APRILIA BIKERS HELLAS
Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: apriliabikers.gr στις Φεβρουάριος 12, 2008, 11:38:39 μμ
-
Πρόσφατα είχα μια συζήτηση με τον Θέμη και συγκεκριμένα μου έλεγε ότι στο μπροστά λάστιχο ο προκάτοχος της μηχανής του είχε βαλει Άζωτο.
Σε αυτήν την περίπτωση κατα τον έλεγχο πιεσης αν χρειάζεται να προστεθεί πίεση πρέπει να μπει άζωτο κι όχι αερας, δηλαδή η μονο το ένα η μονο το άλλο.
Εχει κανείς κάποια σχετική εμπειρία πανω στο θέμα να μας πει να μαθουμε όσοι δεν γνωριζουμε?
-
Τα βασικα πλεονέκτηματα του αζώτου
1) Δεν μεταβάλλεται η πίεση όταν το λάστιχο ζεσταθεί. Αν έχεις 32psi αζώτου και στην πίστα να μπεις δεν θα αλλάξει η πίεση, κάτι που συμβαίνει με τον ατμοσφαιρικό λόγω υγρασίας
2) Λιγότερες απώλειες. Ουσιαστικά μπορείς να περάσεις μήνες χωρίς το λάστιχο να έχει καμμία διαρροή
3) Θεωρητικά μεγαλώνει η διάρκεια ζωής του ελαστικού αφού αποτρέπει τις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας
Μειονεκτήματα
1) Αν προσθέσεις αέρα τα παραπάνω χάνονται. Πράγμα που σημαίνει ότι βάζεις μόνο στον λαστιχά σου
2) Ζεσταίνονται πιο δύσκολα. Η χρήση του αζώτου συνίσταται κυρίως σε πίστα (μετά από ζέσταμα με κουβέρτες)
3) Βλεπε το 2. Σε καθημερινή χρήση υπάρχει πρόβλημα στο να φτάσουν τα λάστιχα την σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.
Συμπέρασμα. Πές του Θέμη να αφήσει το άζωτο και να βάλει αεράκι του Θεού... :bye:
-
Το λάστιχο της μοτοσυκλέτας καταπονήται περισσότερο από αυτό ενός αυτοκινήτου
από τις πιο γρήγορες εναλλαγές θερμοκρασίας και των φορτίων που αναπτύσσονται στα τοιχώματα του απο τις απότομες αλλαγές πορείας,
πράγμα που το άζωτο δεν μπορεί να παρακολουθήσει,με αποτέλεσμα την κακή προθέρμανση του ελαστικού και την μειωμένη πρόσφυση.
Εδιτ :
Τα υπόλοιπα περι όζοντος τα έσβησα, γιατί έγραψα μπούρδες.
Καμμία σχέση το όζον με το άζωτο.Πως μου ήρθε και το έγραψα... :dry:
Εδώ κολλάει και το σχόλιο του Βύρωνα για την χρήση σε πίστα αλλά με προθέρμανση του ελαστικού πρώτα.
Στην καθημερινή χρήση δεν βαζω κουβέρτα...
-
και κάτι άλλο, αν δεν κάνω λάθος, οι κατασκευαστές προτείνουν πίεση με αέρα που σημαίνει ότι όταν ζεσταθεί το λάστιχο η πίεση θα αυξηθεί. με άζωτο όμως κάτι τέτοιο δε θα γίνει
άσε που στο ελλάντα δε μπορείς να ξέρεις αν βάζεις άζωτο ή αέρα; :tez: νοθεία αζώτου :tez:
οπότε ας αφήσουμε το άζωτο για τα motogp :bye:
my 2 cents
-
Αν έχεις την δυνατότητα να βάλεις άζωτο, το κάνεις με κλειστά μάτια. ;)
Δεν μεταβάλλεται η πίεση του αερίου στο ελαστικό όταν αυτό ζεσταίνεται, οπότε δεν έχεις και απώλειες λόγο των μεταβολών αυτών.
Όσες φορές έχω ελέγξει την πίεση στα ελαστικά μου, αυτή είναι πάντα σταθερή. Οπότε δεν έχεις λόγο να ανησυχείς για το αν θα βάλεις κανονικό αέρα (πολύ απλά δεν θα χρειαστεί, εκτός αν σκάσει το ελαστικό σου!).
*Αν σε ένα ελαστικό που έχει άζωτο, προσθέσεις λίγο κανονικό αέρα, δεν χάλασε ο κόσμος! Μου έχει συμβεί μετά την πίστα να χρειαστώ να επαναφέρω την πίεση. Το άζωτο συνέχισε να κάνει σωστά την δουλειά του και μετά το μπασταρδεματάκι.
:bye:
-
3) Θεωρητικά μεγαλώνει η διάρκεια ζωής του ελαστικού αφού αποτρέπει τις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας
Πρακτικά, πρώτα θα φθαρεί το εξωτερικό του ελαστικού και πολυ αργότερα το εσωτερικό...
Συμφωνώ περι μη χρήσης σε δημόσιο δρόμο, ζέσταμα κτλ
-
Αν έχεις την δυνατότητα να βάλεις άζωτο, το κάνεις με κλειστά μάτια. ;)
Δεν μεταβάλλεται η πίεση του αερίου στο ελαστικό όταν αυτό ζεσταίνεται, οπότε δεν έχεις και απώλειες λόγο των μεταβολών αυτών.
Όσες φορές έχω ελέγξει την πίεση στα ελαστικά μου, αυτή είναι πάντα σταθερή. Οπότε δεν έχεις λόγο να ανησυχείς για το αν θα βάλεις κανονικό αέρα (πολύ απλά δεν θα χρειαστεί, εκτός αν σκάσει το ελαστικό σου!).
*Αν σε ένα ελαστικό που έχει άζωτο, προσθέσεις λίγο κανονικό αέρα, δεν χάλασε ο κόσμος! Μου έχει συμβεί μετά την πίστα να χρειαστώ να επαναφέρω την πίεση. Το άζωτο συνέχισε να κάνει σωστά την δουλειά του και μετά το μπασταρδεματάκι.
:bye:
δηλαδη για να καταλαβω με το αζωτο δουλευεις σταθερη πιεση ας πουμε 29psi στο πισω με ολες της θερμοκρασιες πιστας(αφου δεν μεταβαλετε η πιεση)
-
δηλαδη για να καταλαβω με το αζωτο δουλευεις σταθερη πιεση ας πουμε 29psi στο πισω με ολες της θερμοκρασιες πιστας(αφου δεν μεταβαλετε η πιεση)
Ετσι ακριβως. :kalo:
-
1) Δεν μεταβάλλεται η πίεση όταν το λάστιχο ζεσταθεί. Αν έχεις 32psi αζώτου και στην πίστα να μπεις δεν θα αλλάξει η πίεση, κάτι που συμβαίνει με τον ατμοσφαιρικό λόγω υγρασίας
2) Λιγότερες απώλειες. Ουσιαστικά μπορείς να περάσεις μήνες χωρίς το λάστιχο να έχει καμμία διαρροή
3) Θεωρητικά μεγαλώνει η διάρκεια ζωής του ελαστικού αφού αποτρέπει τις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας
- Απ' ό,τι ξέρω, δεν υπάρχει αέριο που να μην μεταβάλλει την πίεσή του όταν αλλάζει η θερμοκρασία του. Το άζωτο είναι αέριο, γι' αυτό και υπακούει σ' αυτόν τον κανόνα.
- Μικρότερες απώλειες γιατί; Μήπως τα μόρια του αζώτου περνούν πιο δύσκολα από τα τοιχώματα του ελαστικού απ' ό,τι του "αέρα"; Θυμίζω ότι ο αέρας που αναπνέουμε περιέχει 80% άζωτο.
- Πως αποτρέπει τις μεταβολές θερμοκρασίας; Η θερμοκρασία στο ελαστικό προέρχεται από την τριβή του με το δρόμο (που υπάρχει και όταν βάλουμε άζωτο) και κυρίως από την παραμόρφωσή του κατά την κύλιση, που επίσης υπάρχει όταν χρησιμοποιούμε άζωτο στη σωστή πίεση.
Μέχρι σήμερα δεν έχω ακούσει καμιά τεκμηριωμένη εξήγηση που να με πείσει ότι το άζωτο δεν είναι απλά ένας τρόπος να βγάλουν κάποιοι εύκολα λεφτά.
-
- Απ' ό,τι ξέρω, δεν υπάρχει αέριο που να μην μεταβάλλει την πίεσή του όταν αλλάζει η θερμοκρασία του. Το άζωτο είναι αέριο, γι' αυτό και υπακούει σ' αυτόν τον κανόνα.
- Μικρότερες απώλειες γιατί; Μήπως τα μόρια του αζώτου περνούν πιο δύσκολα από τα τοιχώματα του ελαστικού απ' ό,τι του "αέρα"; Θυμίζω ότι ο αέρας που αναπνέουμε περιέχει 80% άζωτο.
- Πως αποτρέπει τις μεταβολές θερμοκρασίας; Η θερμοκρασία στο ελαστικό προέρχεται από την τριβή του με το δρόμο (που υπάρχει και όταν βάλουμε άζωτο) και κυρίως από την παραμόρφωσή του κατά την κύλιση, που επίσης υπάρχει όταν χρησιμοποιούμε άζωτο στη σωστή πίεση.
Μέχρι σήμερα δεν έχω ακούσει καμιά τεκμηριωμένη εξήγηση που να με πείσει ότι το άζωτο δεν είναι απλά ένας τρόπος να βγάλουν κάποιοι εύκολα λεφτά.
Φιλε harlek εισαι λιιιιγο λαθος.
Ολα τα αερια δεν ειναι τα ιδια παρολο που διεπονται απο τους ιδιους νομους. Εχουν μεγαλες διαφορες στη συμπεριφορα τους σε συγκεκριμενες συνθηκες πιεσης κ θερμοκρασιας. Κ το αζωτο συμπιεζεται κ εκτονωνεται αλλα οχι τοσο οσο ο αερας. Επισης ενα θετικο του αζωτου ειναι οτι δεν εχει καθολου υγρασια (εν αντιθεσι με τον αερα). Η υγρασια βοηθαει στην οξυδωση των μεταλλων (π.χ ζαντες) κ στη φθορα του ελαστικου. Κ φυσικα η υγρασια, οταν ανεβει η θερμοκρασια γινεται αεριο κ αυτος ειναι ενας ακομη λογος που αλλαζει η πιεση σε ενα ελαστικο με αερα.
Οντως εχεις ελαχιστες απωλειες απο το αζωτο (π.χ. 1psi το 2μηνο).Ο αερας εχει πολυ περισσοτερες. Αυτο εχει να κανει με το μεγεθος των μοριων κ τις δυναμεις μεταξυ αυτων. Νομιζω, χωρις να ειμαι σιγουρος, οτι το μοριο του αζωτου ειναι 4 φορες μεγαλυτερο απο του αερα! Ενα αντιστοιχο παραδειγμα που μπορει να μας ερθει πιο ευκολα στο μυαλο ειναι το νερο με το μελι. Εδω βεβαια ειναι το ιξωδες του καθε υγρου που παιζει ρολο, αλλα πιστευω καταλαβαινεις την αντιστοιχεια.
Ο αερας που αναπνεουμε εχει οντως περιπου 80% αζωτο, αλλα το υπολοιπο 20% κανει τη μεγαλη διαφορα!
Φιλικα παντα.
:bye:
-
:bye:
Ότι είπε ο Yiannis. Tα μόρια του αζώτου είναι μεγαλύτερα απ΄αυτά του ατμοσφαιρικού αέρα, ενώ το μόριο του αζώτου θεωρείται απ΄τα ισχυρότερα στη φύση. Ως αέριο είναι αδρανές ιδίως στις θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Για τα χρήματα που λες.... τι να σου πω. Σαν κόστος είναι μικρό πάντως.
Σίγουρα έχει πλεονεκτήματα μιας και το χρησιμοποιούν οι αγωνιστικές ομάδες. Απλά τα πλεονεκτήματα αυτά έχουν μάλλον μικρή εφαρμογή στην καθημερινή μετακίνηση.
-
Μέχρι σήμερα δεν έχω ακούσει καμιά τεκμηριωμένη εξήγηση που να με πείσει ότι το άζωτο δεν είναι απλά ένας τρόπος να βγάλουν κάποιοι εύκολα λεφτά.
O Γιάννης το εξήγησε πολύ σωστά το θέμα! :kalo:
Όσο για την αμφιβολία σου, μήπως κάποιοι βρήκαν τρόπο να βγάλουν εύκολο χρήμα, σου προτείνω να το δοκιμάσεις μία φορά και εσύ! Η προσωπική μου εμπειρία, λέει ότι για τέσσερις μήνες δεν χρειάζομαι να προσθέσω καθόλου αέρα στα ελαστικά μου.
;)
-
Συμπέρασμα. Πές του Θέμη να αφήσει το άζωτο και να βάλει αεράκι του Θεού... :bye:
[/quote]
έβαλα ήδη...ασε που όπως λεει και ο zorz... με νερακι του Θεου παει καλύτερα..... :D :D :P :P :P :bye:
-
χα!! εγω εχω αζωτο............. :tez: :tez:
-
τελικα παιδες υπαρχει καποιος που να εχει βαλει αζωτο να μας πει τις εντυπωσεις του???
εντυπωσεις απο κρατημα/διαρκεια του ελαστικου??? καποιο αλλο πλεονεκτημα
-
κανεις...????
-
Νομίζω ότι είμαστε υπερβολικοί. Αν η διαφορά στο κόστος είναι μικρή όπως λέτε και τα οφέλη αρκετά, θα είχε υιοθετηθεί αυτή η "τεχνολογία" στα επαγγελματικά και στα ακριβά σπορ αυτοκίνητα.
Θέλουμε να κάνουμε τα μηχανάκια μας σαν τα αγωνιστικά για να πηγαίνουμε βόλτες και στη δουλειά? Μα υπάρχουν τόσες διαφορές που νομίζω ότι το άζωτο είναι το τελευταίο που θα βάζαμε.
Εγώ λέω να αφήσουμε τις καγκουριές στο δημόσιο οδικό δίκτυο, να οδηγούμε με σύνεση, και ο αέρας του Θεούλη στα λάστιχα θα κάνει αυτό που πρέπει. Έτσι κι αλλιώς μία φορά το μήνα ρίχνουμε μια ματιά στην πίεση είτε με αέρα
είτε με άζωτο. Ας πατήσουμε και το κουμπάκι αν χρειαστεί. Δεν είναι κόπος.
ΥΓ. Εγώ έχω 80% άζωτο στα λάστιχα μου και μ@μ@ει το εργαλείο :P :P :P
-
freco στα σπορ αμάξια βάζουν άζωτο, κανείς δεν είπε ότι θα βάλουμε άζωτο για να πηγαίνουμε στη δουλεία
δεν νομίζω επίσης οτι είναι καγκουριά και το αν θα οδηγούμε με σύνεση δεν έχει να κάνει με το άζωτο
αν δεις τι διαφορά που έχει σε πίστα θα καταλάβεις προς τι η συζήτηση, ξεκινάς με 36 πίσω και μόλις ζεσταθεί έχεις 38
ΥΓ. και το άζωτο του Θεούλη είναι
-
freco στα σπορ αμάξια βάζουν άζωτο
!!! Δηλαδή οι ferrari, porsche κλπ έχουν άζωτο? Δεν το ήξερα. Sorry.
κανείς δεν είπε ότι θα βάλουμε άζωτο για να πηγαίνουμε στη δουλεία
Μα ο Νίκος που άνοιξε το θέμα, δεν νομίζω ότι εννοούσε για... όταν... θα πάει στην πίστα αλλά για τις καθημερινές διαδρομές και βόλτες.
δεν νομίζω επίσης οτι είναι καγκουριά και το αν θα οδηγούμε με σύνεση δεν έχει να κάνει με το άζωτο
Ίσως δεν το διατύπωσα καλά. Δεν εννονούσα ότι το να βάλεις άζωτο είναι καγουριά.
αν δεις τι διαφορά που έχει σε πίστα θα καταλάβεις προς τι η συζήτηση, ξεκινάς με 36 πίσω και μόλις ζεσταθεί έχεις 38
Εμένα το post μου αναφέρεται στην καθημερινή χρήση της μοτοσυκλέτας και όχι για την πίστα. Εγώ εκεί νόμιζα ότι αναφέρεται το θέμα.
ΥΓ. και το άζωτο του Θεούλη είναι
Μα τέτοιο χρησιμοποιώ κι εγώ κατά 80% :D
-
για κάθε μέρα το άζωτο δε λέει τίποτα για πίστα όμως αξίζει, ιδικά αν έχεις κοτέτσι μηχανάκι που πολυφαίνεται η αλλαγή στις πιέσεις.
-
Είχα άζωτο στα προηγούμενα λάστιχα (σαμπρέλες) του Πήγασου , Ξαναέβαλα άζωτο μόνο όταν άλλαξα λάστιχα (και σαμπρέλες) δύο χρόνια μετά :P. Η συμπεριφορά όσον αφορά πρόσφυση κλπ ήταν σχετικά κανονική στο ξεκίνημα και ΟΚ μετά .Υπόψη ότι παίζει και ρόλο το ελαστικό που φοράμε . Αυτά!!! :bye:
-
Είχε γράψει εκτενές άρθρο ο Χούντρας από το 0-300 τε ρεζουμέ είναι ότι είναι αμελητέα έως πολύ λίγα τα ωφέλη με γέμισμα άζωτο, αυτά θυμάμαι :srry: