εχουν την ποιο σωστη διασπορα φωτος!!!!δεν υπαρχουν σε πολλα μηχανακια τετοια φαναρια ομως!!!Χωρις να σημαινει οτι στα αλλα μηχανακια δεν κανει απλα δεν θα ειναι το τελειοτερο και οχι σε οτι αφορα αποδοση αλλα βαση νομου!!!
Το οτι τα χενον δεν εχουν καλητερο φως απο τις αλογονου δεν το δεχομαι και το παιζω και στοιχημα με οποιον θελει και οσα λεφτα θελει!!!!οχι μονο εχουν αλλα ειναι και τεραστια η διαφορα και δεν το λεω εγω αλλα το λενε και 100νταδες ευχαριστημενοι πελατες μου!!!!
Η διαφορα βελτιωσεις σε σχεση με τις καλητερες λαμπες ειναι παρα πολυ μεγαλη!!!
ΠΡΟΣΟΧΗ γιατι εχω πεταξει πολλες λαμπες που ειχαν πληρωσει και καλα για λευκες και καλύτερο φως οι πελατες μου!!
Οπως και να εχει αν δεν ζησεις καποια πραγματα δεν θα μπορεσεις να εχεις αποψη σωστη για εμενα!Εγω παντως στην τουοναρα μου τα εβαλά την πρωτη μερα που την αγορασα και θα τα κσαναβαλω σε οτι παρω αν αλλακσω καποια στιγμη!!!!ΑΑΑΑ και κατι αλλο..........το χενον ειναι κατι διαφορετικο στο ματι και ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΛΎΤΕΡΑ ΑΛΛΑ ΣΕ ΒΛΕΠΟΥΝΕ!!!!
Τωρα οσο για αυτους που θεωρουν οτι ειναι καγκουρια ..................αποψη τους!!!!!!
Συγγνωμη αλλα δεν μπορουσα να μην γραψω σε αυτο το θρεντ!!!!
Αν θεωρηθει το ποστ μου διαφήμισή ας σβηστή !!!!!!
-
ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΩ!!!
Καποια απο τα παραπανω ειναι αληθεια αλλα και καποια οχι.....
Ti δεν είναι αλήθεια?
1)Υπάρχει σοβαρή εταιρία που να κατασκευάζει λάμπες και ballast για τοποθέτηση aftermarket? Είναι ή δεν είναι μούφα Made in China όλα?
2) H χρήση πρισματικών κατόπτρων-μηχανισμού διόρθωσης δέσμης-πλύσης κρυστάλλων κλπ κλπ είναι απαραίτητη προκειμένου να είναι ασφαλής η χρήση τους, ναι ή όχι?
Τα κάτοπτρα των εργοστασιακών xenon έχει πολλές διαφορές απ΄τα λεία κάτοπτρα που αναφέρεις που προορίζονται για απλές λάμπες αλογόνου.
3) Η χρήση σε οχήματα απαγορεύεται σε όλη την ΕΕ λόγω νομοθεσίας. Το ότι εδώ δεν την εφαρμόζουν όπως και πολλά άλλα δεν σημαίνει τίποτα.
4) Και εγώ και πολλοί γνωστοί και φίλοι έχουμε στραβωθεί από xenon. Αν εσύ και κάποιοι άλλοι τα βλέπετε μια χαρά, ζούμε σε άλλη χώρα.
5) Η ένταση είναι σαφώς μεγαλύτερη αφού έχει τα ballast κλπ. Αλλά επειδή μόνα τους έιναι επικίνδυνα γιαυτό απαγορεύονται. Διαφορετικά θα ήταν νόμιμες και οι 90/100 Watt απλές Η7.
6) Ρώτα πόσο έχει ένα πραγματικό εργοστασιακό σύστημα xenon για τις μόνες μοτοσυκλέτες που υπάρχει ως aftermarket ( R1200GS & K1300GT).
Για να μην γράφω πολλά, όποιος θέλει ας διαβάσει το λινκ. (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=52584)
-
Και μια καλή ανάλυση.
"Οι λυχνίες xenon ή HID (High Intensity Discharge) είναι λάμπες που περιέχουν αέριο xenon (αντί του αλογόνου) μαζί με ένα αμάλγμα, τα οποία μέσω ηλεκτρικής εκκένωσης (τάση 18-23KV η οποία στη συνέχεια πέφτει στα 85V) παράγουν ένα φωτοβολταϊκό τόξο το οποίο και "φέγγει". Κατά την "εκκίνησή" τους οι xenon αντλούν ισχύ περίπου 70 Watt (έναντι των 55 Watt που καταναλώνουν σταθερά οι αντίστοιχες αλογόνου) και αυτό διαρκεί για 10-15 δευτερόλεπτα (κατά την προθέρμανσή τους) μέχρι να γίνει πλήρως η φόρτιση του αερίου. Μετά η κατανάλωση πέφτει στα 35 Watt, άρα κερδίζουμε σε χαμηλή κατανάλωση ρεύματος από την μπαταρία (μεγαλώνει η διάρκεια ζωής της) και τα κρύσταλλα των προβολέων μας είναι πιό κρύα (35W έναντι 55W διότι η καταναλούμενη ισχύς δεν αποδίδεται μόνο σε φωτεινή αλλά και σε θερμική ενέργεια). Καλό είναι να τοποθετείται και ένα relay για τον χειρισμό των φώτων ώστε να μην επιβαρύνεται ο διακόπτης μας με το υψηλό ρεύμα της εκκίνησης των λυχνιών xenon και για να έχουμε μικρότερες "διαδρομές" για την τροφοδοσία των λυχνιών, άρα λιγώτερες απώλειες ισχύος, άρα καλύτερη απόδοσή τους.
1. Φωτεινότητα και Kelvin
Αναλόγως της κατασκευής τους μπορεί η λευκότητα τους να ποικίλει από 4300 έως και 12000 βαθμούς Κelvin. Όσο μικρότερη είναι η "θερμοκρασία" του λευκού (π.χ. 4300 Κ) τόσο μεγαλύτερη είναι η φωτεινότητά τους (μετρούμενη σε Lumens). Έτσι μία λυχνία 4300 Κ μπορεί να φωτίζει με ένταση 3200 L, ενώ μια αντίστοιχη στους 8000 Κ μπορεί να φωτίζει με ένταση μόνο 2400 L (oι τιμές είναι σχεδόν πραγματικές, σύμφωνα με τα λεγόμενα των διάφορων κατασκευαστών παγκοσμίως). Επίσης, όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία του φωτός τόσο πιό (χρωματικά) ισοπεδωτικά λειτουργεί "κρύβωντας" λεπτομέρειες του οδοστρώματος οι οποίες είναι γνωστές (χρωματικά) για τον οδηγό (π.χ. χορτάρια, χώμα, ρείθρα πεζοδρομίων κλπ) και άρα γίνονται πολύ πιό δύσκολα αντιληπτές.
Η αναμενόμενη αύξηση της φωτεινότητας με τη χρήση λυχνίας xenon είναι περίπου 300% (συγκρίνοντας μια τυπική λυχνία αλογόνου π.χ. 12V 55W H7 και μια xenon 12V 35W H7 στους 4500 Κ) λόγω της υψηλότερης αποδοτικότητας του αερίου xenon. Υπόψη δε ότι όλα αυτά (περί θερμοκρασίας βαθμών Κ και 300% απόδοσης φωτεινότητας) ισχύουν μετά την πάροδο μιας περιόδου "στρωσίματος" και επαναρύθμισης των φώτων που δεν μπορεί να είναι λιγώτερη από 50 ώρες λειτουργίας τους (πάντοτε κατά τους κατασκευαστές).
2. Εξοπλισμός
Ο απαραίτητος εξοπλισμός για την λειτουργία των φώτων xenon είναι:
α) Λυχίες xenon
β) Balaster για κάθε μία λυχνία (κύκλωμα ανύψωσης της τάσης από 12V σε 23 KV για την εκκίνηση τους)
γ) Ρελέ ενεργοποίησης τους
δ) Οι σχετικές καλωδιώσεις
Σίγουρα θα έλεγε κανείς ότι αυτά φτάνουν. Και όμως όχι !....
Για να μπορούν τα φώτα xenon να είναι αποδοτικά θα πρέπει να είναι τοποθετημένα στον κατάλληλο προβολέα, που σημαίνει: προβολέας ΧΩΡΙΣ κάτοπτρο αντανακλάσεως (όπως στις αλογόνου που έχουμε), εξοπλισμένος με ειδικό ηλεκτρομηχανικό σύστημα αυτο-ρύθμισης του ύψους του φίλτρου αποκοπής της δέσμης και τέλος, πρίσμα εστίασης της δέσμης (στο εμπρός μέρος του προβολέα - περίπου όπως στα φώτα μας ομίχλης) το οποίο πρίσμα φροντίζει για την τελική διάχυση του φωτός. Με άλλα λόγια: χρειάζεται προβολέας ειδικός για xenon και όχι για λάμπες αλογόνου.
Στην αναγκαιότητα του ειδικού προβολέα επιμένουν ιδιαιτέρως οι μεγάλοι κατασκευαστές λυχνιών (Philips, Osram, Sylvania αλλά και άλλοι έμποροι τέτοιων Kit με έδρα την Αμερική) για να διασφαλίζεται η σωστή αλλά και νόμιμη χρήση των φώτων αυτού του είδους. Εννοείται πως ένα αυτοκίνητο με "μαμά" προβολείς xenon διαθέτει τον παραπάνω απαραίτητο (ακριβό) εξοπλισμό.
Όμως, αν παρόλα αυτά κάποιος επιμένει να τοποθετήσει Kit xenon στο αυτοκίνητό του, τότε θα πρέπει να γίνουν τα εξής:
1. Επιλογή λυχνίας xenon με ΙΔΙΟ ARC (στο σημείο αλλά και την φορά) με αυτό της λυχνίας αλογόνου που αντικαθίσταται. Τί θα πει αυτό;
Οι λυχνίες xenon φέγγουν λόγω μιας εκκένωσης φωτεινής που σχηματίζεται μέσα στο σώμα τους. Αυτό λέγεται ARC και όταν υφίσταται έχει καμπύλη και φορά. Πρέπει λοιπόν να επιλέξουμε - ΟΧΙ ΤΥΧΑΙΑ - μια λυχνία xenon που θα σχηματίζει το ARC της στο ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο που δημιουργεί την αντίστοιχη φωτεινή πηγή της η λυχνία αλογόνου που θα αντικαταστήσει. Θεωρητικά όλες οι λυχνίες (π.χ. Η7) έχουν μια κοινή προδιαγραφή, όμως δυστυχώς δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και για τις xenon. Πρέπει το ARC να ταιριάζει με το εστιακό σημείο στο οποίο τοποθετείται μέσα στον προβολέα και η φορά του ARC να ταιριάζει με την κατασκευή του ανακλαστήρα του προβολέα, διότι αλλιώς εμφανίζεται το πρόβλημα της διάχυσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: στο παρελθόν οι μόνες διαθέσιμες λάμπες xenon ήταν του τύπου D2S και D2R (βάσεις και διαστάσεις κατάλληλες για εργοστασιακούς προβολείς xenon) με μακρύτερο σώμα και άλλου τύπου βάση επαφών. Οι κατασκευαστές πλέον διαθέτουν Η1, Η3, Η4 και Η7 λάμπες xenon που τυπικά ταιριάζουν σε κάθε αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι ότι απλώς ταιριάζουν στην τοποθέτηση, αλλά όχι στο ARC που είναι διαφορετικό από λάμπα σε λάμπα. Εκεί θέλει ψάξιμο πολύ !...
2. Διάχυση: η διασπορά της φωτεινής δέσμης που παράγεται από έναν προβολέα και μια λυχνία. Κανονικά θέλουμε μια συγκεντρωμένη και ισχυρή δέσμη εμπρός και όσο πιό μακριά γίνεται. Τα xenon έχουν και μια ακόμη δυνατότητα: ισχυρή δέσμη και στα πλάγια. Τόσο το καλύτερο. Αν όμως δεν έχουμε είτε "μαμά" προβολείς xenon είτε σωστά επιλεγμένη (κατάλληλη για τον προβολέα μας) λυχνία xenon, τότε η δέσμη απελευθερώνει ένα μικρό ή ακόμη και τεράστιο ποσό ακτιβολίας (λόγω της διάχυσης από κακή εστίαση) και προς τα ΕΠΑΝΩ. Σημειώστε ότι οι προαναφερθέντες κατασκευαστές - έμποροι αναφέρουν ότι μετά την τοποθέτηση aftermarket xenon kits, θα πρέπει τα φώτα να ελεγθούν και ρυθμιστούν στο ειδικό μηχάνημα που έχουν οι ηλεκτολόγοι, και η κλίση της δέσμης να ρυθμιστεί (από 1 - 1,5% που είναι συνήθως οι αλογόνου) σε 3-5% αναλόγως του αυτοκινήτου και του προβολέα - κατόπτρου του.
Παρατηρήσεις - Διαπιστώσεις:
Πολλά είναι τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με φώτα xenon. Τα "μαμά" από τα aftermarket ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα, από την ποιότητα του φωτός που παρέχουν. Κατ΄αρχήν τα "μαμά" ΔΕΝ τυφλώνουν σε καμμία περίπτωση (λόγω του συστήματος αυτορύθμισης του φίλτρου αποκοπής της). Τα σωστά εγκατεστημένα aftermarket ενοχλούν ελάχιστα και μάλιστα αν δεν έχουν ιδιαιτέρως υψηλή θερμοκρασία Κ, ξεχωρίζουν λίγο από τα εργοστασιακά (τα οποία συνήθως είναι 4500 Κ για υψηλή φωτεινότητα - ιδέ: BMW, Audi, VW, Mercedes κλπ). Τα κακοτοποθετημένα ή κακορυθμισμένα aftermarket xenon ξεχωρίζουν από την εκπληκτικά μεγάλη διάχυση προς τα επάνω. Χαρακτηριστικά σας λέω: ανεβαίνοντας προς Λαμία και οδηγώντας στην Υλίκη, στις δεξιές στροφές της έχει κανείς την ευκαιρία να "θαυμάσει" τα "κάγκελα" φωτός των κακορυθμισμένων xenon kits που "έρχονται" 3-4 μέτρα επάνω από το οδόστρωμα και φαίνονται ακόμη και πίσω από την διαχωριστική νησίδα με την πρασιά της που υπάρχει στην Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας. Έλεος !.... η κόλαση μεταμορφωμένη σε άπλετο και διάχυτο φως. Φαντάζομαι δε, πως ο ευτυχής και ίσως ανυποψίαστος οδηγός του "φωτο-διαχύτη" αυτοκινήτου θα βλέπει από μέσα τα πάντα τέλεια σαν να ήταν ημέρα - όπως και οι προπορευόνοι αλλά και οι στο αντίθετο ρεύμα κινούμενοι, τυφλωμένοι από τα φώτα του οδηγοί.
Απαιτεί λοιπόν προσεκτική έρευνα η επιλογή aftermaket xenon kit για το αυτοκίνητό μας. Προσοχή στην επιλογή του χρώματος {με κριτίριο ότι: λιγώτεροι βαθμοί Κelvin (πιστότερη χρωματική απόδοση) -> μεγαλύτερη φωτεινότητα}, επιλογή λυχνίας του κατάλληλου τύπου (Η1, Η3, Η4, Η7 και όχι D2S ή D2R) και του κατάλληλου ARC για τον προβολέα μας, και πάνω απ΄όλα σωστή ρύθμιση της δέσμης από ηλεκτρολόγο (3-5% κλίση λένε η κατασκευαστές) και...
καλές νυχτερινές βόλτες !..."
-
Βύρωνα :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm
Δύο απορίες μόνο
1) Πως θα δω το ARC σε μια λάμπα αλογόνου αφού υπάρχει νήμα μέσα που πυρακτώνεται
2) Γιατί να κατασκευάζονται λάμπες xenon με περισσότερα Kelvin αφού ουσιαστικά είναι χειρότερες σε απόδοση?
-
ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΩ!!!
Καποια απο τα παραπανω ειναι αληθεια αλλα και καποια οχι.....
Ti δεν είναι αλήθεια?
1)Υπάρχει σοβαρή εταιρία που να κατασκευάζει λάμπες και ballast για τοποθέτηση aftermarket? Είναι ή δεν είναι μούφα Made in China όλα?
2) H χρήση πρισματικών κατόπτρων-μηχανισμού διόρθωσης δέσμης-πλύσης κρυστάλλων κλπ κλπ είναι απαραίτητη προκειμένου να είναι ασφαλής η χρήση τους, ναι ή όχι?
Τα κάτοπτρα των εργοστασιακών xenon έχει πολλές διαφορές απ΄τα λεία κάτοπτρα που αναφέρεις που προορίζονται για απλές λάμπες αλογόνου.
3) Η χρήση σε οχήματα απαγορεύεται σε όλη την ΕΕ λόγω νομοθεσίας. Το ότι εδώ δεν την εφαρμόζουν όπως και πολλά άλλα δεν σημαίνει τίποτα.
4) Και εγώ και πολλοί γνωστοί και φίλοι έχουμε στραβωθεί από xenon. Αν εσύ και κάποιοι άλλοι τα βλέπετε μια χαρά, ζούμε σε άλλη χώρα.
5) Η ένταση είναι σαφώς μεγαλύτερη αφού έχει τα ballast κλπ. Αλλά επειδή μόνα τους έιναι επικίνδυνα γιαυτό απαγορεύονται. Διαφορετικά θα ήταν νόμιμες και οι 90/100 Watt απλές Η7.
6) Ρώτα πόσο έχει ένα πραγματικό εργοστασιακό σύστημα xenon για τις μόνες μοτοσυκλέτες που υπάρχει ως aftermarket ( R1200GS & K1300GT).
Για να μην γράφω πολλά, όποιος θέλει ας διαβάσει το λινκ. (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=52584)
Εχεις αποψη..........................οχι οτι συμφωνω βεβαια!!!!!
-
Βύρωνα :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm
Δύο απορίες μόνο
1) Πως θα δω το ARC σε μια λάμπα αλογόνου αφού υπάρχει νήμα μέσα που πυρακτώνεται
2) Γιατί να κατασκευάζονται λάμπες xenon με περισσότερα Kelvin αφού ουσιαστικά είναι χειρότερες σε απόδοση?
Για το ARC δεν μπορώ να σε βοηθήσω αφού η διάχυση του φωτός προφανώς αλλάζει από λάμπα σε λάμπα. αν είσαι καλός στην γεωμετρία γκούγκλαρε το ;)
http://www.worsleyschool.net/science/files/sector/calculations.html
http://www.themathpage.com/atrig/arc-length.htm
http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_find_arc_length
Τα πάνω από 6.000 που είναι και οι βαθμοί kelvin του φυσικού φωτός, δεν προσφέρουν τίποτα και πάμε προς καγκουριά μεριά αφού όσο ανεβαίνεις το φως γίνεται μωβ. Τα εργοστασιακα είναι συνήθως 4.200
-
μετα απ' ολα οσα εγραψε ο βυρωνας συμπεραινω οτι ολοι οσοι βαζουν xenon εχουν παραμυθιαστει απο την διαφημιση..... :thnk:
ειμαι σιγουρος δε οτι πολλοι λιγοι εμποροι μπαινουν στην διαδικασια να εξηγησουν στους πελατες τους το τι πραγματικα συμβαινει :psdof:
ενα μεγαλο ευχαριστω στον Βυρωνα (τουλαχιστον απο εμενα :D) που μας ανοιξε τα ματακια... ;)
THANKS
-
Το ότι η ένταση του φωτός είναι σημαντικά μεγαλύτερη είναι γεγονός είτε είναι εργοστασικά είτε όχι και αυτό δεν είναι θέμα διαφήμισης. Απλά η ρύθμιση που πρέπει να έχει το φανάρι προκειμένου να μην τυφλώνει τους άλλους, θα είναι τόσο χαμηλή που ουσιαστικά καταργεί τα πλεονεκτήματα του xenon.
Ενα λερωμένο φανάρι ή οδήγηση με βροχή κλπ συνεπάγεται διάχυση όπου να΄ναι.
Για να μην πούμε για τα προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα της μοτό που μπορεί να δημιουργηθεί από κακή τοποθέτηση ή φθηνά υλικά. Δεν είναι τυχαίο ότι αν μπει aftermarket xenon το ηλεκτρικό σύστημα της μοτό ή αυτοκινήτου βγαίνει αυτόματα εκτός εργοστασιακής εγγύησης.
ΥΓ. Τα κείμενα δεν είναι δικά μου. Απλά το έιχα κρατήσει μέσα απο συζητήσεις. Νισάφι λέμε....μέχρι και μεσημέρι με έχουν στραβώσει xenon. Ασε τα TDM που έχουν το πλέον ακατάλληλο φανάρι για xenon και τα έχουν όλα όσα έχουν και ακράπες μαζί :psdof: :psdof:
-
Μοδα ειναι τα ΧΕΝΟΝ... οπως τα μπλε ματακια, το πιτσιλιστηρι ντε για το παρμπριζ.... ή τα μπλε μπιμπικακια στα φαναρια της μοτο....
Εγω δεν εχω δει ΣΜΑΡΤστο Μενιδι που να μην εχει ενα Subwoofer οσο το αυτοκινητο και ΧΕΝΟΝ να σε τυφλωνουν (αφου ετσι κι αλλιως ειναι ψηλα οι προβολεις τους) και δεν πιστευω οτι το χει κανει για να βλεπει καλυτερα μεσα στην πολη που κινειται με 7 χλμ/ωρα.
Ουτε ο κυριος που εχει αναμμενους προβολεις βρεξει χιονισει ή και με λιακαδα γιατι "κανει πιο μουρατο το οχημα..."
Εγω εχω αναψει προβολεις ομιχλης 3 φορες ολες κι ολες κι αυτες οταν ειχε ομιχλη....οχι οταν απλα συννεφιαζει.Αυτοι ειναι μονιμα με προβολεις και πισω φως ομιχλης αναμμενο.
Γι αυτο αμα δω κανεναν τετοιον αναβω μεγαλη σκαλα για σπασιμο και αν ειναι πισω μου τον αφηνω περναει και του κολλαω τα προβολια στον καθρεφτη χωρις φυσικα να προσπερναω οσο κι αν μου κανει χωρο... δεν αλλαζει κατι βεβαια... απλα εγω νοιωθω καλυτερα.... ειμαι κωλοπαιδο ... τι να κανουμε.
Εκτος θεματος???? Ε και????? Ειπαμε .... κωλοπαιδο....
-
Το ότι η ένταση του φωτός είναι σημαντικά μεγαλύτερη είναι γεγονός είτε είναι εργοστασικά είτε όχι και αυτό δεν είναι θέμα διαφήμισης. Απλά η ρύθμιση που πρέπει να έχει το φανάρι προκειμένου να μην τυφλώνει τους άλλους, θα είναι τόσο χαμηλή που ουσιαστικά καταργεί τα πλεονεκτήματα του xenon.
Ενα λερωμένο φανάρι ή οδήγηση με βροχή κλπ συνεπάγεται διάχυση όπου να΄ναι.
Για να μην πούμε για τα προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα της μοτό που μπορεί να δημιουργηθεί από κακή τοποθέτηση ή φθηνά υλικά. Δεν είναι τυχαίο ότι αν μπει aftermarket xenon το ηλεκτρικό σύστημα της μοτό ή αυτοκινήτου βγαίνει αυτόματα εκτός εργοστασιακής εγγύησης.
ΥΓ. Τα κείμενα δεν είναι δικά μου. Απλά το έιχα κρατήσει μέσα απο συζητήσεις. Νισάφι λέμε....μέχρι και μεσημέρι με έχουν στραβώσει xenon. Ασε τα TDM που έχουν το πλέον ακατάλληλο φανάρι για xenon και τα έχουν όλα όσα έχουν και ακράπες μαζί :psdof: :psdof:
:ohyes: :ohyes: :kalo:
-
εγώ έβαλα night breaker και είναι μια χαρά αν και σκεφτόμουν να βάλω τα PIAA άλλα μου φαίνονταν πολλά για απλά φώτα .Τώρα θα τα βάλει ένας φίλος στο αμάξι του θα δώ διαφορά και αν αξίζουν.Τα philips τα είχα και ναι πιστεύω είναι καλύτερα απο τα μαμα osram αλλα τα night breaker είναι καλύτερα :kalo: :kalo: :kalo: :kalo: :kalo:
-
BTW έχετε δει ποτέ LED φωτισμό σε μηχανή; Λέτε να κάνει τίποτα;
-
βασικά τα έχω δεί και αυτά να παίζουν σε ebay αλλά γράφουν fog και καλά για ομίχλη και φοβάμε οτί πιο πολύ για εφέ θα είναι παρά για να βλέπουμε πιο μακριά.Αν τα έχει βάλει κανείς ας ποστάρει να μας πεί εντυπώσεις
:thnk: :thnk: :thnk: :thnk: :thnk: